Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.960
10.495
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
pas de Makita DTW190ZJ slagmoersleutel besteld. Ding heeft een kracht van 190 NM dus ik dacht lekker gemakkelijk voor de autovelgen (velg zit vast met ca 110) en nu met gratis accu. Hij slagmoersleutelt wel maar een velg krijg je er niet mee los :-( moet eerst met de gewone ratel hem een tikje losmaken anders pakt hij hem niet.... Beetje jammer, had dus toch 1 slag groter moeten gaan blijkbaar
 
Laatst bewerkt:
pas de Makita DTW190ZJ slagmoersleutel besteld. Dacht lekker gemakkelijk voor de autovelgen 190 NM (velg zit vast met ca 110) en nu met gratis accu. Hij slagmoersleutelt wel maar een velg krijg je er niet mee los :-( moet eerst met de gewone ratel hem een tikje losmaken anders pakt hij hem niet.... Beetje jammer, had dus toch 1 slag groter moeten gaan blijkbaar

KUD... :)

Raad eens welke ik hier heb liggen ;)
Samen trouwens met een 125 mm accu haakse slijpert en een accuschroef dingetje. Ik moest de lader er wel even zelf bij kopen. Heb hier nu een stapeltje van 5 M-boxjes staan.

De Mbox koelbox, die slagmoersleutel, boorschroef ding, haakse slijper, en een boxje los er bij gekocht voor de 3 accu's en de lader.

db
 
Ga nog wel even kijken voor een decoupeerzaag en misschien wat tuinapparatuur met de 18v accu's. Die boxen zijn echt handig, daar haal ik er ook een paar van voor mijn andere spullen. Dat hij de wielen niet trekt is jammer maar voor die 2x per jaar ga ik hem niet weer wegdoen, dan maar wat meer aan de motor sleutelen ermee....
 
pas de Makita DTW190ZJ slagmoersleutel besteld. Ding heeft een kracht van 190 NM dus ik dacht lekker gemakkelijk voor de autovelgen (velg zit vast met ca 110) en nu met gratis accu. Hij slagmoersleutelt wel maar een velg krijg je er niet mee los :-( moet eerst met de gewone ratel hem een tikje losmaken anders pakt hij hem niet.... Beetje jammer, had dus toch 1 slag groter moeten gaan blijkbaar

Best wel matig voor een 18v slagmoersleitel
Milwaukee heeft 12v sleutels die 339nm doen
 

Bijlagen

  • 3BEB545E-D7D4-4589-B792-FDD1D962A4C3.png
    3BEB545E-D7D4-4589-B792-FDD1D962A4C3.png
    62,5 KB · Weergaven: 11
pas de Makita DTW190ZJ slagmoersleutel besteld. Ding heeft een kracht van 190 NM dus ik dacht lekker gemakkelijk voor de autovelgen (velg zit vast met ca 110) en nu met gratis accu. Hij slagmoersleutelt wel maar een velg krijg je er niet mee los :-( moet eerst met de gewone ratel hem een tikje losmaken anders pakt hij hem niet.... Beetje jammer, had dus toch 1 slag groter moeten gaan blijkbaar
Ik heb er al een jaar eentje, en doe meerdere auto’s wielen wisselen op 1 5Ah accu. Of er mankeerd wat aan jouw machine of accu, of de moeren worden niet op moment vast gezet.

Heb hem ook al gebruikt om krukaspoelie bout los te halen van m’n V70 T5...
 
Ook de versie met 340 Nm komt in de praktijk vaak tekort. Losbreekmoment ligt vaak een stuk hoger dan het moment waarop ze vast gedraaid zijn. Zeker als daar een tijd tussen zit, of de wielen redelijk heet geweest zijn een aantal keer.
 
Ik lees hier dat er ook zoiets als een elektrische slagmoersleutel bestaat. Weer wat geleerd :)
Altijd gedacht dat er alleen pneumatische bestaan waar je zo'n grote tank voor nodig hebt.
De vraag is of je hiermee ook het voorste tandwiel mee los krijgt?
Indien ja, dan ga ik ook een elektrische kopen.
 
Ik heb er al een jaar eentje, en doe meerdere auto’s wielen wisselen op 1 5Ah accu. Of er mankeerd wat aan jouw machine of accu, of de moeren worden niet op moment vast gezet.

Heb hem ook al gebruikt om krukaspoelie bout los te halen van m’n V70 T5...
I stand corrected. Pakte hem net uit de koffer en ik heb een DTW251; 230Nm
 
Blup , blij met de nieuwe zaagtafel.
Zat er al een tijdje op te azen, maar een -pro- voor mijn gebruik is bezopen in prijs.
( 400 euro, geef je zo uit ).
-totdat- de lidl hun tafel in de aanbieding had.

Zoals al dat spul van Parkside, is de basis echt goed. ( zware motoren ect )
Alleen de "passing" altijd wat rot, echt massaproductie zonder na controle.
( dus.. wat doe ik dan, kopen.. nieuwe bussen draaien, en zorgen dat alles -recht- zit )

Hetzelfde voor deze tafel, zelfde motor als een "pro" , tafel zelf ook van goede kwaliteit..
Alleen.. ( onderstel .. tja.. beetje .. lurp .. ) , en zit de laser en geleiding niet recht ..
2 uurtjes verder, nieuwe pas busjes op de draaibank gemaakt..
Laser een nieuw beugeltje voor gemaakt ,
Onderstel aangepast zodat ie wél onder de werkbank past.
( t is toch een sta-in-de weg )
Prima zaagje, en rete nauwkeurig.. voor de prijs " uit de budget bak "
1f642.png
:)
 

Bijlagen

  • IMAG1666.jpg
    IMAG1666.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 23
  • IMAG1667.jpg
    IMAG1667.jpg
    136,3 KB · Weergaven: 24
  • IMAG1668.jpg
    IMAG1668.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 23
  • Leuk
Waarderingen: huls
Ik heb sinds een jaar of 1,5 de 18V conti-craft slagmoersleutel van onze huisleverancier (af en toe in een aanbieding). Deze heeft een losbreekmoment boven de
400Nm. Ding doet gewoon wat hij doen moet.

grtz,

Cees
 
Ik lees hier dat er ook zoiets als een elektrische slagmoersleutel bestaat. Weer wat geleerd :)
Altijd gedacht dat er alleen pneumatische bestaan waar je zo'n grote tank voor nodig hebt.
De vraag is of je hiermee ook het voorste tandwiel mee los krijgt?
Indien ja, dan ga ik ook een elektrische kopen.

Dan is eentje op 220v misschien iets voor jou.
Iets goedkoper en kunnen ook heel sterk zijn
 
Tevens waardeloos ding. Mijn accu schroefmachine is ongeveer net zo sterk... Deze maakt alleen veel meer herrie!

Is echt zo'n ding waar ik spijt van heb onder het motto "had nou direct iets goeds gekocht".
 
Ik lees hier dat er ook zoiets als een elektrische slagmoersleutel bestaat. Weer wat geleerd :)
Altijd gedacht dat er alleen pneumatische bestaan waar je zo'n grote tank voor nodig hebt.
De vraag is of je hiermee ook het voorste tandwiel mee los krijgt?
Indien ja, dan ga ik ook een elektrische kopen.

Ook dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik heb vorig jaar een luchtsleutel gekocht bij de huisleverancier en dit was gewoon het huismerk geval van 5 tientjes, maar omdat deze een twinhammer uitvoering is doet deze het ook prima op een compressor met beperkte tankinhoud.

Om een beeld te schetsen: Ik kocht hem om te proberen de moer van de krukaspoelie van mijn koekblik los te rammelen (moet vastgezet worden met 250+ Nm) en kreeg hem met mijn compressor met 25 liter tank onder de 10 sec. los!
 
Tevens waardeloos ding. Mijn accu schroefmachine is ongeveer net zo sterk... Deze maakt alleen veel meer herrie!

Is echt zo'n ding waar ik spijt van heb onder het motto "had nou direct iets goeds gekocht".


Jammer, vaak doen ze het wel, rammelde met een parkside 18 volt slagschroevendraaier zo de koppeling van een caravan.
 
Denk toch dat binnen een paar jaar de accu slagmoersleutels het gaan winnen
Niet eerst wachten tot de compressor op druk is geen herrie daarvan
Geen onhandige slang achter je aan slepen
En als je eenmaal het zelfde systeem hebt koop je voor 150€ een body met 5 jaar garantie
 
Terug
Bovenaan Onderaan