Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.778
10.281
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Een grote fles is ook leeg als je aan het lassen bent... je moet er dus 2 hebben :)
Geen idee wat een hornbach fles kost en hoeveel je dan hebt.
Maar vrijwel alles wat je groot inkoopt is goedkoper dus dat lijkt me logisch.
 
En dat gasloos draad geeft weer slakken die je af moet bikken, dus de voordelen ten opzichte van een elektrode apparaat zijn weer beperkt.
Ik zou echt niet voor gasloos gaan, is echt jammer geld. Enige toepassing die ik er voor kan bedenken is bij werk buiten, waar je gas weg waait.
Elk apparaat wat met gas kan lassen, kan ook met gasloos werken, mits je polariteit om kunt draaien en je er de juiste aandrijfrollen voor hebt.
 
Klinkt interessant , nu lees ik her en der dat sommige apparaten wel / niet zijn geschikt voor gasloos - draad.
Weet jij of deze gewoon het gasloze-draad slikt ?



Zoals al gezegd werd, kun je altijd gevulde draad gebruiken, alleen de doorvoerrollen zijn geloof ik anders.
Dit apparaat heeft zo te zien ook geen euro aansluiting voor de toorts.
 
Ik heb zelf ook een simpel MIG/MAG apparaatje gekocht een tijdje geleden, om af en toe wat simpele dingen aan elkaar te bakken.
Heb even met gasloze draad geprobeerd wat te lassen maar dat beviel mij idd ook niet, vies process (spetters/rook) en slak.

Daarna dus deze aangeschaft met zo' n klein reduceerventiel wat erbij staat. Ben je stuk goedkoper uit dan de wegwerpflesjes van de hornbach, en je hebt ook 'echt' menggas.
 
Kort vraagje, ik heb hier thuis een simpele Einhell herrie compressor staan, denk een jaar of 15 oud. Ooit gekocht bij de Lidl door m'n pa. Helaas lekt 1 van de snelkoppelingen.
Weet iemand zo uit zijn hoofd welke maat schroefdraad de koppelingen hebben? En is het BSP op NPT (ik denk BSP)? Dat zal voor al die supermarkt compressoren wel vergelijkbaar zijn :P
Dan kan ik wat nieuwe koppelingen en afdop pluggen bestellen :P
 
Hi
Ik heb een Airpress 2 cil compressor met een max druk van 8Bar.
Deze slaat pas weer aan bij 5,5Bar. Te laag want dan schiet de apparatuur aan de compressor in de storing.

Hoe kan ik de druk waarbij hij weer aanslaat aanpassen naar bv 6.5?
De stelbout onder de rode knop is voor de max werkdruk. Dus dat is hem niet. Verder zie ik niets wat verstelbaar is.

EDm8T7b.jpg
Schrijf de exacte druk op waarbij de machine aan en af slaat. Draai hem 1 slag naar min en kijk wat er gebeurt. Je zult zien (waarschijnlijk) dat beide cijfers omlaag gaan.
Als mijn aanname klopt zul je, om de druk bij aanslaan te verhogen, de max druk op moeten voeren.

Mijn vader heeft voor de tracker een kleine comtimac welke gemaakt is voor 8 bar. Omdat hij het zelfde probleem had met de onderwaarde is hij uiteindelijk op 9,5 bar terrein het gekomen zodat hij in het werk niets merkt qua resultaat. Nu tacked hij max 5 minuten achtereen voor er weer iets op maat gemaakt moet worden dus de machine staat minder dan 50/50 aan. Maar dus wel op een hogere druk dan waarvoor hij gemaakt is. Tot nu toe gaat het al meer dan 5 jaar goed zo.

Of je dus zelf vanaf nu 9 bar in moet stellen laat ik aan jou over.

Kort vraagje, ik heb hier thuis een simpele Einhell herrie compressor staan, denk een jaar of 15 oud. Ooit gekocht bij de Lidl door m'n pa. Helaas lekt 1 van de snelkoppelingen.
Weet iemand zo uit zijn hoofd welke maat schroefdraad de koppelingen hebben? En is het BSP op NPT (ik denk BSP)? Dat zal voor al die supermarkt compressoren wel vergelijkbaar zijn :P
Dan kan ik wat nieuwe koppelingen en afdop pluggen bestellen :P
Kun je niet beter met de kapotte koppeling naar de lokale gereedschap boer om zeker weten de juiste te krijgen? Desnoods haal je er 1 en bestel je de rest bij.
 
Kort vraagje, ik heb hier thuis een simpele Einhell herrie compressor staan, denk een jaar of 15 oud. Ooit gekocht bij de Lidl door m'n pa. Helaas lekt 1 van de snelkoppelingen.
Weet iemand zo uit zijn hoofd welke maat schroefdraad de koppelingen hebben? En is het BSP op NPT (ik denk BSP)? Dat zal voor al die supermarkt compressoren wel vergelijkbaar zijn :P
Dan kan ik wat nieuwe koppelingen en afdop pluggen bestellen :P

Meestal is dit 1/4" BSP orion of euro aansluiting.
 
geinig weetje..
Een proxxon dop 36 kan je gebruiken om een enkele-arm-achterbrug wiel te balanceren op een normale balanceer bok :)

( voor het NETTE had ik de dop nog een tikje kunnen uitdraaien in de 1/2 aansluiting.. maar wou de dop niet verkloten. )

Met een hamertje een rustig tikje geven, werkt ook ( blijft ie precies in het midden hangen ) gewoon niet al te ruig mee omgaan .

A.jpg

B.jpg
 
Mooi! Kun je je luchtgereedschap wel grotendeels aan de kant pleuren, of niet? :t

Zal het zeker minder gebruiken ja :y
Eerst maar eens kijken hoe het zich in de praktijk houdt

Zo jammer dat ...rijopleidingen.nl, die prachtige product placement in je foto, naar een default plesk page leidt... _O-O-)

Euhhh say what :? :?

Fiets van een klant :y
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
geinig weetje..
Een proxxon dop 36 kan je gebruiken om een enkele-arm-achterbrug wiel te balanceren op een normale balanceer bok :)

( voor het NETTE had ik de dop nog een tikje kunnen uitdraaien in de 1/2 aansluiting.. maar wou de dop niet verkloten. )

Met een hamertje een rustig tikje geven, werkt ook ( blijft ie precies in het midden hangen ) gewoon niet al te ruig mee omgaan .

Bekijk bijlage 1398148
Bekijk bijlage 1398149


Ziet er op de foto in ieder geval niet echt uit alsof dit tot een goed resultaat leid...:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan