Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.087
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zien er schitterend uit in dit filmpje.
Maar de reacties er op zijn wellicht ook wel interessant :/

"Im going to do the same process... and use those valves as key chains." _O-


Het moge duidelijk zijn dat het mij alleen om het oppervlak, waar de zuignap op komt, te doen is. Daar waar het filmpje start, zeg maar.
Dat met het schuurpapier mag je zelf weten.... :+
 
Laatst bewerkt:
Prijs/kwaliteit verhouding van Airpress is zeer goed. En ja, de fabriek van de budget modellen van Airpress maakt ook machines voor.... En nee, die kwaliteit is toch net anders. Discussiëren maar ;)
 
Oprechte vraag: Heb je bij sommige Snap-On producten niet het gevoel dat je heel erg veel knaken neer legt voor iets dat niet kan tippen aan hetzelfde product 20 jaar geleden?
 
Oprechte vraag: Heb je bij sommige Snap-On producten niet het gevoel dat je heel erg veel knaken neer legt voor iets dat niet kan tippen aan hetzelfde product 20 jaar geleden?

Nou er zijn best veel dingen waar een snap on sticker op zit waar je gewoon te veel voor betaald
Maar die schroevendraaiers zijn best wel oke en ik vind die oranje handvaten beetje cult , op eBay zijn snapon dingen met oranje handvaten duurder als met andere kleuren
Nu heb ik bij jouw wel eens een paar setjes hele dure sleutels gekocht en die inch steek ring ratel X dingen passen voor geen meter , ik erger me er steeds meer aan hoe veel ruimte er op zit
Die snap on inch sleutels passen precies
En ik heb deze snap on dingen gewoon bij een dealer gekocht voor een verrassend lage prijs ( in verhouding wat er op het internet wordt gevraagd )
 
Hmm, en wat meet die sleutel dan? Ik heb hier Chinesium blackbolt assortimentsdozen (UNC, UNF en MM) die zo ver afwijken dat het niet uitmaakt wat voor gereedschap je gebruikt. Probleem van deze tijd helaas.
 
Is volgens mij een gewone oem Harley bout
Maar vind je ook niet dat die sleutel wel wat erg veel ruimte heeft voor iets van die prijs
Ergste is dat ik een komplete set snap on had die ik verkocht heb om deze set te kopen
Voordeel van snap on is om dat er zoveel onverstanden zijn die ze ook willen dat je ze zo kwijt bent voor 2/3 van de nieuw prijs ( had ze niet nieuw gekocht dus kreeg gewoon mijn aanschaf prijs terug )
Ik heb die Gearwrench al eens te koop gezet op marktplaats , geen hond die bied
 
Iemand een idee waar je een fatsoenlijke set JIS slagbits kan kopen? De huisleverancier heeft ze op niet leverbaar staan... Aangezien ik binnenkort een projectje op basis van een oude Honda verwacht, zijn ze erg welkom. Ik weet nog van de '79 CB750 dat sommige schroeven erg vast zaten, met een slagschroevendraaier icm kruiskopbits veel losgekregen, maar de kop werd daar niet beter van...
 
Iemand een idee waar je een fatsoenlijke set JIS slagbits kan kopen? De huisleverancier heeft ze op niet leverbaar staan... Aangezien ik binnenkort een projectje op basis van een oude Honda verwacht, zijn ze erg welkom. Ik weet nog van de '79 CB750 dat sommige schroeven erg vast zaten, met een slagschroevendraaier icm kruiskopbits veel losgekregen, maar de kop werd daar niet beter van...

De huisleverancier is de importeur, dus je gaat ze in de EU waarschijnlijk nergens anders vinden. Dan wordt het bestellen in Amerika, of +/- 2 weken geduld tot er weer een pallet aankomt uit Japan ;)
 
En weet de importeur of er nog een keer een set leverbaar is in de EU? O-)
Anders een adresje in de US? Tijd is het probleem niet, alleen niet zoveel zin om meer verzendkosten te betalen dan de prijs van de set zelf... -O-
 
Is volgens mij een gewone oem Harley bout
Maar vind je ook niet dat die sleutel wel wat erg veel ruimte heeft voor iets van die prijs
Ergste is dat ik een komplete set snap on had die ik verkocht heb om deze set te kopen
Voordeel van snap on is om dat er zoveel onverstanden zijn die ze ook willen dat je ze zo kwijt bent voor 2/3 van de nieuw prijs ( had ze niet nieuw gekocht dus kreeg gewoon mijn aanschaf prijs terug )
Ik heb die Gearwrench al eens te koop gezet op marktplaats , geen hond die bied


Ken je dit?

Home Page - Metrinch
 
Wat betreft lucht gereedschap , ik denk dat dat in de toekomst snel minder relevant gaat worden
Nadeel van dat gereedschap altijd verbonden met een dikke slang en herrie veel herrie
Als je kijkt naar het nieuwe accu gereedschap dat snel lichter en sterker wordt
Ik zag een filmpje op YouTube van de nieuwste 12v ! slagmoer sleutel van Milwaukee die al 350 Nm doet en dat zonder veel herrie
Je hebt nog wel een compressor nodig voor stralen , spuiten en blazen maar zelfs een bandenpomp hebben ze al voor 12v
En de een hoop gereedschap kost 120€ alleen voor een body dus dat valt mee
Andere merken zullen zulk gereedschap ook wel krijgen of hebben
 

Ik ken dat. En ik vind dat al net zo kut sleutelen als het gereedschap uit die groene Man oooh Man koffers.
En ik snap het aspect met de rakende vlakken, en de voordelen heb ik ook gehoord, maar bij mij moet gereedschap goed sluiten.
Bijvoorbeeld, beter een zeskant die wat lastiger te plaatsen is, dan een sleutel met weet ik hoeveel/of speciale kanten die wiebelt of vrije slag heeft.
 
Laatst bewerkt:
Oprechte vraag: Heb je bij sommige Snap-On producten niet het gevoel dat je heel erg veel knaken neer legt voor iets dat niet kan tippen aan hetzelfde product 20 jaar geleden?
Het enige waar ik SnapOn echt onderscheidend in vind is de kwaliteit van hun gereedschapskarren
Of denk jij daar anders over ?


Ladenkastjes van Marktplaats afgeplukt
 
Paar weken in huis maar nu gebruikt om een volledig leeg remsysteem te ontluchten. Meen dat ik er 25 voor heb betaald via ebay. Voorheen had ik een koelkastcompressor en een jampotje maar ik wilde mobiel zijn dus niet afhankelijk van stroom of compressor.
Opzich prima case maar de scharnieren zijn zeg maar gewoon een geknikt plastic lipje. Ff kijken wanneer het doorscheurd. Tooltje zelf werkt prima maar ik moet wel veel blijven pompen (toevallig houd ik van pompen 😁) om het vacuum te behouden. Slangen die erbij zitten zijn kwa binnendiameter iets te groot voor een ontluchtingnippel. Maar ik heb genoeg van dat spul liggen met verschillende binnendiameters.
Al met al is het niet een prul maar wel is de pomp ietwat onderbemeten op op je gemak te werken. Uiteindelijk had ik een goed werkend remsysteem en daar doen we het voor.
 

Bijlagen

  • IMG_20180914_190946.jpg
    IMG_20180914_190946.jpg
    900,3 KB · Weergaven: 36
Terug
Bovenaan Onderaan