Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Neem het goedkoopste, pvc waarschijnlijk.
Pvc is ook gemakkelijk te bewerken en luchtdicht te krijgen.
Een ringleiding?
Iemand heeft opgelet in de les pneumatica.
Voor thuis is het een beetje overkill, zeker als het een huurwoning is.
Is een gehuurde bedrijfsruimte waar ik binnen 2jaar uit wil. Maar moet tot die tijd wel netjes in orde zijn.
Als ik de reacties hier lees is PVC of een CV leiding een prima idee.
Bedankt allen!
 
Als je weet welke aansluiting waar komt kun je alles uittekenen en uitrekenen, weet je vanzelf welk leidingsysteem het goedkoopst uitkomt.
Als je wilt kun je ook meenemen of een systeem herbruikbaar is. Moet je je wel afvragen of je de moeite gaat doen bij het uit verhuizen alles te demonteren. Laat staan of alles wel weer van pas komt in de nieuwe situatie.
 
Ik heb in mijn werkplaats UPONOR/UNICORN buis gebruikt (flexibele water/cv buis) dit werkt met knel koppelingen (met speciale krimptang, dat dan wel) en mag tot 10 bar belast worden. Paar muurplaaten op de muur met wat snelkoppelingen erin en je hebt een mooi systeempje.
 
Hallo,
Weet er iemand waar ik voor een normale prijs zo'n ding kan vinden?
1390388


Ik moet een tool hebben om mijn vliegwiel vast te houden zodat ik een paar moeren kan aandraaien tot 100+nm.

Alle vliegwiel klembanden die ik vind zijn echter:
- tot max 130mm diameter. Mijn vliegwiel is 150mm
- 65-80 euro
- alleen te vinden op vage webshops

Het gaat om dit type vliegwiel

1390389


Je kan eventueel ook een haaksleutel gebruiken maar die zijn ook minstens 50 euro voor eentje die groot genoeg is :?

Iemand ideeën?

Bedankt
 
kun je niet een schijf/plaat maken met een gat in het midden waar je dop van je moment sleutel doorheen past?
In die schijf maak je 3 palletjes/pennetjes die in die gaatjes vallen, of verder naar buiten in die sleufen. Hefboom aan die schijf maken en je hebt een mooie blokkeer sleutel.
 
kun je niet een schijf/plaat maken met een gat in het midden waar je dop van je moment sleutel doorheen past?
In die schijf maak je 3 palletjes/pennetjes die in die gaatjes vallen, of verder naar buiten in die sleufen. Hefboom aan die schijf maken en je hebt een mooie blokkeer sleutel.
Als ik zelf de machines had om zoiets te maken dan wel ja 😅
 
Je kunt ook de eenvoudige versie maken. strip ijzer, met 2 bouten erdoor die in die sleuven haken. Dan heb je alleen een boormachine nodig :P
Ik heb thuis redelijk veel tot mn beschikking, daarom denk ik misschien wat te ingewikkeld 😑
 
3 armige poelietrekker er in hangen, spindel er uit halen en buitenom een spanbandje trekken. Dan steek je een meter pijp door de poten van de trekker heen en staat de boel geblokkeerd. Nu kun je naar hartenlust koppel / torsie op je krukpen zetten ;)
 
Ik heb twee poelietrekkers. 1 met 2 armen en 1 met 3 gaten ;(.
Dan neem je 3 bouten met verzonken kop, steek je ze van binnenuit naar buiten door die 3 gaten en schroef je ze vast. Dan vliegwiel terug monteren en voorgenoemde meter pijp tussen de 3 bouten door steken. Moet alleen wel je vliegwiel er weer af om de bouten te verwijderen.
 
Dan neem je 3 bouten met verzonken kop, steek je ze van binnenuit naar buiten door die 3 gaten en schroef je ze vast. Dan vliegwiel terug monteren en voorgenoemde meter pijp tussen de 3 bouten door steken. Moet alleen wel je vliegwiel er weer af om de bouten te verwijderen.
Het hele idee is om het vliegwiel te monteren ;) een bijkomend voordeel is dat als ik het vliegviel kan vasthouden, ik eventueel ook andere moeren kan aandraaien zonder dat ik daarvoor rare blokkeer mechanismes moet verzinnen. Dit laatste is van minder belang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan