Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.707
9.019
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
En dan met pensioen of ga je wat anders doen?
Voor de hoofdprijs beschikbaar blijven?
pensioen -> zo ver mogelijk weg van de voormalige werkgever :+

ik ben nu al de duurste monteur die ze hebben }) (ben van een hogere functie weer bij de TD gaan werken) dus zijn ze iig financieel gezien erg blij als ik weg ben.
 
Wat ik een paar posts geleden al zei; de idioten roepen de regelneukers over de verantwoordelijke vakmens af. Het vervelende is, realiseer ik me nu, dat zowel de idioten als de regelneukers zich meestal méér profileren als vakmens dan dat de bescheiden vakmens dat zelf doet. We're fucked... _O-
Tja, verreweg de meeste regels, werkinstructies en procedures zijn ontstaan doordat er ongevallen en incidenten gebeurt zijn
Vaak slaat het helaas door en moeten de goeden lijden onder de kwaden....
 
Tja, verreweg de meeste regels, werkinstructies en procedures zijn ontstaan doordat er ongevallen en incidenten gebeurt zijn
Vaak slaat het helaas door en moeten de goeden lijden onder de kwaden....
Ooit als uitzendkracht in een metaaldraaierij aan het werk geweest.
Daar vrat een freesmachine 1/3 van mijn wijsvinger op.
De dag erna was er een beugel op de machine gemaakt waardoor er geen vingertjes meer gefreesd konden worden.
Ik heb het t bedrijf nooit kwalijk genomen.
Inderdaad was het nu veiliger en als je nog half sliep kon je nu geen vinger meer beschadigen.
Als ik gewoon wakker was geweest en op had gelet was er ook niets gebeurd.
 
Zo, maar even het veiligheidsgeneuzel doorbreken met wat gereedschap:

Ik heb een projectje en moest daar een dikke eiken plank voor op maat zagen, alleen kwam ik erachter dat mijn huidige zaagblad voor mijn festool invalzaag toch niet meer zo scherp was als ik dacht..

@vroembert heeft hier weleens de tip gegeven dat ecotools betaalbare en goede zaagbladen heeft en ik hen voor mijn afkortzaag al eens twee bladen daar besteld.

Ik heb nu 3 verschillende bladen besteld (36, 48 en 60 tands) voor de prijs van 1 origineel festool blad, ik ben benieuwd naar de kwaliteit van deze bladen maar ik moet zeggen dat de bladen voor de afkortzaag me toen al erg positief hebben verras! :t
 
Zo, maar even het veiligheidsgeneuzel doorbreken met wat gereedschap:

Ik heb een projectje en moest daar een dikke eiken plank voor op maat zagen, alleen kwam ik erachter dat mijn huidige zaagblad voor mijn festool invalzaag toch niet meer zo scherp was als ik dacht..

@vroembert heeft hier weleens de tip gegeven dat ecotools betaalbare en goede zaagbladen heeft en ik hen voor mijn afkortzaag al eens twee bladen daar besteld.

Ik heb nu 3 verschillende bladen besteld (36, 48 en 60 tands) voor de prijs van 1 origineel festool blad, ik ben benieuwd naar de kwaliteit van deze bladen maar ik moet zeggen dat de bladen voor de afkortzaag me toen al erg positief hebben verras! :t

Ecotools is de shit. Gebruik de zaagbladen in mn maffel invalzaag. Ze zijn alleen 2mm kleiner.
Voor de rest merk ik geen verschil in kwaliteit van zaagsnede. Standtijd weet ik niet zo goed. Daar met ik nooit zo op.

Later,

Loek
 
Ik had bij de bladen van ecotools last van vibratie op mijn inval, goed te zien aan de splinterstrip. Hier ben ik weer overgestapt naar originele festool bladen. Voor de handcirkel en alle andere zagen wel gewoon bladen/zagen van ecotools. Goede prijs en gaan lang genoeg mee!

Mijn originele Makita bla bla blad was in no time alle tanden kwijt :o
 
Bedankt voor de aanvulling, ik zal het in de gaten houden :t

Hier is het precies andersom: ik heb altijd de originele Festool bladen gebruikt maar juist doordat de ecotools bladen in mijn afkortzaag zo goed bevielen toch maar eens proberen..
 
Gaaf! Als TD in een fabriek is er altijd veel en afwisselend werk. Met voeding ook mooie en lastige materialen.

Familie de Vries?

lijkt mij ook mooi werk (ben nu service monteur op de weg) zou er ook enorm geschikt voor zijn (technisch zeer breed).
wat houd me dan tegen......het is altijd of ploegen en/of storingsdienst, en aan beide heb ik een tering hekel.
 
lijkt mij ook mooi werk (ben nu service monteur op de weg) zou er ook enorm geschikt voor zijn (technisch zeer breed).
wat houd me dan tegen......het is altijd of ploegen en/of storingsdienst, en aan beide heb ik een tering hekel.
Ploegendienst is een dingetje. Heb alle varianten die er zijn wel gelopen (inclusief Y2K nacht). Storingsdienst is apart. Ik liep fulltime storingsdienst en je wist nooit wat de werkdag zou brengen. Dat was wel mooi. Zit nu als weer 11 jaar langs de weg en dat bevalt ook wel. Zowel in onderhoud als storingen.waarbij ik storingen rijden wel het mooiste deel vindt
 
bij storingsdienst, moet je ook prive bereikbaar en beschikbaar zijn. dus s'avonds op een feestje....lekker aan de cola.
sporten bij een vereniging (tennisen in mijn geval) .....vergeet het maar.

Dat is maar net hoe snel er bij een storing iemand aanwezig dient te zijn.

Ik draai ook storingsdiensten (ik ben beveiligingsmonteur) en als ik tijdens mijn storingsdienst ergens mee bezig ben en op dat moment even niet in de gelegenheid ben om de storing aan te nemen is er niks aan de hand en kan ik de klant daarna gewoon even terugbellen.
 
Ik werk in de voedings industrie ( als containerchauffeur )
Nu hebben die een paar storingsmonteurs , die hebben het snachts best rustig ( veel koffie en ouwehoeren )
Valt me op dat ze een storing hebben van een machine waar ze een contract hebben ( zij er een paar)
Dan komt die storingsmonteur de volgende morgen
Als mijn vrachtauto kapot is staat de monteur er een uur later
Vroeger was ik boer , als dan zaterdag middag iets kapot ging kwamen ze ook gelijk
Schijnt wat te maken te hebben met het soort contract dat ze hebben
 
Ik had bij de bladen van ecotools last van vibratie op mijn inval, goed te zien aan de splinterstrip. Hier ben ik weer overgestapt naar originele festool bladen. Voor de handcirkel en alle andere zagen wel gewoon bladen/zagen van ecotools. Goede prijs en gaan lang genoeg mee!

Mijn originele Makita bla bla blad was in no time alle tanden kwijt :o


Festool is gevoeliger voor trillingen, dan Makita invalzagen is mijn ervaring. Ecotools heeft ook industriele bladen, net iets duurder, nooit trillingen bij gehad.
 
Voor huis- tuin- en keukenwerkzaamheden overweeg ik een kettingzaag aan te schaffen. Voornamelijk zal hij gebruikt worden om hout te zagen voor de kachel, dus heb niet de intentie bomen met een doorsnede van een meter te lijf te gaan...

Zijn er hier ervaringen met kettingzagen op accu? Ik heb een ruim scala Makita accumachines en heb ook twee 5Ah accu’s. In verband met zagen op locatie is een 230V machine geen optie.

Ik zit te dubben tussen de twee onderstaande machines, iemand die wat kan aanbevelen?

https://hd-gereedschap.nl/makita-duc353z-36v-2x-18v-li-ion-accu-kettingzaag-body-350mm.html
https://www.lagardetechniek.nl/Husqvarna-236-Kettingzaag
 
Aangezien je het er over hebt dat je op locatie gaat zagen zou ik niet voor een accu machine gaan. Als ik met de Makita accu slijptol met 5 Ah accu's bezig ga heb ik de accu's met 15 a 25 minuten leeg.

Ik kan mij slecht voorstellen dat een kettingzaag minder verbruikt dan een slijptol.

Verder kan ik aanraden om op Aspen te werken. Ik heb recentelijk zitten kloten met m'n Stihl kettingzaag die het altijd prima heeft gedaan op standaard benzine maar na een nieuwe jerrycan aangemaakt te hebben de bougie vernaggelde met 10 minuten zagen.

De Welkoop heeft de Stihl ms 170 (30 cm blad) voor 180 euro staan, of een stiga 40 cm zaag voor hetzelfde geld.

Verzenden van brandstoffen niet vaak gedaan dus moet je toch al naar een winkel als je voor Aspen gaat ;) Vergeet de zaagolie niet :)

Een zaagbok kan ik ook aanraden voor behoud van benen en voeten en voor het gemak.

Zelf heb ik een Stihl 023C kettingzaag, die dus tegenwoordig niet meer op alcohol houdende benzine wilde draaien.

db
 
Als lawaai geen probleem is zou ik de husqvarna nemen. Aspen benzine gebruiken. Kan je altijd zagen.

De Makita zal het ook altijd wel doen en is gezien mijn ervaringen met Makita machines ook sterk genoeg. Echter ik zou hem alleen aanraden, als je minimaal 4 accu’s hebt. 2 om te gebruiken en 2 om te laden. Zelfs 5 ah accu’s gaan snel leeg bij zware belasting. Makita heeft overigens regelmatig acties, waarbij je een gratis accu bij een machine krijgt, die je kaal zonder accu’s koopt. Even naar informeren bij de dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Terug
Bovenaan Onderaan