Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.776
9.120
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Oude Karchers zijn goed, nieuwe Karchers zijn troep met een kunststof pomphuis.
Nilfisk heeft een stalen pomphuis en blijft heel.

Ahja. Nou. Mijn zus heeft de allergoedkoopste karcher gekocht afgelopen week. de K2 basic. Enige wat zij ermee wil en gaat doen is haar balkon van 3m2 zo nu en dan van de algen ontdoen. Dus tja.

Maar in mijn oude Winner 1100M zit inderdaad een metalen pomphuis :t

full


Myjka wysokociśnieniowa Nilfisk X-TRA Excellent | All inclusive
Vandaag bij Ibood.nl. Bovenstaande Nilfisk en bij de flashsales hebben ze ook nog andere, goedkopere modellen.
Oefff... het zal ongetwijfeld kwaliteit zijn maar ruim 3 meier voor een hogedrukreiniger :/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook al een paar van die goedkope (K2) karchers versleten, maar er zit blijkbaar zo lang garantie op (3 en soms zelfs 5 jaar) dat ik steeds gratis een nieuwe mee mocht nemen bij de hornbach :z
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik het plan had geuit om (eindelijk eens!) een compressor te kopen - heb ik er 1 gekregen. Zelf dacht ik met 4pk en 400 l/min wel goed te zitten. Het is wat anders geworden ...hij staat sinds vanavond in de garage ;)

Is zoiets bruikbaar voor het vullen van luchtbedden en het schoonspuiten van mijn werkbank? Alle andere bruikbare doelen (naast bandenspanning) heb ik al uit mijn hoofd gezet.
3517kae.jpg


Het is deze basis, welke op een 24 liter tank gebouwd is
57575_IMG_3326_1.jpg


Dit zijn de specs. 0,6pk en 85 l/min :X
2uzqrmh.jpg


Omdat er geen slang bij zit, kan ik hem nog niet testen. Iemand een idee welke aansluiting dit is?
2i0ag53.jpg
 
Laatst bewerkt:
Das rode apparaatje een mooi ding, voor een glaszetter. Je kunt er prima mee kitten, en een glaslattacker kan ie ook makkelijk aan. En makkelijk te transporteren.

Banden oppompen zal ook wel gaan, veel meer niet.
 
Als je de tank op druk hebt, kan je er zelfs nog wel een luchtsleutel op zetten. Ik gebruik een twinhammer op een 6 liter tank en rammel de met 200 nm vastzittende wielmoeren van het bestelblik mee los. Voor een krukaspoeli van een vrachtwagen, zou ik wel een 400 liter tank opscharrelen.
 
Laatst bewerkt:
Er zal vast iemand zijn die er raad mee weet.
Ik heb een grondwaterpomp die sinds kort niet meer werkt.
Ik had zon vermoeden dat het de aanloopcondensator was. Dus die vervangen maar springt nog steeds niet aan.
Zodra ik hem aanzet bromt hij en verder niets. Als ik zelf een zwengel aan het rad geef dan slaat hij wel aan.
Iemand een idee? Zo spannend kan het niet zijn lijkt mij
 
Budget, 2-300 , zo iets.. ( kwam uit bij de 150.x van Nilfisk, ergens zo rond de 320 op
bol.com

Ga met 2 weken naar Polen, hebben ze ook redelijk van dat materiaal voor vaak
iets aangenamere prijzen.
Ook daar eens een rondje kijken.
( voor het idee, vorige ronde een bosmaaier meegenomen.. In Nederland voor 180,-
Had hem daar in de kofferbak liggen voor 70,- )


Vind het eigenlijk net te veel ( geld ) , maar heb het idee dat deze wel
wat mishandelen kan verduren .. En , redelijk veel druk + opties voor dat geld.

( in verhouding tot de karcher ( 80? ) dat kleintje, wat de afgelopen jaren
hier dienst heeft gedaan.


Me nooit zo verdiept in hogedruk reinigers, blijkt toch meer keus te zijn als ik dacht :) :)

Voor 2 tot 300 koop je ook al een betere Kärcher. Bij hogedrukreiniging maken ze allemaal reclame met hoge drukken maar zeker zo belangrijk is de waterhoeveelheid die geleverd wordt.
 
Wat betreft de aansluiting; als er niet gewoon een euro nippel in past dan moet het een orion zijn. Veel keuze is niet.

om dit probleem te omzeilen, heb ik een orion vrouwtje aan een euro mannetje geschroefd en andersom, dus als ik nu om wat voor reden dan ook ( b.v. huren) een andere aansluiting in handen krijg, heb ik gewoon 2 adapters liggen, en hoef ik niet met wisselen van nippels en koppelingen aan de gang
 
Ik ben op zoek naar een compressortje. Voor het (schoon) spuiten met lucht en de banden op te pompen. Niets schokkends dus.

Aan de hand van de zoekopdracht in dit topic kwam ik deze tegen:
Compressor, Energy12
&
Güde Compressor Airpower 190/08/6 - 7-delig

Iemand die iets anders kan adviseren of kan aangeven juist 1 van deze 2 niet te kopen?

Ik zoek er 1 met tank omdat ik lees dat de apparaten zonder continu herrie maken en druk verliezen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan