Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.930
10.459
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik dat ook gedaan: compressor op de zolder van de garage (meer vanwege de ruimte, minder geluid is mooi meegenomen), leidingen naar beneden met verschillende aftappunten. En een dubbelpolige schakelaar naast de werkbank. Met indicatielampje zodat je niet vergeet die uit te zetten en je compressor 's nachts aanslaat...
Daarom heb ik de mijne via een magneetschakelaar aangesloten die bekrachtigd wordt als het licht in de werkplaats ingeschakeld wordt.
 
Zo heb ik dat ook gedaan: compressor op de zolder van de garage (meer vanwege de ruimte, minder geluid is mooi meegenomen), leidingen naar beneden met verschillende aftappunten. En een dubbelpolige schakelaar naast de werkbank. Met indicatielampje zodat je niet vergeet die uit te zetten en je compressor 's nachts aanslaat...

Dan mag je hem niet uit zetten als hij aan het pompen is want dan slaat hij de volgende keer niet aan. Tenzij er genoeg lucht uit gelekt is of de motor toch sterk genoeg is.
 
Zo heb ik dat ook gedaan: compressor op de zolder van de garage (meer vanwege de ruimte, minder geluid is mooi meegenomen), leidingen naar beneden met verschillende aftappunten. En een dubbelpolige schakelaar naast de werkbank. Met indicatielampje zodat je niet vergeet die uit te zetten en je compressor 's nachts aanslaat...
Ik heb hem op de groep vd verlichting gezet. Zo’n schakelaar vergeet ik ook. Dit is wel een kleine van 2000W
 
Laatst bewerkt:
Compressor staat op een eigen groep. En nog nooit problemen gehad met op een verkeerd moment uitzetten en dat ie dan niet meer aan wil de volgende keer. Ook vanwege het lekken van lucht denk/vrees is.
 
Zo heb ik dat ook gedaan: compressor op de zolder van de garage (meer vanwege de ruimte, minder geluid is mooi meegenomen), leidingen naar beneden met verschillende aftappunten. En een dubbelpolige schakelaar naast de werkbank. Met indicatielampje zodat je niet vergeet die uit te zetten en je compressor 's nachts aanslaat...

Ik denk aan gewoon een luchthaspel, hoef niet door de hele schuur continu lucht te hebben behalve naar bandenwisselaar. Dus daar zal ik een connectie punt maken en de haspel bij mijn werkplek.

Grote hersluitbare ty-rap!

Ja dat loopt wel los.
 
Dat zou makkelijk kunnen. Ik heb er nog nooit mee gewerkt. Als hij echt te licht is zet ik hem op MP


de supercut heeft een groter vermogen en een kleinere slag. Resultaat is een machine me merkbaar grotere ballen. Ik gebruik ook een supercut (heel soms, als het echt niet anders gaat) om autoruiten te demonteren en denk niet dat dat met de multimaster zou werken.
Die paar keer per jaar dat ik hem nodig heb ben ik echt zeeeeer blij dat ik deze achterin mn bus heb.
 
Denk dat ik binnenkort echt wat te "showen" heb :) :)
** eindelijk ** , wou al jaren zo'n ding..
Een thermische camera voor op de smartphone ( briljant met storingen zoeken )

De gsm is nu update's t draaien .. * gniffel *

img_thermal_1567099956175.jpg


img_thermal_1567099794808.jpg


ja ja.. de koffiepot.
Alleen deze heeft als het goed is ( volgens de boekjes ) een effectief bereik tussen de 550 en 600 meter

Dáár zijn leuke toepassingen voor te bedenken :)
 
Laatst bewerkt:
Ja en ja :) en JA .. ( zit al een doelkruis op ;p )

Dit is hem


( de XR is diegene met range )

Let op, ik moest een oudere LG met micro usb ritselen, op m'n moderne samsung wou het door verloopstekkertjes gelul niet draaien.

Je hebt ook een FLIR one .. ( bekender soort ) , maar veel lagere resolutie.

Er zijn ook "pro" versies .. maar had daar t zakgeld niet voor
 
Doelkruis zou van mij niet hoeven, zit wel op de scope (vast ook een betere)


Je hebt wel een doelkruisje nodig :)
Je kan hem niet "door de scoop" zetten, maar er naast .. Dus doelkruis scoop op doelkruis flir .. ( makkelijk nullen zo :) )

Maar het was het plan al, nog eens een beugeltje beunen ( kabeltje bestellen ect .. )

disclaimer, uiteraard heb ik niet al dagen nagedacht over hoe deze consumenten flir aan te passen tot iets
waar predator trots op zou zijn.
Uiteraard alleen ter lering en vermaak, en geen snode plannen.

( eyyy.. je weet maar nooit he.. ).. - hoort voetstappen op de dijk -
 
Denk dat ik binnenkort echt wat te "showen" heb :) :)
** eindelijk ** , wou al jaren zo'n ding..
Een thermische camera voor op de smartphone ( briljant met storingen zoeken )

De gsm is nu update's t draaien .. * gniffel *

Bekijk bijlage 1422884

Bekijk bijlage 1422883

ja ja.. de koffiepot.
Alleen deze heeft als het goed is ( volgens de boekjes ) een effectief bereik tussen de 550 en 600 meter

Dáár zijn leuke toepassingen voor te bedenken :)

Wat een gave tool! Wat doe je voor werk dat je hiermee storingen kunt zoeken?
 
Chauffeur afval bij een bekende particuliere afval verwerker ( het grote werk, dus die haakarm containers )
Heb al meerdere containers gehad die warm stonden / onderweg / tijdens het lossen in de fik vlogen.
Dus van tevoren "een verdachte" container kunnen bekijken is wel heel erg prettig.
Broei is een aanwezig risico, zeker bij organisch , wat ik weer veel doe.

+ vastlopende remmen / niet werkende remmen op vrachtwagens zijn zo wel heel makkelijk te zien.
( alle storingen waar iets wat warm word, of koud blijft .. verdacht kan zijn )
Word nogal eens gebeld om bij collega's even snel een probleem te vinden / beun/slav style wat op te lossen.

Is het echt een must have in m'n werk ? nee..
Maar wou zo iets al erg lang hebben, het is een verdomd goed excuus :) :)

Had in de kop al een heel lijstje met dingen die ik wou filmen / fotograferen , zal wel eens wat resultaten laten zien
als dat is gebeurd. ( nog even een verleng kabeltje scoren enzo )

Maar, de eerste resultaten .. dat apparaatje functioneert absoluut beter als verwacht. ( scherper / afstand en nauwkeurigheid )
 
Ah , beetje jezelf kietelen af en toe :) :)

Maar inderdaad, en eigenlijk altijd is het broei dat deze branden veroorzaakt.

Of consumenten die lipo's ect in het huishoudelijk afval gooien , die hebben de hele nare eigenschap brand te veroorzaken.
( en zo zijn er nog wel wat meer spulletjes die niet goed tegen de behandeling kunnen die huisvuil krijgt )

Maar, zover ik weet.. is broei nog altijd oorzaak nr1 van afval branden .

( of.. geen afnemer kunnen vinden, maar da's natuurlijk een gerucht ;p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan