Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.101
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel mooi bedacht, maar nu moet je elke keer je accu plaatsen voordat je hem kan gebruiken. Ik zou ze liever met accu en al ophangen.
Ik gebruik ze niet dagelijks dus zal ik ze nooit met accu’s erop wegzetten. En als ik ze gebruik ligt hij ergens binnen grijp bereik.
Maar ik vind het ook niet zo nodig die zooi open en bloot op te hangen. Accu’s en lader zal ik wss wel ophangen.
Als er ooit eens een gereedschapstopic meeting komt dan wordt dat gezellig, smakelijk en best spectaculair.
Ik kom in vol PBM ornaat 😬
 
Ik heb wel ervaring met die startboosters. Heb er een aantal jaar een "luxe" van aliexpress gehad. Die wilde mn trafic net wel/net niet starten.
Kabels zacht van de warmte, evenals de polariteit bescherming.

Nu 1 van noco en die slingert m zonder een krimp te geven direct aan. Alle waar naar zn geld dus.
 
Ik heb wel ervaring met die startboosters. Heb er een aantal jaar een "luxe" van aliexpress gehad. Die wilde mn trafic net wel/net niet starten.
Kabels zacht van de warmte, evenals de polariteit bescherming.

Nu 1 van noco en die slingert m zonder een krimp te geven direct aan. Alle waar naar zn geld dus.

Ik zie dat merk wel meer voorbij komen bij de groothandel, maar het is wel stevig geprijsd ja.. :/
 
Ik weet trouwens niet wat jullie doen tijdens het polijsten dat dat ding vast zou moeten slaan want daar is dit hulpstuk voor: het polijsten en schuren op lastig bereikbare plekken.
 
Ik weet trouwens niet wat jullie doen tijdens het polijsten dat dat ding vast zou moeten slaan want daar is dit hulpstuk voor: het polijsten en schuren op lastig bereikbare plekken.
Eindelijk dat hulpstuk om je bilnaad eens echt schoon te krijgen.

on topic: zit er geen vergrendeling op? Die arm gaat anders sowieso wegdraaien als je iets schuurt of polijst. Maar Amerika, dus het eerste ongeluk wat er mee gebeurd en ze worden failliet geprocedeerd als het niet goed is.
 
Op de foto lijkt het een slijpschijf te zijn waar die mee in die hoek zit?
Dit lijkt mij een caramelschijf te zijn. Die gebruik je om o.a. stickers en lijmresten te verwijderen van bijvoorbeeld wielen.
Ik moet zeggen dat mijn caramelschijven wel iets donkerder zijn.
En het heet caramelschijf vanwege de kleur, en ook vanwege de geur die er tijdens gebruik vanaf komt.
 
Dit lijkt mij een caramelschijf te zijn. Die gebruik je om o.a. stickers en lijmresten te verwijderen van bijvoorbeeld wielen.
Ik moet zeggen dat mijn caramelschijven wel iets donkerder zijn.
En het heet caramelschijf vanwege de kleur, en ook vanwege de geur die er tijdens gebruik vanaf komt.
Vonken die ook bij gebruik zoals in de laatste foto? (oprecht geen idee, nooit gebruikt).
 
durf te vragen... Heeft iemand toevallig een zestal M16 lasmoeren? (hoeft natuurlijk niet gratis). Ik heb er 4 nodig(en verpest er vast 2 ;) ) in een poging zelf een bankschroef te bouwen in mijn werkbankje. En als ik ga zoeken vind ik ze meestal per 100 of 500 (of bizar geprijsd, de moeren zelf niet maar de 34 euro handelings- en verzendkosten wel ;) ) Ik zoek ook nog korte (50 mm x 4) stukjes stalen buis 16mm rond, maar dat is minder noodzakelijk en vast wel ergens in de regio te vinden. Tips waar ik de moeren of buisjes kan vinden wordt natuurlijk ook gewaardeerd. Mogelijk zoek ik gewoon scheef ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan