Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.729
9.049
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Beiden neem ik aan?

Ik ben begonnen met het verbouwen van mijn c500 en wil graag bij het monteren de momentwaarden volgen die in het boek staan.

Zelf heb geen ervaring met momentseutels, vandaar dus mijn vraag :)
Met een gewone 1/2 ratel draai je niet gemakkelijk de asmoer aan gort. Een M6 van een dekseltje op je allu motorblok is een stuk zwakker en daarbij moeilijker (en duurder) om te repareren.
Ik heb dus een momentsleutel tot 25 Nm welke van redelijke kwaliteit is met eikrapport. Voor de wielbouten van de auto volstaat voor mij een goedkope welke tot 200 gaat, dat soort bouten/moeren kunnen best een beetje extra kracht hebben.
 

Bedankt!

Met een gewone 1/2 ratel draai je niet gemakkelijk de asmoer aan gort. Een M6 van een dekseltje op je allu motorblok is een stuk zwakker en daarbij moeilijker (en duurder) om te repareren.
Ik heb dus een momentsleutel tot 25 Nm welke van redelijke kwaliteit is met eikrapport. Voor de wielbouten van de auto volstaat voor mij een goedkope welke tot 200 gaat, dat soort bouten/moeren kunnen best een beetje extra kracht hebben.

Thx for the info
 
EDIT: Daddy Philipsen is de nieuwe eigenaar van de leakdown testers.

Deze ronde GRATIS AF TE HALEN bij de huisleverancier:

8 stuks leakdown tester met productiefout. Als je handig bent maak je er denk ik wel 2 of 3 werkende sets van:
Spelregels: GRATIS > weg = pech > alleen ophalen.

f61dd40c609566b4388ea095619cdc08d1216a12.jpg


En daar komt de disclaimer (spijtig dat hij nodig is):
8 STUKS = 1 persoon mag er 8 hebben, wat je er daarna onderling mee gedaan wordt mogen jullie zelf weten.
AF TE HALEN betekent dat het geen zin heeft om te vragen of ik ze wil verzenden.
Huilebalk mailtjes: Zeer, zéér onwenselijk, nee echt, doe het niet.
 
Laatst bewerkt:
*O*

Goed bezig, mooie kans voor handige Harry die het nodig heeft :)

Maar heeft iemand wel eens op zo'n "actie" (?) wel eens huilebalk mailtjes gestuurd? :?

Ik heb bij mijn stroboscoop weggeef acties serieus berichten (altijd per mail en niet PB...) ontvangen van mensen die zich benadeeld voelden omdat ze achter gods rug wonen en ik het niet op wil sturen. En nog beter, een Belgische MF-er die daadwerkelijk het woord discriminatie in de mond nam, omdat hij dan dus geen gratis spullen kon bemachtigen omdat een NL-er altijd sneller is... Keyboard warriors |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan