Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.781
9.130
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Die hele dunne draadje doe ik met mijn nagel.maar ook met zo'n grote grove striptang die de basis is van alle strippers. Bij die hele dunne draadjes is het dan zaak de isolatie íetsjes te kneuzen en dan met diezelfde tang klein beetje verder beetpakken en eraf trekken...
Heb ook een tijdlang een PTT-Stripper voor klein werk gehad, maar op enig moment heb je zoveel troep bij je dat je makkelijker gaat werken met wat voorhanden is.
Ik ben jong in de nieuwbouw begonnen, met een zaagje en een moniertang om pijpen te leggen voor de stort, als dan de ruwbouw klaar was draad trekken en aflassen, met diezelfde moniertang, gewoon conex draaidoppen, later kwam er 1 schroevedraaiertje bij voor het afmonteren, nummer 2, want daarmee kon je centraaldoosdeksels ook van verf ontdoen, sleufie schoonmaken, kroonsteentje aansluiten, schakelaartje afmonteren...
Als de bouw vorderde altijd met de fase ook effe een nul of aarde doorknippen,als er al spanning op stond was het er dan iig vanaf :P
 
20 eurie voor twee setjes.. ook geen stahlwille maar ik was aan vers toe. Niet omdat mijn oude setje versleten was maar wel incompleet. Ook weer bij de hornbach

20190626_120354.jpg
 
20 eurie voor twee setjes.. ook geen stahlwille maar ik was aan vers toe. Niet omdat mijn oude setje versleten was maar wel incompleet. Ook weer bij de hornbach

Bekijk bijlage 1404740

Ik heb in een grijs verleden de set rechts gehad (ik herken de opdruk din 3110 en hoe ze eruit zien) maar ik vond het niet veel. Ik heb er nog een paar in een bak liggen ergens voor het geval ik een een stuk gereedschap moet aanpassen ofzo.
 
Die hele dunne draadje doe ik met mijn nagel.maar ook met zo'n grote grove striptang die de basis is van alle strippers. Bij die hele dunne draadjes is het dan zaak de isolatie íetsjes te kneuzen en dan met diezelfde tang klein beetje verder beetpakken en eraf trekken...
Heb ook een tijdlang een PTT-Stripper voor klein werk gehad, maar op enig moment heb je zoveel troep bij je dat je makkelijker gaat werken met wat voorhanden is.
Ik ben jong in de nieuwbouw begonnen, met een zaagje en een moniertang om pijpen te leggen voor de stort, als dan de ruwbouw klaar was draad trekken en aflassen, met diezelfde moniertang, gewoon conex draaidoppen, later kwam er 1 schroevedraaiertje bij voor het afmonteren, nummer 2, want daarmee kon je centraaldoosdeksels ook van verf ontdoen, sleufie schoonmaken, kroonsteentje aansluiten, schakelaartje afmonteren...
Als de bouw vorderde altijd met de fase ook effe een nul of aarde doorknippen,als er al spanning op stond was het er dan iig vanaf :P
Ik ben zeker weer de enige die die hele dunne met z'n tanden doet? 🙃
 
Terug
Bovenaan Onderaan