Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.166
10.731
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn stroboscoop weggeef acties serieus berichten (altijd per mail en niet PB...) ontvangen van mensen die zich benadeeld voelden omdat ze achter gods rug wonen en ik het niet op wil sturen. En nog beter, een Belgische MF-er die daadwerkelijk het woord discriminatie in de mond nam, omdat hij dan dus geen gratis spullen kon bemachtigen omdat een NL-er altijd sneller is... Keyboard warriors |(
Kan ik het as weekend; zondag op maandag 03:23 uur op komen halen?

Ik hoef er maar 1, dus als je een setje maakt die volledig werkt, dan blijft er wat voor andere over...




iemand moest het doen :+
 
Ik heb bij mijn stroboscoop weggeef acties serieus berichten (altijd per mail en niet PB...) ontvangen van mensen die zich benadeeld voelden omdat ze achter gods rug wonen en ik het niet op wil sturen. En nog beter, een Belgische MF-er die daadwerkelijk het woord discriminatie in de mond nam, omdat hij dan dus geen gratis spullen kon bemachtigen omdat een NL-er altijd sneller is... Keyboard warriors |(
Whoa.. :/:r
 
Ik heb bij mijn stroboscoop weggeef acties serieus berichten (altijd per mail en niet PB...) ontvangen van mensen die zich benadeeld voelden omdat ze achter gods rug wonen en ik het niet op wil sturen. En nog beter, een Belgische MF-er die daadwerkelijk het woord discriminatie in de mond nam, omdat hij dan dus geen gratis spullen kon bemachtigen omdat een NL-er altijd sneller is... Keyboard warriors |(

Wat mij er aan doet denken dat ik er nog 4 op zolder heb liggen van de vorige weggeef actie die niet nodig waren voor mij om 1 werkende te creëren.
En aangezien ik eigenlijk nooit thuis ben wil ik ze (tegen kosten van PostNL natuurlijk) prima opsturen. Dus ook voor belgen...

Deze 4 heb ik ook verder niet getest of uit elkaar gehaald, roept u maar als je ze wil hebben.
 
** gniffel ** het lijkt af en toe dan wel zo'n FB groep.

Totaal beledigd, dat ze dat spul wat je weggeeft.. niet even komt brengen, omdat cheffin-onrendabel te belazerd is
om even op de fiets te komen.

Ik doe tegenwoordig bijna alles naar de kringloop. Als het niet te groot is breng ik het, als het erg groot is komen ze het halen.
Hopenlijk maak ik er dan nog iemand blij mee.

Dat gezeik in die facebook groepen ben ik echt helemaal klaar mee..
 
Ben aan het kijken voor een kolomboormachine, maar ben door de bomen het bos een beetje kwijt.
Bekeken:
Huisleverancier (webshop)
Hbm (winkel) =scheppach en huismerk
Huvema (website) blueline

Wat nodig/gewenst

Snelspankop.. tandkrans doet zo 1980 aan
16mm? Of zou 13 ook genoeg zijn?
Niet te hoog.. dus geen vloerstaander, zelfs geen tafelmodel van 120 cm. Rond 850 mm / 900mm lijkt me
Voldoende vermogen
Redelijke bouwkwaliteit, dus geen Alibaba waarvan later nooit meer een onderdeel te vinden is
Tafel met zwengel

Niet per sé nodig:
Schuin verstelling van de tafel
 
Kan wel zijn maar als je een gatzaag/trommel zaag wil gebruiken dan loopt die snelspankop muurvast .
En gezien ik juist regelmatig dat doet heb ik de snelpankop vervangen voor een 16mm tandkrans kop
ik bedoel dus zo'n ding
https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/1696342_BB_00_LO/image.jpg?x=600&y=600
Is dat vastlopen een dingetje voor kolomboormachines? Want met de gewone boormachine of de schroef machine heb ik dat nog nooit meegemaakt en daar zit toch ook wel eens een gatzaag in de snelspanner
 
Jamf dan heb je geluk gehad in de bouw was het een dagelijkse kost om die snelspankoppen los te krijgen nadat ze met een gaten zaag bezig geweest zijn had dan ook boortollen daarvoor met een tandkrans kop voor in het schap liggen met alleen de opname doorn erin voor die zagen
Boorkolom is wat makkelijker te wisselen ik heb twee mk3 opname doorne met op beide een boorkop één met een snelspankop voor normaal boorwerk en één met de tandkranskop voor het heftige werk
 
Is bij mij ook wel eens gebeurt dan sta je echt te kloten voordat je alles weer werkend hebt

Fijn is het niet maar het is in een paar tellen los met 2 grote tangen. Of 2 haaksleutels als je die hebt en als er daarvoor gaten in de boorkop zitten.
Mij gebeurt het elke keer bij het werken met een gatenzaag. Maar voor al het andere werk vind ik een snelspanboor wel zo fijn.
 
Wat mij er aan doet denken dat ik er nog 4 op zolder heb liggen van de vorige weggeef actie die niet nodig waren voor mij om 1 werkende te creëren.
En aangezien ik eigenlijk nooit thuis ben wil ik ze (tegen kosten van PostNL natuurlijk) prima opsturen. Dus ook voor belgen...

Deze 4 heb ik ook verder niet getest of uit elkaar gehaald, roept u maar als je ze wil hebben.

Ik heb interesse, en heb je een PB gestuurd.
 
Ben aan het kijken voor een kolomboormachine, maar ben door de bomen het bos een beetje kwijt.
Bekeken:
Huisleverancier (webshop)
Hbm (winkel) =scheppach en huismerk
Huvema (website) blueline

Wat nodig/gewenst

Snelspankop.. tandkrans doet zo 1980 aan
16mm? Of zou 13 ook genoeg zijn?
Niet te hoog.. dus geen vloerstaander, zelfs geen tafelmodel van 120 cm. Rond 850 mm / 900mm lijkt me
Voldoende vermogen
Redelijke bouwkwaliteit, dus geen Alibaba waarvan later nooit meer een onderdeel te vinden is
Tafel met zwengel

Niet per sé nodig:
Schuin verstelling van de tafel


Neem in ieder geval een model wat iets zwaarder is dan je nodig hebt, het werkt gewoon veel lekkerder als je wat reserve hebt.
Als het binnen budget kan, neem dan een opname met morse conus, zo kun je ook grote boren gebruiken en eventueel wisselen tussen snelspan en tandkrans.

Huvema is normaal gesproken wel goed spul, de andere merken die je opnoemt heb ik geen ervaring mee.
 
Overweeg ook een 2e hands ( uit een bedrijf )
Ben met een ruildealtje uitgekomen met een industrie-klasse 220V kolomboor.

Mocht niet meer in het bedrijf, want de arbo beveiligingen zaten er niet op.
was een "zgan" oudje.
Zelfde opname als m'n draaibank, dus kan de koppen gewoon uitwisselen. * heerlijk *

Die verslijt ik echt nooit meer :)
 
Mooi voor elkaar!, het blijft mij tegenhouden dat zo'n ding zoveel vloerruimte in beslag neemt. daarvoor gebruik in mijn garage voor teveel verschillende doeleinden.
Er zijn wel voorbeelden (ik dacht in het sleutelplek topic, anders eigen topic), waar men de brug in de betonnen vloer heeft weggewerkt. Dan heb je best of both worlds. Is dan wel lekker om een brug te hebben die wat verder omhoog kan (die van mij kan tot 80 cm, maar dat is 60 cm als je hem vlak met de vloer zou leggen).
 
Ingraven, het is een klote klus ( vooral als het beton géén zin heeft.. )
Maar.. zo de moeite..

( heb hem zelf zo ingegraven dat er een auto bovenop kan staan.)

De enige máár.. kijk even naar je hoogte die je overhoud, heb bij mij nog eens een iets grotere ( langere )
hef cylinder nodig.. ( er zat al een vervangende onder, die korter is als origineel )

Voordeel is ook, dat je hem voor meerdere doeleinde kan gebruiken ( zaagtafel ), zwaar materiaal van de grond tillen.. ect..
Het is ( vind ik ) , echt een aanwinst in je werkplaats als je meer doet als alleen parkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan