Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vandaag ook weer een stoom momentje. Uit de oren...
Ik bel met een vak firma, en leg "de man" van de vak firma uit, dat de machine die ik met water voeden moet een 4 duim doorlaat heeft. En dat de wateraanvoer uit een 6 duim leiding komt, met daar voor een deksel met een 2 duim doorlaat, die over gaat in storz koppeling Din C. Wat dus als gevolg heeft dat de machine niet de max. capaciteit kan draaien.
"ja, vervelend, dit werkt zo niet"
Ik zeg hem dat ik graag een deksel wil hebben met een storz koppeling Din B. zodat ik dan op 4 duim kan blijven. Dit was geen probleem, dus ik stuur iemand om het te halen.
Komt hij terug met een deksel met een 2 duim doorlaat, waarop een storz koppeling Din B. zit geschroefd. Ik had er dus bij moeten zeggen dat de deksel ook een 4 duim doorlaat moet hebben *zucht* B|
 
Ik had vandaag ook weer een stoom momentje. Uit de oren...
Ik bel met een vak firma, en leg "de man" van de vak firma uit, dat de machine die ik met water voeden moet een 4 duim doorlaat heeft. En dat de wateraanvoer uit een 6 duim leiding komt, met daar voor een deksel met een 2 duim doorlaat, die over gaat in storz koppeling Din C. Wat dus als gevolg heeft dat de machine niet de max. capaciteit kan draaien.
"ja, vervelend, dit werkt zo niet"
Ik zeg hem dat ik graag een deksel wil hebben met een storz koppeling Din B. zodat ik dan op 4 duim kan blijven. Dit was geen probleem, dus ik stuur iemand om het te halen.
Komt hij terug met een deksel met een 2 duim doorlaat, waarop een storz koppeling Din B. zit geschroefd. Ik had er dus bij moeten zeggen dat de deksel ook een 4 duim doorlaat moet hebben *zucht* B|
Blijven lachen hoor.. :Y
 
Ik had vandaag ook weer een stoom momentje. Uit de oren...
Ik bel met een vak firma, en leg "de man" van de vak firma uit, dat de machine die ik met water voeden moet een 4 duim doorlaat heeft. En dat de wateraanvoer uit een 6 duim leiding komt, met daar voor een deksel met een 2 duim doorlaat, die over gaat in storz koppeling Din C. Wat dus als gevolg heeft dat de machine niet de max. capaciteit kan draaien.
"ja, vervelend, dit werkt zo niet"
Ik zeg hem dat ik graag een deksel wil hebben met een storz koppeling Din B. zodat ik dan op 4 duim kan blijven. Dit was geen probleem, dus ik stuur iemand om het te halen.
Komt hij terug met een deksel met een 2 duim doorlaat, waarop een storz koppeling Din B. zit geschroefd. Ik had er dus bij moeten zeggen dat de deksel ook een 4 duim doorlaat moet hebben *zucht* B|

Meedenken en echt begrijpen wat er bedoelt wordt is voor velen een bijna onmogelijke opgave. Zelfs voor zogenaamde technische mensen
 
Meedenken en echt begrijpen wat er bedoelt wordt is voor velen een bijna onmogelijke opgave. Zelfs voor zogenaamde technische mensen

Communicatie is lastig, zeker via de telefoon.
Degene die de bestelling doet staat naast de machine en ziet alles voor zich. Degene aan de andere kant van de lijn moet dat plaatje zelf verzinnen. En de uitleg is vaak simpel volgens degene die het uitlegt, voor de ontvanger kan het abracadabra zijn....
 
Vakkundigheid is ver te zoeken tegenwoordig. Broekies aan de telefoon die niet door kennis van zaken gehinderd worden.

De doodsteek voor een bedrijf.

De ervaren vakmensen liggen al vele jaren niet meer voor het oprapen..
Maar ook die kunnen compleet de mist ingaan door een verhaal van een klant die op een andere manier communiceert.
 
Vakkundigheid is ver te zoeken tegenwoordig. Broekies aan de telefoon die niet door kennis van zaken gehinderd worden.

De doodsteek voor een bedrijf.
Kip/ei verhaal. Als ik een klant het juiste advies geef en de week erna zie ik een grote doos luchtkoppelingen van 'goedkopemeuk.nl' staan bij die klant.. Dan is dat niet eens iets ongebruikelijks meer. Steeds meer mensen denken dat kennis gratis is, dus er is steeds minder kennis 😉
 
Iemand een aanrader voor een goede felset/tang om remleidingen, benzineleidingen te kunnen felsen?
Ik zie goedkope setjes staan van 10 euro, tangen van 70 en tangen van 500 euro, waarvan me het verschil in werking niet geheel duidelijk is.
 
Vakkundigheid is ver te zoeken tegenwoordig. Broekies aan de telefoon die niet door kennis van zaken gehinderd worden.

De doodsteek voor een bedrijf.
Meeste bedrijven hebben dit zelf bewerkstelligd, door te accepteren dat een banketbakker met een hamer geen timmerman is.

Daardoor lopen de vakopleidingen leeg is er ook minder aanbod voor de banketbakkers die wel timmerman zouden willen worden.

En inmiddels krijgt de banketbakker met de hamer hetzelfde loon als de opgeleide vakman... "Want anders hebben we helemaal niemand"


Ik kom af en toe op bouwplaatsen (niet als operationeel) waar ik vrij zeker ben dat mijn aanwezigheid een significante invloed heeft op de hoeveelheid vakdiploma's
 
Regelgeving gaat ook veel te ver, bij het verlopen van een vakdiploma ben je opeens niet meer capabel om je vak uit te oefenen...?

Je moet verplicht elke vijf jaar weer een opleiding volgen voor het vak dat je beheerst...????

En ze noemen je als klap op de vuurpijl ook nog eens lager opgeleid...

Snap jij het nog?
De kenniseconomie in actie. Iemand met een 20 jaar oud HBO communicatie diploma kan zomaar accountmanager worden in een sector waar hij/zij geen zak vanaf weet. Een medewerker die wel overal alles vanaf weet, komt niet verder dan het magazijn bij gebrek aan "het papiertje".
 
Meeste bedrijven hebben dit zelf bewerkstelligd, door te accepteren dat een banketbakker met een hamer geen timmerman is.

Daardoor lopen de vakopleidingen leeg is er ook minder aanbod voor de banketbakkers die wel timmerman zouden willen worden.

En inmiddels krijgt de banketbakker met de hamer hetzelfde loon als de opgeleide vakman... "Want anders hebben we helemaal niemand"


Ik kom af en toe op bouwplaatsen (niet als operationeel) waar ik vrij zeker ben dat mijn aanwezigheid een significante invloed heeft op de hoeveelheid vakdiploma's
Als jij aankomt rent iedereen met een papiertje snel weg?
 
De baas heeft betaald dus zo maar mezelf eens verwend met een nieuwe Ultrasoon Reiniger .

De vorige ( 1 van de eerste voor consumenten prijzen ) , is wel erg klein en begint toch wel heel brak te raken en zelfs de slav
style reparaties beginnen het op te geven.

( speeltip 6, vul géén ultrasoon reiniger met acceton als laatste wanhoop poging iets schoon te krijgen .. vinden de plastic onderdelen niet leuk ;p )


Deze keer een 10 liter, en fuck.. als je even rondshopt.. voor 120 euro word zo'n ding nu thuis bezorgd.
( wilde eigenlijk een 6.5 liter, maar bij de bekende hbm-dealert was die 150 euro... )

Screenshot_3.jpg




T is een boeven bedrijf, maar.. hey.. moet ook voor de centen werken hé ;p
 
Ik ben eigenlijk slager en heb geen enkel technisch diploma….

Ik ben eigenlijk een kok ..

Geloof me..
Heel veel mensen, met name diegene die nu nog leven en smaak pupillen hebben , zijn heel blij
dat ik maar op de vrachtwagen ben gaan rijden.

( ok, toegegeven, dat is wel zo ongeveer het enige legale wat ik goed genoeg kan om een eerlijk salaris mee te verdienen ;p )
 
De kenniseconomie in actie. Iemand met een 20 jaar oud HBO communicatie diploma kan zomaar accountmanager worden in een sector waar hij/zij geen zak vanaf weet. Een medewerker die wel overal alles vanaf weet, komt niet verder dan het magazijn bij gebrek aan "het papiertje".

Jep, en als je van de werkvloer bedacht hebt dat tot je 67 met je klauwtjes wapperen niet fysiek vol te houden is,
en je de ladder op wilt.

Kost dat beduidend meer moeite als die oelewapper recht van school die z'n eigen kont nog niet kan afvegen zonder dat er iemand
hem verteld waar het wc papier hangt, en dat ie zelf mag kiezen of ie propt, of vouwt .
 
De kenniseconomie in actie. Iemand met een 20 jaar oud HBO communicatie diploma kan zomaar accountmanager worden in een sector waar hij/zij geen zak vanaf weet. Een medewerker die wel overal alles vanaf weet, komt niet verder dan het magazijn bij gebrek aan "het papiertje".
Ik merk wel dat dit bij nieuwe bedrijven van de laatste 10j wel verandert.
Zij kijken sneller naar wat je kan dan wat je diploma zegt.
De baas heeft betaald dus zo maar mezelf eens verwend met een nieuwe Ultrasoon Reiniger .

De vorige ( 1 van de eerste voor consumenten prijzen ) , is wel erg klein en begint toch wel heel brak te raken en zelfs de slav
style reparaties beginnen het op te geven.

( speeltip 6, vul géén ultrasoon reiniger met acceton als laatste wanhoop poging iets schoon te krijgen .. vinden de plastic onderdelen niet leuk ;p )


Deze keer een 10 liter, en fuck.. als je even rondshopt.. voor 120 euro word zo'n ding nu thuis bezorgd.
( wilde eigenlijk een 6.5 liter, maar bij de bekende hbm-dealert was die 150 euro... )

Bekijk bijlage 1679631



T is een boeven bedrijf, maar.. hey.. moet ook voor de centen werken hé ;p
Op m'n werk is er vorige week een demo model gepasseerd van 150L maar die is nogal klein we hebben een offerte gevraagd voor een 400L ultrasone reiniger. })
Ik ben benieuwd of die er mag komen want hij is niet goedkoop.
 
Stond vanmorgen op het bordes van een ultrasoonbak van 25 m3. Over twee weken heb ik dat ding twee weken tot mijn beschikking, mét een 140 tons kraan van Mammoet ernaast, ik denk dat ik de GT maar een keertje meeneem naar het werk :P

Ik ken hem, dat is echt een fucking monster

( och, die kranen zijn er wel meer van ;p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan