Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.455
165
Deventer
Ik heb die DTW190ZJ liggen, mooi handig klein ding, krijg er de wielbouten van de auto mee los. Ik heb hem ook al gebruikt als schroevendraaier. Dankzij: dit dingetje voor dat dingetje heb je wel de wat langere bitjes nodig.

All Chinesium grade metalfoil ;)

db

• Like
Waarderingen: Squishy

supervet

MF veteraan
15 sep 2003
1.009
42
41
Heerlen
Zelfs grote moeren? 18V niet nodig dus?
Met 339Nm hoef je geen 18V meer te hebben nee :t tenminste niet voor de motor.... In de specs staat tot M16. Ik ben ooit begonnen met zo'n M12 schroefmachientje, dus ik probeer het nu bij één systeem te houden is wel fijn voor accu's en laders. En tot nu toe heeft het spul nooit teleurgesteld (heb al van alles op dezelfde accu's). Eerste slagmoersleutel is wel overleden inmiddels.... kon niet tegen stuiteren van goeie hoogte O-)

Later,

Loek

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.145
80
dussen
Met 339Nm hoef je geen 18V meer te hebben nee :t tenminste niet voor de motor.... In de specs staat tot M16. Ik ben ooit begonnen met zo'n M12 schroefmachientje, dus ik probeer het nu bij één systeem te houden is wel fijn voor accu's en laders. En tot nu toe heeft het spul nooit teleurgesteld (heb al van alles op dezelfde accu's). Eerste slagmoersleutel is wel overleden inmiddels.... kon niet tegen stuiteren van goeie hoogte O-)

Later,

Loek
Dat is het grote voordeel als je 1 systeem hebt
Je koopt er voor een goeie 100€ een prima body bij batterijen gaan best lang mee en laden snel op
En goedkope batterijen zijn op alie ruim verkrijgbaar

Downunder

MF veteraan
16 okt 2002
2.930
15
Zuidlimburg
Had ook die aldi aanbieding willen pakken maar te laat erbij. Toen bij een duitse webzaak een bosch blauw besteld voor ik meen 100, met 2 accus, en snellader. Erg blij mee.

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.727
93
bij mijnmotoren
Zal ook eens wat plaatsen
laatst aangeschaft een nieuw oud draaibankje daar ik het zat was om steeds bij kennissen te moeten bedelen voor wat draaiwerk
Merk Emco Maximat standaard uit 1976

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Haakie en slonzebons

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.727
93
bij mijnmotoren
Bleek dat de motor verkeerd aangesloten was op de frequentie regelaar ,maar de motor was ook geschikt om op 380 te draaien .
Maar gelijk aangepast om daarop te gaan draaien . .
Nu is er meer kracht beschikbaar .

• Like
Waarderingen: Haakie

[email protected]@

MF veteraan
8 okt 2004
11.511
449
60
nijmegen
Zal ook eens wat plaatsen
laatst aangeschaft een nieuw oud draaibankje daar ik het zat was om steeds bij kennissen te moeten bedelen voor wat draaiwerk

Altijd leuk, maar daarmee ben je pas op de helft...goede beitels en hulpstukken kosten zeker zoveel., wan t mijn ervaring is dat je er steeds meer mee wilt doen..veel plezier er mee

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.727
93
bij mijnmotoren
Daar was ik met de freeskolom ook achter gekomen de start is de machine en daarna loop je leeg op de hulpmiddelen en gereedschappen die je erbij nodig hebt .
Meet gereedschap was er al en beitels gewoon langzaam aan kopen wat nodig is HBM zit op 20 minuten bij mij vandaan moet daar alleen meteen groothangslot op de pas naartoe _O-

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
360
35
28
Veldhoven (Noord Brabant)
Voor beitels en beitelplaatjes zou je ook eens op ali express kunnen kijken. Zeker als het voor de hobby thuis is lijken me dat prima alternatieven, voor dat geld is het in ieder geval te proberen.

guzzigek

MF veteraan
1 aug 2008
1.727
93
bij mijnmotoren
Daar is een set met wisselplaten van onderweg door de hoogte van het bijtelblok kan ik maar bijtels van 10mm gebruiken dus niet te veel insteken anders vliegen ze me om mijn oren _O-

Het meeste werk zal aluminium zijn al is het eerste werk wat ik er op maakte een trekstang geweest voor de spantangset die al gelijk nodig had om vers draaiwerk niet te beschadigen bij het aan de andere kant te bewerken .
het tweede was een tussenplaat om een grotere drieklauw erop te zetten de orie was met wat ruimte en zonder buiten bekken waardoor je maat 50mm in kon spannen .
De middelste op de foto

En zo ziet dei er uit op de bank