Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.729
9.048
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest op de LTS ook een blok staal met de walshuid er nog op blank vijlen
Ik heb hem mee naar huis genomen, mijn pa zei "geef maar even hier"
Paar keer er over met een lamellenschijf en de volgende dag in de les voor de vorm nog een paar halen met een vijl voor de vorm....
 
Goedendag allemaal,

Ik zit mezelf te oriënteren op een goed ketting breek/klinkset voor ongeveer 100 euris,

er zijn er echter zoveel dat ik het gewoon even niet meer weet, de ketting die ik zelf heb is een 525, ik heb er een gezien van motionpro maar zie bijna nergens eerlijke ervaringen.
Uiteraard heeft onze huisleverancier ook de nodige opties.

wat gebruiken jullie en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
 
Goedendag allemaal,

Ik zit mezelf te oriënteren op een goed ketting breek/klinkset voor ongeveer 100 euris,

er zijn er echter zoveel dat ik het gewoon even niet meer weet, de ketting die ik zelf heb is een 525, ik heb er een gezien van motionpro maar zie bijna nergens eerlijke ervaringen.
Uiteraard heeft onze huisleverancier ook de nodige opties.

wat gebruiken jullie en waar hebben jullie goede ervaringen mee?

Wat is er oneerlijk aan de ervaringen dan?

Ik gebruik m ook wel eens en vind m best goed werken.
 
Wat is er oneerlijk aan de ervaringen dan?

Ik gebruik m ook wel eens en vind m best goed werken.

Ik vind alleen youtube filmpjes van over-enthousiaste amerikanen die het iets te dik aanprijzen (lijkt net een sponsorship).
vandaar dat ik zo wantrouwend was.

Ik twijfel zelf tussen de laser ketting service kit en de motionpro pbr chain tool.
wat voor kettingtool van motionpro gebruik jij?
 
Goedendag allemaal,

Ik zit mezelf te oriënteren op een goed ketting breek/klinkset voor ongeveer 100 euris,

er zijn er echter zoveel dat ik het gewoon even niet meer weet, de ketting die ik zelf heb is een 525, ik heb er een gezien van motionpro maar zie bijna nergens eerlijke ervaringen.
Uiteraard heeft onze huisleverancier ook de nodige opties.

wat gebruiken jullie en waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Betonschaar voor breken.
Simpel setje voor zetten van de schalm.
whale om te klinken
 
goedkope setje van jos smit werkt prima, voor het breken van de ketting gebruik ik een doorslijpschijf, daar zijn die pennetjes niet voor gemaakt. Wil je dat toch doen dan de kop van de pen er eerst afslijpen
 
De reden dat ik voor deze Efka meters ben gegaan, is onder andere het feit dat ik alleen maar positieve ervaringen lees over deze set.
Ik heb hier veel meer vertrouwen in dan een carbtune o.i.d.
Gekozen voor 2 klokken omdat ik eigenlijk altijd 2 pitters rijd, en het scheelt opbergruimte.
En mocht het nodig zijn, met 2 klokken kun je ook een viercilinder synchroniseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan