Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.726
9.041
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag heren,

Ik ben op zoek voor mijn cbr-project naar 2 stukken gereedschap.

De 07908-4690003
om de swingarm lock nuts los te kunnen maken.
Bekijk bijlage 1354756

en de 07vma-mbb0100/07vma-mbb0101
om de engine lock nuts open te maken.

Bekijk bijlage 1354757

Iemand deze liggen om te lenen/huren/kopen?
Ik kan ze wel vinden via ebay en chinese sites,
cmsnl heeft ze ook (orgineel maar de hoofdprijs).

Mocht iemand ze hebben hoor ik het graag, anders wordt het via ebay bestellen.
Die heb ik liggen, weet niet of je ze nog nodig hebt?
 
Denk toch dat binnen een paar jaar de accu slagmoersleutels het gaan winnen
Niet eerst wachten tot de compressor op druk is geen herrie daarvan
Geen onhandige slang achter je aan slepen
En als je eenmaal het zelfde systeem hebt koop je voor 150€ een body met 5 jaar garantie

de profs/industrie lopen meestal vooruit op de particulier...gebruiken ze accu slagmoersleutels bij de dealer/garage...?
 
de profs/industrie lopen meestal vooruit op de particulier...gebruiken ze accu slagmoersleutels bij de dealer/garage...?
Ja, ik gebruik ze elke dag vele tientallen keren. Nu een Hitachi 18V.
Slechts zeer zelden moet ik de luchtsleutel er bij pakken.
Ik merk wel dat ik nu (na 6 jaar gebruik) de batterij wat eerder moet vervangen.
Mijn monteurs zijn er ook zeer over te spreken.....
 
@bluesrider, DAF400, vroembert en anderen; bedankt voor de antwoorden
Het ziet er wel interessant uit. Vanmiddag eens iets leuks uitkiezen.

En welke is het geworden?
Ik ben voor thuis zelf uitgekomen op deze:
R18IW3-120S

Heb hem echter nog niet echt kunnen gebruiken, heb hem een paar weken geleden pas besteld.
Alternatieven kosten vaak direct het dubbele, en Ryobi schijnt helemaal niet zo verkeerde te zijn voor hobby gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Die doet het vast wel. Zelf slijp ik inmiddels met een 18v makita 125 slijper. Bevalt heel goed. Voor het lompe werk heb ik al weer een jaar of 7 een 230 ferm liggen, die heeft heel wat beton en dakpannen gezien en staal. Z’n 6 tientjes inmiddels meer dan waard.
 
Het accuspul wordt inderdaad steeds beter
Ik werk offshore, de steigerbouwers gebruiken al jaren accudecoupeerzagen om hun steigerplanken door te zagen (offshore zijn die planken 5cm dik)
En met accureciprozagen worden oude stalen leidingen weggesloopt, ook 4" leidingen met 6mm wanddikte......
 
Op t werk heb ik ook een slijper op accu. Makita 18V. Maar je merkt toch wel dat dat duidelijk minder kracht heeft dan 230V. Daar ben ik er echter wel blij mee omdat je ook vaak genoeg op plaatsen staat waar je geen stroompunt hebt. Thuis heb ok dat echter altijd in de buurt, dus dan heb ik liever gewoon 230V.
 
Makita stopt voor het echt lompe werk inmiddels 2 18 volt accu's in een machine, dat gaat als de brandweer en de decoupeerzaag op 18 volt werkt perfect, de 220 versie inmiddels al weggegeven.
 
Ja had ik ook al gezien ja, van die 2 accu’s. Maar het blijft, voor nu, toch dat 230v meer kracht heeft. En je zit nooit met een lege accu. En 230 blijft goedkoper. Combineer dat met thuis altijd een wcd in de buurt, en dan kies ik voor thuisgebruik toch voor 230.
 
Ik heb zelf een DeWalt dcf899, is ook op 18 volt. Aangezien ik geen garage oid heb heel praktisch. Heb tot nu toe ook alles ermee losgekregen. Met de 5ah accu's kan je er ook behoorlijk lang mee werken.
En aangezien ze vanalles hebben op hetzelfde accusysteem kan je relatief goedkoop losse boddy's kopen van andere apparaten.
Ik ga dus juist steeds meer over op accuen dat bevalt me prima!
 
Ik ben ook aan het overstappen op accu’s. Nieuwe apparaten dus gewoon lekker op accu en dat bevalt tot nu toe prima (14,4 makita) slijptollen nog wel lekker ouderwets aan een snoertje....
 
Ik verbaasde me bij een demo dag waar ik geweest ben ook wel over de kracht van zo’n m12 accuboormachine ja. Toch denk ik dan meer kracht is beter. En ik denk dat het bij zwaardere machines als slijptollen ed niet genoeg is. En dan heb ik liever alles van 1 lijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan