Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.777
9.123
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar er losse sluitklemmen te leveren zijn voor de mannesmann mammut kist??
Bij mij zijn ze allemaal afgebroken (redelijk fragiel systeem ook).

Ik heb de huisleverancier al gemaild maar (nog) geen reactie.
Ik ben er wel! Echt... Maar is inderdaad ff heel druk geweest. ;)

Ik heb ze momenteel niet, maar vanaf eind volgende week hopelijk weer wel. Ik zit op klemmetjesrantsoen, gezien het er soms op lijkt alsof ik de enige ben die niet te belazerd is om die klemmetjes (na) te leveren.
 
Ik ben er wel! Echt... Maar is inderdaad ff heel druk geweest. ;)

Ik heb ze momenteel niet, maar vanaf eind volgende week hopelijk weer wel. Ik zit op klemmetjesrantsoen, gezien het er soms op lijkt alsof ik de enige ben die niet te belazerd is om die klemmetjes (na) te leveren.
Ik denk idd dat het vooral dat laatste is.
 
yale.jpg


Heb achter het huis een "oud ijzer depot" ( lees, de buren flikkeren al hun oude ijzer er neer, ik sorteer het uit en heb wat benzinegeld )

Zat deze er tussen :) een oude Yale, 3 ton.. bleek nog te werken ook.

Toch eens een tikje oppoetsen ;p

Laatste keuring, 1987 .. die is wel verlopen !
 
Bekijk bijlage 1400709

Heb achter het huis een "oud ijzer depot" ( lees, de buren flikkeren al hun oude ijzer er neer, ik sorteer het uit en heb wat benzinegeld )

Zat deze er tussen :) een oude Yale, 3 ton.. bleek nog te werken ook.

Toch eens een tikje oppoetsen ;p

Laatste keuring, 1987 .. die is wel verlopen !
Zo'n zelfde heb ik ooit een MF-er blij mee gemaakt heb ik heel wat motorblokjes mee uit auto's getild...
rateld maar een kant op, naar beneden is met een slipkoppeling toch, bij de mijne iig wel
Ben later over gegaan naar hydraulisch en een elecrische lier..

oh ja die yale heb ik met een kleine kettingtakel ooit opgehangen
 
Nope, deze gaat allebei "met de ketting" , extreem basis model zeg maar.

Heb hem aan een spanband gehangen, optrekken.. ( ben vrij lang ) .. en kon hem zo in de "hangketting" wurmen.
Maarja.. anti-slip houten balk.. dan lukt het wel, met een ijzeren balk zou dat geintje niet opgaan natuurlijk.
 
Ik ben er wel! Echt... Maar is inderdaad ff heel druk geweest. ;)

Ik heb ze momenteel niet, maar vanaf eind volgende week hopelijk weer wel. Ik zit op klemmetjesrantsoen, gezien het er soms op lijkt alsof ik de enige ben die niet te belazerd is om die klemmetjes (na) te leveren.
Haha ik ben er een van.
Sacco nog bedankt voor de spare klemmen en de koffie.
Het was weer gezellig!
 
Bekijk bijlage 1400709

Heb achter het huis een "oud ijzer depot" ( lees, de buren flikkeren al hun oude ijzer er neer, ik sorteer het uit en heb wat benzinegeld )

Zat deze er tussen :) een oude Yale, 3 ton.. bleek nog te werken ook.

Toch eens een tikje oppoetsen ;p

Laatste keuring, 1987 .. die is wel verlopen !

Je krijgt ook automatisch een medaille als je zo’n ding weet te slopen
 
bij ons komen alleen maar RVS gereedschapswagens binnen...en als er buitenfirma's komen, moeten ze stuk voor stuk al hun gereedschap schoonmaken.....altijd weer een feest als ze in de entrance staan te poetsen met alcohol doekjes

In Nijmegen, halverwege de jaren negentig, bij Philips in een cleanroom moeten werken voor een onderaannemer. Echt waar, ik heb daar een sigarettenpeuk onder een kabinet zien liggen ...

Ik heb ook nog wel in het huis van bewaring in Arnhem gewerkt. Een paar keer per dag je gereedschap tellen want schroevendraaiers enzo zijn best wel gewenst door de clientèle daaro. Overigens, en vraag me niet hoe ik daar achter ben gekomen, paste de sleutel van een Samsonite koffer daar op het bedieningspaneel van de lift. Na een paar weken permitteerde ik me daar steeds meer vrijheden, en zonder bewaarder gebruik kunnen maken van de lift was behoorlijk 'praktisch'.
 
Reckett Bankiser zuigenlingevoeding
Ik ken het bedrijf niet. Zuigelingen en voeding dan noem je wat op zeg.
Ik kwam nogal eens in ziekenhuizen en labs (over halve wereld) en dan met name nieuwbouw of verbouw. Als ze vol operationeel zijn wil ik er eigenlijk niet meer komen.

Wat is je job daar?

Oude foto’s inhoud travel toolbox
 

Bijlagen

  • 6DA9E017-7BB8-43EC-B384-6B79538A143F.jpeg
    6DA9E017-7BB8-43EC-B384-6B79538A143F.jpeg
    211,6 KB · Weergaven: 18
  • FCFDCCAD-8228-4ADF-83D1-5E43F511A5D3.jpeg
    FCFDCCAD-8228-4ADF-83D1-5E43F511A5D3.jpeg
    91,5 KB · Weergaven: 16
Als ik je vertel wat ze allemaal maken of eigenaar van zijn zeg je oh die!!!!!!
Durex
Aleve
Cillit Bang
Finish
Scholl
Harpic
enz
Is een soort van engelse unilever
Was altijd storingsmonteur, nu opleiding en trainen
 
Gaaf!! Dan werk je echt met hyper (mooie) materialen, machines en precisie. Bijna alles draait dan om kennis en ervaring. Dat doe je goed.
Ik doe graag wat grover werk. Naast het buitenland werk liep ik met m’n 40e stage bij een constructie bedrijf. Heerlijk effe 1 met je lampje en als het niet past moet je een grotere hamer pakken. Daar kwam ik helemaal tot rust
 
Landbouwmechanisatie bedrijven hebben zo’n ding
Daar zijn er steeds minder van , je moet het maar net treffen dat er eentje mee stopt
Lijkt me moeilijk om er een te vinden
En om dan al de verschillende fittings te hebben lijkt me een dure hobby
 
Ben op zoek naar een apparaat waarmee ik zelf hydrauliek slangen kan krimpen, iets zoals dit dus:

[151,68€ 40% OFF] Manual Benchtop Hydraulic Bottle Jack Hose Crimper Hydraulic Hose Crimper 2T Hand Tools from Tools, Industrial & Scientific on banggood.com

Zou het ook niet erg vinden om zelf te knutselen maar de bekken en de conische drukring wil ik wel kopen.
Diameter is 24 mm.
Iemand een idee waar ik zoiets gebruikt zou kunnen vinden?

Ik weet niet waar je het voor nodig hebt, maar er zijn ook schroef systemen waarbij je de koppeling op de slang schroeft..
Gaat eerst een moer om de slang, dan een pijp in de slang, koppeling over de slang, en dan de moer op de koppeling schroeven....

zou het niet voor een rem gebruiken , maar voor hydrauliek units en hogedruk spuiten gebruikten wij dat als het snel gerepareerd moest worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan