Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.835
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ben van plan een 25 liter ultrasoon te kopen, ik ken die van hbm , iemand nog een ander idee? Budget +/- €500

OK, on topic, ik heb de 30 liter bij Alie gekocht. Ik had coupons en een of andere nu of nooit korting en voor iets minder dan €200 stond hij hier binnen. Bij HBM koop je ook een Chinees product, alleen komt er dan nog eens hun marge op. Die ik ze gun natuurlijk, maar ik gunde mijzelf dat verschil in prijs ook omdat ik gewoon de gok genomen heb. Had ook vervelend kunnen aflopen natuurlijk, want garantie bij HBM zal iets meer betekenen dan bij Alie, maar dat weet ik gelukkig niet ... het ding doet het al een aardige tijd prima. Is zo eens in de paar weken een paar dagen een aantal uren achter elkaar in gebruik. Kiek maar, succes in elk geval! :t
 
OK, on topic, ik heb de 30 liter bij Alie gekocht. Ik had coupons en een of andere nu of nooit korting en voor iets minder dan €200 stond hij hier binnen. Bij HBM koop je ook een Chinees product, alleen komt er dan nog eens hun marge op. Die ik ze gun natuurlijk, maar ik gunde mijzelf dat verschil in prijs ook omdat ik gewoon de gok genomen heb. Had ook vervelend kunnen aflopen natuurlijk, want garantie bij HBM zal iets meer betekenen dan bij Alie, maar dat weet ik gelukkig niet ... het ding doet het al een aardige tijd prima. Is zo eens in de paar weken een paar dagen een aantal uren achter elkaar in gebruik. Kiek maar, succes in elk geval! :t
Hier ook een chinees van dus 30L (ebay.de), past mooi een bankje van 4 carbs in + daarnaast nog 4 pennenbakjes (Action) met sproeiers etc. Ik moet er niet aan denken dat er nog net wat boven de vloeistof zou uitsteken, 25L, brrr...
 
Hier ook een chinees van dus 30L (ebay.de), past mooi een bankje van 4 carbs in + daarnaast nog 4 pennenbakjes (Action) met sproeiers etc. Ik moet er niet aan denken dat er nog net wat boven de vloeistof zou uitsteken, 25L, brrr...
Mooi spul voor weinig. Toen ik hem kreeg was mijn eerste zorg de 'performance'. Of hij het wel deed, en niet gewoon een Chinees lawaaidoosje was. 'Op internet zeiden ze' ... kun je testen met een vel alufolie. Water d'r in in, alufolie d'r in, en aanzetten. Binnen een kwartier was heel dat vel zo goed als pleite... Hij leek het wel te doen dus, en de resultaten sindsdien doen me dat nog steeds geloven. *O*
 
Mooi spul voor weinig. Toen ik hem kreeg was mijn eerste zorg de 'performance'. Of hij het wel deed, en niet gewoon een Chinees lawaaidoosje was. 'Op internet zeiden ze' ... kun je testen met een vel alufolie. Water d'r in in, alufolie d'r in, en aanzetten. Binnen een kwartier was heel dat vel zo goed als pleite... Hij leek het wel te doen dus, en de resultaten sindsdien doen me dat nog steeds geloven. *O*

Krijg je dan ook niet snel een hele lichte carburateur
 
OK, on topic, ik heb de 30 liter bij Alie gekocht. Ik had coupons en een of andere nu of nooit korting en voor iets minder dan €200 stond hij hier binnen. Bij HBM koop je ook een Chinees product, alleen komt er dan nog eens hun marge op. Die ik ze gun natuurlijk, maar ik gunde mijzelf dat verschil in prijs ook omdat ik gewoon de gok genomen heb. Had ook vervelend kunnen aflopen natuurlijk, want garantie bij HBM zal iets meer betekenen dan bij Alie, maar dat weet ik gelukkig niet ... het ding doet het al een aardige tijd prima. Is zo eens in de paar weken een paar dagen een aantal uren achter elkaar in gebruik. Kiek maar, succes in elk geval! :t

En als we hier met z'n allen nog even een jaar of tien mee doorgaan, is onze hele detailhandel in Nederland naar z'n gallemiezen.

:Y
 
En als we hier met z'n allen nog even een jaar of tien mee doorgaan, is onze hele detailhandel in Nederland naar z'n gallemiezen.

:Y

Economie of detailhandel, het zijn levende organismen. Het komt, en het gaat weer ten onder, en zoals bij evolutie te doen gebruikelijk; er is geen enkele sprake van 'schuld'; enkel van voortgang in de tijd.

Ik snap je punt wel hoor, maar het is echt niet zo'n appeltje-eitje als je nu stelt. Wat je zegt is voor alles een aanname, en een tamelijk tendentieuze bovendien.
 
Een zaak die dezelfde rommel uit china koopt, de prijs meer dan verdubbelt en verkoopt. En de consument kiest ervoor zelf uit china te kopen. Welk deel is oneerlijke concurrentie?

Overigens ben ik voor bepaalde dingen echt wel voor de lokale winkels. Alles voor en op de motor aan onderhoud, onderdelen, kleding etc komt allemaal uit de lokale zaakjes. Maar daarin onderscheiden ze zich dan ook, met kennis, ervaring, moeite (20x naar magazijn tot we de goeie helm hebben gevonden). Ik ben dan zeker niet zo'n lul die de mik dan alsnog goedkoper online kan vinden.
 
Zal best, maar oneerlijke concurrentie is het in ieder geval.
Niet helemaal mee eens... Een bedrijfsmodel met weinig overhead en dus lagere prijzen is een keuze.

Probleem ligt bij de klant, die bij het bedrijf met de hoge overhead (en dus hogere prijzen vanwege het doorberekenen van die overhead) alleen de (gratis ) extra service afneemt... En dan voor minder geld bij de concurrerende webshop gaat kopen.

En in sommige gevallen zelfs achteraf nog over de gratis service (advies, passen, voelen, ruiken) gaat klagen, als het product -van die ander- toch niet bevalt.

Persoonlijk hou ik ook meer van fysieke winkels en zolang de service niet tot heel veel schade aan de portemonnee leidt, wil ik dit best in stand houden..
Dat gaat dan wel over speciaalzaken en niet over ketens met ongeïnteresseerd personeel zoals MediaMarkt
 
Niet helemaal mee eens... Een bedrijfsmodel met weinig overhead en dus lagere prijzen is een keuze.

Probleem ligt bij de klant, die bij het bedrijf met de hoge overhead (en dus hogere prijzen vanwege het doorberekenen van die overhead) alleen de (gratis ) extra service afneemt... En dan voor minder geld bij de concurrerende webshop gaat kopen.

En in sommige gevallen zelfs achteraf nog over de gratis service (advies, passen, voelen, ruiken) gaat klagen, als het product -van die ander- toch niet bevalt.

Persoonlijk hou ik ook meer van fysieke winkels en zolang de service niet tot heel veel schade aan de portemonnee leidt, wil ik dit best in stand houden..
Dat gaat dan wel over speciaalzaken en niet over ketens met ongeïnteresseerd personeel zoals MediaMarkt
Shit, nu heb je een rant aangefakkeld. Als eigenaar van zo'n speciaalzaak kan ik bevestigen dat het poepvermoeiend aan het worden is om:
  • Dagelijks uitgewrongen te worden om productinformatie, tips, trucs, foto's, en ervaringen.... Die die Chinees niet heeft omdat hij dat product nog nooit van dichtbij heeft gezien.
  • Het als "identiek" bestempelen van verschillende producten uit verschillende fabrieken: De Aziatische B-stock handelaar lacht de ballen uit zijn broek!
  • Proberen te leunen op een Europees of Nederlands support netwerk, zodra er toch wat mis gaat met een zelf geïmporteerd ding
  • Fake CE logo's, Fake TüV keurmerken, Li-Ion accu's die eigenlijk Ni-Cd zijn, onjuiste materiaal vermelding, etc.
  • Merkvervalsing, niet iets om luchtig over te doen. Eerst uitlaatjes en remhevels, nu steeds meer fake helmen, vliegtuig onderdelen, rem componenten...
  • Concurrentievervalsing in de vorm van gesubsidieerd verzenden. Het is ondenkbaar dat China > Apeldoorn goedkoper is dan Nederland > Apeldoorn.
  • Diefstal van designs: Europeaan / Amerikaan bedenkt het, ontwikkelt het en de Chinees jat het. En dan: Europeaan krijgt kritiek omdat zijn product duur is.
Als EU bedrijf draag je wél pensioen en verzekeringen voor je medewerkers af, moet je werkplaats/fabriek wél aan strenge eisen voldoen en moet je personeel wél veilig kunnen werken tegen een reëel loon. Ik zie niemand op MF klagen dat zijn werkgever hem beveelt om 7 dagen per week, 12 uur per dag aan een polyesther touwje boven een zuurbad te gaan hangen voor €300,-. per maand. Maar tegelijk wel roepen dat iets van een ander Nederlands bedrijf "te duur" is...
 
Shit, nu heb je een rant aangefakkeld. Als eigenaar van zo'n speciaalzaak kan ik bevestigen dat het poepvermoeiend aan het worden is om:
  • Dagelijks uitgewrongen te worden om productinformatie, tips, trucs, foto's, en ervaringen.... Die die Chinees niet heeft omdat hij dat product nog nooit van dichtbij heeft gezien.
  • Het als "identiek" bestempelen van verschillende producten uit verschillende fabrieken: De Aziatische B-stock handelaar lacht de ballen uit zijn broek!
  • Proberen te leunen op een Europees of Nederlands support netwerk, zodra er toch wat mis gaat met een zelf geïmporteerd ding
  • Fake CE logo's, Fake TüV keurmerken, Li-Ion accu's die eigenlijk Ni-Cd zijn, onjuiste materiaal vermelding, etc.
  • Merkvervalsing, niet iets om luchtig over te doen. Eerst uitlaatjes en remhevels, nu steeds meer fake helmen, vliegtuig onderdelen, rem componenten...
  • Concurrentievervalsing in de vorm van gesubsidieerd verzenden. Het is ondenkbaar dat China > Apeldoorn goedkoper is dan Nederland > Apeldoorn.
  • Diefstal van designs: Europeaan / Amerikaan bedenkt het, ontwikkelt het en de Chinees jat het. En dan: Europeaan krijgt kritiek omdat zijn product duur is.
Als EU bedrijf draag je wél pensioen en verzekeringen voor je medewerkers af, moet je werkplaats/fabriek wél aan strenge eisen voldoen en moet je personeel wél veilig kunnen werken tegen een reëel loon. Ik zie niemand op MF klagen dat zijn werkgever hem beveelt om 7 dagen per week, 12 uur per dag aan een polyesther touwje boven een zuurbad te gaan hangen voor €300,-. per maand. Maar tegelijk wel roepen dat iets van een ander Nederlands bedrijf "te duur" is...

Ik mis "Dagelijks gezeur om korting aan te horen terwijl je al zeer scherp aanbiedt"

;)
 
Of die klant waartegen je gezegd hebt dat je het druk hebt die zijn motor toch maar achterlaat, " zie maar wanneer je er aan toekomt, het heeft geen haast".
Die belde dezelfde middag al of ik al meer wist. In de week daarna heeft hij 6 keer gebeld.
En ik had al aangegeven dat het minimaal 3 weken zou duren voordat hij klaar zou zijn.....
Ook dat is"normaal".......
 
Klagen over klanten is een ander topic!
Dit gaat over gereedschap. En dat is goedkoper in China maar daar krijg je geen service. Zover waren we al.
Ik maak het meteen goed:
1406848


Zet je een actie op voor een jetser van een tang (rechts). Een dag later komen de berichten dat iemand anders... goedkoper... zelfde actie... blabla....
Gelukkig was er 1 koopjesjager met humor, die vanmorgen langs kwam met zijn net ontvangen "Channellock XL actie waterpomptang" (de linker) _O-

Had hij toch mooi 20% bespaard... Maar wel op 50% minder tang :t
 
Ik maak het meteen goed:
Bekijk bijlage 1406848

Zet je een actie op voor een jetser van een tang (rechts). Een dag later komen de berichten dat iemand anders... goedkoper... zelfde actie... blabla....
Gelukkig was er 1 koopjesjager met humor, die vanmorgen langs kwam met zijn net ontvangen "Channellock XL actie waterpomptang" (de linker) _O-

Had hij toch mooi 20% bespaard... Maar wel op 50% minder tang :t

Dit zou een plaatje kunnen zijn die @Kibbe geplaatst zou hebben :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan