Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.686
9.002
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dat soort spul vanaf Ali niet vertrouwen.
Ik denk dat als je die open gaat maken dat je schrikt. Daar is flink op beknibbeld met de componenten..

Ze hebben al moeite om gewoon een simpele 230 naar 5v transformator te maken..
Zat bij een zaklamp van mn vader. Die adapter woog erg ligt, open gemaakt, slechte verbindingen en flinterdunne bedrading, niet afgezekerd. Als die sluiting zou maken werd het een kerstboom. Zou 500mA moeten leveren bij 5v. Ik heb de foto’s niet meer denk ik maar met een load erop kwam ie niet boven de 320mA uit dacht ik en van die 5v bleef ook niks over ging alle kanten op. En om het af te maken liep de temperatuur van de transistor over de 80 graden en toen heb ik m maar uit gezet...
Er is voldoende brol te koop, dat is waar.
Maar ik heb ook al meer dan 2j een omvormer 230 naar 5 v van aliexpress met bijhorende kabels die nog goed zijn, een dubbele 12v-5V omvormer van 1.5 en 2.1 a aansluiting.
Beide doen ongeveer wat ze moeten (1470mA en 1960mA).
Even goed als de origele lader van Samsung.

Ja er is veel brol te koop, maar er zijn ook uitzonderingen.
 
Het is eigenlijk altijd dezelfde aanpak met die ali spulletjes wat mij betreft....

- uitzoeken
- bestellen
- ZELF TESTEN, (DOOR)METEN OF PASSEN
- beslissen of je wilt gebruiken of niet

Is niet zo'n moeilijke aanpak ;), en er zit echt veel goed spul tussen. Goedkoop is het meestal toch wel, maar inderdaad klakkeloos roepen dat het niks is heb ik ook altijd een beetje moeite mee.... En dat er zeer waarschijnlijk beter spul te koop is ben ik ook van overtuigd, maarja.... dat moet je dan overwegen. Veel geld uitgeven lukt altijd :9

Later,

Loek
 
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een 2kw continu omvormer van Victron, maar als je die continue vol wilt belasten heb je echt een serieus accupakket nodig, denk aan 300Ah ofzo. Nu gebruik ik hem voornamelijk voor 1600W stofzuiger, max 10 minuutjes. Ik laat de motor vd auto stationair lopen om de accu wat te ontzien.
 
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een 2kw continu omvormer van Victron, maar als je die continue vol wilt belasten heb je echt een serieus accupakket nodig, denk aan 300Ah ofzo. Nu gebruik ik hem voornamelijk voor 1600W stofzuiger, max 10 minuutjes. Ik laat de motor vd auto stationair lopen om de accu wat te ontzien.
Wij hebben een Bosch stofzuiger, dacht 2100w, maar die is wat versleten. Snoer rolt nier meer op, borstel versleten, stang mechanisme beetje lam etc, reparatie is duurder dan vervangen. Heb nu een Rowenta; 550w en dat ding is wel ff een beetje veel meer sterker dan de bosch.
 
Je weet zo duidelijk en bent zo overtuigd over het feit dat je gelijk bent dat je in de realiteit toch volledig fout bent.
Een collega van mij op het werk heeft het al 1 Jaar ingebouwd in zijn camionet (renault trafic 125) met 2 extra redtop accu's (2x 50Ah)naast de omvormer, met een relais dat de start accu afkoppelt onder een bepaald voltage.
Ik heb persoonlijk na installatie de omvormer getest.
Stofzuiger van 1200W continu kon je gewoon 15minuten laten werken, daarna was ik heb beu en normaal gezien heb ik die stofzuiger zo lang niet nodig.
(De omvormer zelf is zogezegd 4000W 8kw piek en 2000w max, 1500w continu volgens de specificaties...)
Slijpschijf was helemaal geen probleem, aangezien we alleen afslijpen met een 1mm doorslijpschijf en schuren, dat duurt meestal ook niet meer dan 5 minuten aan een stuk.
Waterpomp (1000W) en oliepomp (800W) heb ik ook elk 20 minuten laten draaien, geen probleem.
Boven de 1500w belasting ging hij na ongeveer 5 minuten in thermische beveiliging, maar een piek belasting van 1800w was geen probleem.
Accu spanning zakte te veel in als de belasting hoger werd dan 800W zonder draaiende motor, dus de oplossing is om de motor te laten draaien.
We gingen misschien nog 2 redtops erbij steken maar dat bleek niet nodig. (We hebben er altijd minimum 2 bij voor deppanages)
Gewoon omdat het niet in jouw hoofd past dat er op Aliexpress ook goede dingen te koop staan, betekent niet dat het zo is.
Ik snap dat je niet wil toegeven dat je veel te veel betaald hebt voor iets gelijkaardigs.
Hiervoor was er een kleine test met een omvormer van 150W (voor tablet en accus op te laden), deze hebben we besteld bij een groothandel voor 56 euro...
Deze werd erg warm als je er een hogere belasting dan 120w op zette, zo warm dat niet met Aliwe hem niet meer gebruiken. (Zelfs zonder belasting werd het ding 50 graden!)

Het verbaast me elke keer hoe mensen dingen beter weten zonder er ervaring mee te hebben.
Zonder ervaring mee te hebben... _O- :t

Niet met ali, nee... maar ik mag geen spul plaatsen van Ali... iso en nen normering, en ik koop niks. Maar ondanks je assertiviteit vertel je in je verhaal nagenoeg hetzelfde als ik
 
Zonder ervaring mee te hebben... _O- :t

Niet met ali, nee... maar ik mag geen spul plaatsen van Ali... iso en nen normering, en ik koop niks. Maar ondanks je assertiviteit vertel je in je verhaal nagenoeg hetzelfde als ik
Je vorige punt 1 en 2 klopten niet, dus het lijkt me sterk dat ik hetzelfde zeg.
Natuurlijk werkt een grote omvormer niet op een onderbemeten accunet.
Als je geen ervaring hebt met iets ,moet je het ook niet afbreken.
Dat Ali spul was als test, de baas zag het niet zitten om een omvormer van 1300€ (prijs op offerte)euro te bestellen om te testen of het wel iets is voor ons en of het echt wel doet wat wij ermee moeten kunnen doen.

Je zei dat het niet mogelijk was onder de 200 euro en dat klopt niet.
 
Laatst bewerkt:
Heren met al het gereedschap, ik heb een vraag:

Ik heb ergens een gat waar M9 bij 1.25 draad in zit en dat draad is niet helemaal lekker meer. Het is niet helemaal naar de klote, maar de bout gaat er niet in. Ik zou dus eigenlijk het gat met een tap na willen bewerken. En laat ik nou net geen M9 tap hebben. Heeft iemand in de regio Eindhoven er eentje die hem aan mij zou willen showen?
 
aan showen heb je niet zo veel ;) snijdend gereedschap wordt over het algemeen niet zo graag uitgeleend, tenminste ik doe dat liever niet....

https://www.vanommen.nl/nl-nl/draad...om-uni-hss-e-machinetap-metrisch-m9-233010900
Er zijn vast goedkopere te vinden...

Later,

Loek

PS. waar heb jij een draadgat M9 inzitten? ik ben niet nieuwschierig hoor O-)
Die van richting de 42 euro had ik ook al gevonden. Dat soort bedragen wilde ik graag even vermijden.

M9 zit hier:

1566759234080.png


Nummertje 10.

Komt van een XR600.

Ik heb trouwens van die tappen die net niks waard zijn en over het algemeen ideaal voor dit soort acties. Ik zou er zelf dus geen problemen mee hebben om dat even uit te lenen. Vandaar.
 
aan showen heb je niet zo veel ;) snijdend gereedschap wordt over het algemeen niet zo graag uitgeleend, tenminste ik doe dat liever niet....

https://www.vanommen.nl/nl-nl/draad...om-uni-hss-e-machinetap-metrisch-m9-233010900
Er zijn vast goedkopere te vinden...

Later,

Loek

PS. waar heb jij een draadgat M9 inzitten? ik ben niet nieuwschierig hoor O-)
Ja. Van Völkel. Heb daar een mooie 3-fases set van. Echter geen M9. Maar een enkele tap is te koop bij HBM. 10,75.
https://www.hbm-machines.com/produc.../machinetappensets/volkel-machinetap-metrisch
 
Ah top. Die had ik zelf ook niet gevonden. Dat is inclusief verzenden nog wel een okay bedrag.

Dank, dan laat ik de vraag hier liggen en gaan we zo'n tap bestellen.
Jammer dat Toolstation het niet in het assorti heeft, die versturen gratis vanaf 10 euro :t
Geen idee hoe.. heb ooit iets van 10,50 besteld ofzo en dat kwam in een doos via PostNL a 6,50 :?
 
Luitjes!

Ik wil een remontluchtingsset kopen die je op de compressor aan kan sluiten. Tot zo’n 200 euro vind ik acceptabel voor de keren dat ik hem gebruik maar is in die prijs klasse wat fatsoenlijks te koop?

Bijvoorbeeld:

https://www.autogereedschap.com/a-24944484/rem-ontluchting/gunson-eezibleed-pro-remontluchter/
Of het kopie:
https://www.autogereedschap.com/a-4...ische-bgs-remontluchter-set-met-2-reservoirs/
Ik heb zelf de versie van een paar tientjes. Die werkt meer dan voldoende.
 
Terug
Bovenaan Onderaan