Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.728
9.047
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Als hij die staaf naast de steen laat schieten hoeft ie nooit meer zijn tandjes te poetsen :X :+

Vroeger wisten de arbeiders dit. Tegenwoordig zou deze machine compleet ingepakte zijn met beschermkappen.
En waarschuwingsborden. "denkt om uw tanden" en een afbeelding van de staaf naast de steen met een kruis erdoor.
 
:Y Klopt. Zoiets gebeurde ook bij de machine die een stuk van mijn wijsvinger op at.... :+

Och dat is gewoon natuurlijke selectie....
Als kind vaak genoeg stommiteiten uitgehaald die je heel gewoon vind/vond...
kouwboitje spelen tegen de indianen, van PVC pijp een boog gemaakt, bij de bloemist bamboe stokjes halen, die kon je lekker scherp maken...om een lang verhaal kort te maken..K@W@ met een bamboe pijl door zijn been achterop de solex naar de eerste hulp...
Niemand jammerde, je kreeg ook nog op je kloten van je ouders, en was een mooi leermoment voor mijn verdere ontwikkeling....
K@W@ voerde zijn brommer op, en natuurlijk gepakt en in beslag genomen...nou was pappa niet blij mee dus even naar de wijkagent om hoe en wat te vragen...
Pappa nog kwader, en K@W@ kreeg een behoorlijk pak jas , terwijl de wijkagent even de andere kant op keek...
Geeft niks werd je alleen maar sterker van
K@W@ door zijn hand geboord
K@W@ zichzelf in de lies gestoken en ja er komt een hoop bloed uit een slagader
K@W@ met 180 tegen een VW gereden
K@W@ bijna een hand kwijt op het werk..
Heeft me gesterkt, en K@W@ heeft nooit een ander de schuld er van te geven
 
Och dat is gewoon natuurlijke selectie....
Als kind vaak genoeg stommiteiten uitgehaald die je heel gewoon vind/vond...
kouwboitje spelen tegen de indianen, van PVC pijp een boog gemaakt, bij de bloemist bamboe stokjes halen, die kon je lekker scherp maken...om een lang verhaal kort te maken..K@W@ met een bamboe pijl door zijn been achterop de solex naar de eerste hulp...
Niemand jammerde, je kreeg ook nog op je kloten van je ouders, en was een mooi leermoment voor mijn verdere ontwikkeling....
K@W@ voerde zijn brommer op, en natuurlijk gepakt en in beslag genomen...nou was pappa niet blij mee dus even naar de wijkagent om hoe en wat te vragen...
Pappa nog kwader, en K@W@ kreeg een behoorlijk pak jas , terwijl de wijkagent even de andere kant op keek...
Geeft niks werd je alleen maar sterker van
K@W@ door zijn hand geboord
K@W@ zichzelf in de lies gestoken en ja er komt een hoop bloed uit een slagader
K@W@ met 180 tegen een VW gereden
K@W@ bijna een hand kwijt op het werk..
Heeft me gesterkt, en K@W@ heeft nooit een ander de schuld er van te geven

:+

Zo'n lijstje heb ik ook. Chirurg herkende me zelfs op gegeven moment omdat ie in paar jaar tijd me drie keer weer in elkaar heeft mogen zetten.

En anderen de schuld geven doe ik ook zeker niet. De meest serieuze dingen waren echt 100% aan mijn eigen onnadenkendheid te danken.
 
Iemand tips?
Had deze fusekogeltrekkerset gekocht.
Maar na 3x gebruik brak de eerste trekker al (die lange rechts op foto)
Iemand advies welk profi setje ik het best kan halen. En waar?

HBM 6 Delige Professionele Fuseekogeltrekker Set

Heb denk ik 250 of meer draagarmen en stuurkogels vervangen of gedemonteerd, heb nog nooit zo'n ding gebruikt...
Een goeie klap met de hamer en ze liggen er los in, de meeste draagarmen hebben zelfs een plekwaar je een klap kunt geven...
NOOIT op het schroefdraad slaan, maar op de arm
 
Klopt, hamer methode werkt -bijna- altijd.
Tenzij je bij sommige koekblikken de ruimte niet hebt om "de zwaai" te maken.

Heb de middelste-van-onder, kreng gaat al 20 jaar mee, denk dat ie nog goedkoper was als een budget merk.
( misschien pech gehad ? )

Kukko is "het" trekker-merk , maar ook die krijg je kapot. Moet je alleen wel erg je best voor doen :)
 
Als eerste wil ik even een compliment geven aan de huisleverancier hier!
Eind vorig jaar een bestelling gedaan, wat niet helemaal goed was gegaan.
Hierna had ik ook nog wat vragen en wou de bestelling nog wat uitbreiden n.a.v. het vakkundig advies, en uiteindelijk is het super geregeld, en heb ik nu eindelijk een mooie bruikbare lekvrije luchthaspel, i.cm. dikke koppelingen en grote doorvoer, waardoor de aangeschafte slagmoersleutel ook écht een hele verbetering is t.o.v. de aldi sleutel die ik eerst gebruikte.




Ten tweede, ik ben opzoek naar een schroefbaar auto ventiel.
Als in, een ventiel waar gewoon een banden luchtpomp op past, maar aan het andere uiteinde M6 of M8 schoefdraad, afgeseald met een o-ring.
Deze kun je dan vervolgens ergens indraaien (in dit geval een achter schokdemper), zodat je het reservoir met een bandenspanningsmeter op druk kunt brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan