Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.280
143
dussen
Is 950 watt niet wat veel / zwaar ,ik weet natuurlijk niet waar je ze voor gebruikt
Ik heb er een stuk of 4 van 450 watt , lekker licht en sterk zat voor waar ik ze voor gebruik

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
7.308
152
35
froubuurt
Cross van een ander topic
ik heb het niet over kapot draaien.

maar waar waren die nu voor nodig ? doen niets anders dan een inbus, maar die kon je tenminste ook schuin er uit draaien met een bol.
Waarom gaat de bouw denk je over op Torx i.p.v. inbus en stappen ze af van PZ?

@Joep @Rob RD @Janbros @MasterTommy en alle anderen, zullen we hier verder over deze GEREEDSCHAP discussie?

• Like
Waarderingen: slonzebons en Joep

Rob RD

Dé [Banned User]
Donateur
25 aug 2002
17.191
5.908
60
Rèswèk
www.rd350.nl
Als je de krachten bekijkt die een inbus tov een torx op de raakvlakken uitvoert zou torx idd gunstiger zijn. Waar inbus alleen maar de kop uit elkaar wil drukken doordat de krachten een verkeerde uitwerking hebben staan de raakvlakken van torx al meer in de draairiching

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.516
242
Deventer
Behalve de Torx boutjes die Volkswagen in de laadbak van de 2008 caddy gebruikt om de sjorogen aan de bodem vast te zetten. Ik was nog geeneens begonnen aan het daadwerkelijk vastdraaien of de torx was al naar de kl0ten. Dat wordt boutjes vervangen. Allemaal preventief :)

db

kirill007

MF veteraan
14 apr 2012
1.482
87
West-Vlaanderen
Behalve de Torx boutjes die Volkswagen in de laadbak van de 2008 caddy gebruikt om de sjorogen aan de bodem vast te zetten. Ik was nog geeneens begonnen aan het daadwerkelijk vastdraaien of de torx was al naar de kl0ten. Dat wordt boutjes vervangen. Allemaal preventief :)

db
Zeker weten dat je de juiste maat had?
Dat gebeurt wel vaker dat mensen bij torx 1 maat te klein nemen omdat het past en er dezelfde speling op zit dat ze gewoon zijn van een dop en moer. (Terwijl er bij torx normaal gezien echt heel weinig speling is)

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.749
446
www.autogereedschap.com
Zeker weten dat je de juiste maat had?
Dat gebeurt wel vaker dat mensen bij torx 1 maat te klein nemen omdat het past en er dezelfde speling op zit dat ze gewoon zijn van een dop en moer. (Terwijl er bij torx normaal gezien echt heel weinig speling is)
Het helpt ook niet dat er heel veel slecht passend Torx gereedschap op de markt is. Bedrijven moeten namelijk betalen voor de TORX naam en vorm. Dus dan heb je er bij die het over ster / star hebben, en dat is eigenlijk geen echte Torx. De pasvorm van niet gecertificeerde torx spulletjes loopt nogal uiteen, van "bijna heel goed" tot echt bagger.

• Like
Waarderingen: slonzebons

Dirtbag

MF veteraan
30 nov 2009
2.516
242
Deventer
In dit geval denk ik dat ze bij Wera wel betaald hebben, tevens was dit de grootste bit die er in ging. Misschien dat ze bij VW €0.001 op een boutje konden besparen door een tussenmaat torx te gebruiken of dat ze er echt vanuit gaan dat niemand die boutjes los mag draaien zonder nieuwe te zetten.

db

Wrakhout

Die hard MF'er
Donateur
9 jun 2019
311
427
Dordrecht
www.brazzers.com
Pas m’n micro werkplaats gereorganiseerd. Totaal 30 vierkante meter en nu voorzien van een kraanbaan(tje). Links rijdt hij over de stelling/voorraad rek en rechts rolt over de vrijdragende L vormige verdiepingsvloer. Links de “zaag/boor straat”. Er komt er nog 1 tussen, maar ik moet nog effe sparen. Het begin is er in ieder geval

Bijlagen