Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.105
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Al die vloeibare pakkingen op siliconenbasis zijn heel leuk maar hebben 1 groot nadeel. Ze kunnen niet tegen olie. Hierdoor laat de overtollige kit naast de pasvlakken los en gaat zweven in de olie. Hierdoor kan de olieaanzuig zeef dicht slaan of een oliekanaal.
Met desastreuze gevolgen.
Beter is het om een speciale vloeibare pakking te gebruiken die uithard door druk of door een gebrek aan zuurstof.
Die heb je van diverse merken.
Grote voordeel hiervan is dat de overtollige pakking niet hard wordt en oplost in de olie en er niets verstopt kan raken.
Eigen ervaring? Ik gebruik al jaren siliconenkit en heb ook de grootste moeite om het weer te verwijderen. Het kan prima tegen olie en ik ben nog nooit slierten in de zeef tegen gekomen. Misschien moet je iets minder als een vingertje dik smeren.
 
Bij koekblikken al meerdere malen grote schades gezien. Hoofdolie boring voor de smering van de nokkenas dicht. Dat werd dus een andere complete cilinderkop.
Olie aanzuigzeven bijna helemaal dicht met siliconen pakking resten. Raar joh dat het lampje steeds brandt en het blok steeds rauwer gaat lopen.
Volvo 5 cilinder blokken hebben geen kleppendeksel maar dat is nokkenas lagering en alles in 1. Ook zit daar de vvt in. Die moet je met speciale vloeibare pakking monteren want met de siliconen pakking is het en niet dicht en loop je heel veel risico op verstoppingen en een hele dure grote schade.

Weet dat alle Japanse motorfiets fabrikanten die speciale vloeibare pakking ook leveren voor tussen de carterdelen. Oa kawabond.
 
Klopt! Deze gaan wat langer mee omdat het een S2 legering is, en die legering is te hard voor impact gebruik. Ik neem aan dat het bitje ook echt uit elkaar gespat is? Zelfde effect als een hele harde CRV dop op een slagmoersleutel, die "exploderen" wel eens ;)
Klopt als een bus, het "kopje" knalde uit elkaar in een paar stukjes.
Gelukkig heb ik nog een setje liggen, had nooit gedacht dat deze zo lang mee zouden gaan als ze gedaan hebben.
Slagschroeverdraaier was een experimentje, dacht laat ik eens kijken wat ze kunnen hebben. Een schroef of 50 dus. :P
 
Hi
Ik heb een Airpress 2 cil compressor met een max druk van 8Bar.
Deze slaat pas weer aan bij 5,5Bar. Te laag want dan schiet de apparatuur aan de compressor in de storing.

Hoe kan ik de druk waarbij hij weer aanslaat aanpassen naar bv 6.5?
De stelbout onder de rode knop is voor de max werkdruk. Dus dat is hem niet. Verder zie ik niets wat verstelbaar is.

EDm8T7b.jpg


spvgxNO.jpg
 
Ik was toe aan een nieuwe doppendoos. Mijn vorige heeft een winter naast de RD buitengestaan, de RD is uitelkaar maar de doppen waren niet meer te redden...
Een Hornbach setje -O- hab er al een paar keer omheen lopen draaien en voor mij is het best zat... Ik had van mijn zoon al een aanvulling gekregen...

WhatsApp Image 2019-05-26 at 12.40.04.jpeg
 
De gewone 19 delige 1/2" set heeft de hornbach niet. Ik hoefde de 1/4" niet zo nodig, maar bij nader inzien komt het heel mooi uit want nu kan mijn Facom-Micro-setje weer terug naar zijn eigen bestemming, mee onderweg...
 
Ik greep ook steeds vaker naar het Facom 1/4" setje. Een 3/8 komt er nog is idd perfect voor motorsleutelwerk. Mijn 1/2" set was zo brak dat ik het sowieso wilde vervangen.
 
Setje 3/8" is er ook, denkook wel dat die het meest gebruikt gaat worden... Best compleet met Turks, imbus en bougiesleutel 18...

Volgende is een slagschroevedraaier

WhatsApp Image 2019-05-27 at 15.07.26.jpeg
 
Las tijd !

Samengevat, word jarig.. en m'n 20 jaar electrode bak-apparaat is tijd om te vervangen.

Ik wil naar MIG ( dunner spul lassen, automatische aanvoer .. en vooral .. géén fles ! , dus gas loos draad )
Heb er al even mee kunnen spelen, voor wat ik wil.. goed genoeg.

Budget -> weeiiiiiinig ..

Wat vinden jullie ( met, mijn wensen in gedachten ;p )
- Géén gasfles
- 220V
- Cheap

https://www.lasexpert.nl/MIG130
https://www.lumberjack-tools.com/nl/autojack-mig-master-130-gasloos-lasapparaat.html
https://www.ts24.nl//product_info.php/info/147384/Koopje:-Gude-SG120A-Vuldraad-Lasapparaat/
( ja, echt de bodem van de markt.. maar wil ook nog een handje euro's overhouden voor een automatische laskap )

Wat vinden jullie ?
 
Heeft Ali niet iets?
Of "crowdfunding". Als we (ik heb vrienden) iets willen hebben dat we gezamelijk gebruiken maken we een pot, laatst een ultrasoon-bak gekocht met z'n 4ren, dan ben je 50 ipv 200 kwijt
 
Ik ben een eilandje in een wildernis van beschaafde die ... uitbesteden :)
Hoezo iets zelf maken of repareren.. Wat is dat ????

En die éne gozer die hier in de straat wel sleutelt koop ik nog geen schroevendraaier mee samen ;p ;p

Ali heeft "Dezelfde" instappers, alleen wat goedkoper.. * nog * , alleen ruimschoots gecompenseerd met de verzendkosten van tussen de 17 en 30 kilo :)
 
Ik heb een Güde, wel met gasfles.

Tja, wat zal ik er over zeggen :+

Goedkoop afgewerkt, rammelt een beetje, voelt goedkoop aan en ziet er goedkoop uit.
Maar het last eigenlijk prima.
Lekker simpel in te stellen.
Grote voordeel van Güde is dat er een euro aansluiting voor de toorts/slangenpakket op zit, als je toorts verrot gaat kun je zo een andere (eventueel beter merk) op zetten.

Slijtdelen zoals doorvoerrollen zijn ook allemaal los verkrijgbaar.
 
Las tijd !

Samengevat, word jarig.. en m'n 20 jaar electrode bak-apparaat is tijd om te vervangen.

Ik wil naar MIG ( dunner spul lassen, automatische aanvoer .. en vooral .. géén fles ! , dus gas loos draad )
Heb er al even mee kunnen spelen, voor wat ik wil.. goed genoeg.

Budget -> weeiiiiiinig ..

Wat vinden jullie ( met, mijn wensen in gedachten ;p )
- Géén gasfles
- 220V
- Cheap

https://www.lasexpert.nl/MIG130
https://www.lumberjack-tools.com/nl/autojack-mig-master-130-gasloos-lasapparaat.html
https://www.ts24.nl//product_info.php/info/147384/Koopje:-Gude-SG120A-Vuldraad-Lasapparaat/
( ja, echt de bodem van de markt.. maar wil ook nog een handje euro's overhouden voor een automatische laskap )

Wat vinden jullie ?
Tweedehandsje kopen
 
Ik heb een Güde, wel met gasfles.

Tja, wat zal ik er over zeggen :+

Goedkoop afgewerkt, rammelt een beetje, voelt goedkoop aan en ziet er goedkoop uit.
Maar het last eigenlijk prima.
Lekker simpel in te stellen.
Grote voordeel van Güde is dat er een euro aansluiting voor de toorts/slangenpakket op zit, als je toorts verrot gaat kun je zo een andere (eventueel beter merk) op zetten.

Slijtdelen zoals doorvoerrollen zijn ook allemaal los verkrijgbaar.

Klinkt interessant , nu lees ik her en der dat sommige apparaten wel / niet zijn geschikt voor gasloos - draad.
Weet jij of deze gewoon het gasloze-draad slikt ?

https://www.lidl-shop.nl/GUDE-Lasapparaat-MIG-155-6-W/p100018108
 
Terug
Bovenaan Onderaan