Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.691
9.009
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
De beste is altijd een gedurfde uitspraak ;) Maar dat ze echt heel erg goed zijn ben ik helemaal met je eens. Ik heb een 5-tal machines op 12V en op het werk een berg op 18V. Allemaal erg sterk.
 
Als je echt goed spul koopt kan je met minder accu’s af. En probeer alles van het zelfde merk en serie te kopen. Dat scheelt je een lader. Wil je er een machine bij, dan koop je een losse body.
Deze set heb ik er laatst bij gekocht omdat 1 machine versleten was en er 2 oude accu’s echt overleden waren. Nu is de boel weer compleet en heb ik een lader en 1/4” impact reserve. Achteraf had ik de koffer moeten vervangen voor een doos. Zo’n ding kost ook €20-30,00
17FCF3E9-E36A-4B95-A69D-5634E15CC18C.jpeg
09C7E685-241C-456E-9D45-4149FEC04CF5.png
 
Makita heeft echt bizar veel doordachte machines voor een goeie prijs. Ik ben een jaar of 15-20 overgestapt op Panasonic ivm de klote accu’s die Makita toen had. Als ik nu moet starten zal het waarschijnlijk ook Makita worden al denk ik dat Panasonic een stuk sterker is. Dat vertel ik mezelf in ieder geval
 
Makita heeft echt bizar veel doordachte machines voor een goeie prijs. Ik ben een jaar of 15-20 overgestapt op Panasonic ivm de klote accu’s die Makita toen had. Als ik nu moet starten zal het waarschijnlijk ook Makita worden al denk ik dat Panasonic een stuk sterker is. Dat vertel ik mezelf in ieder geval

Ja dat moet je jezelf ook vertellen, anders zou je de verkeerde keuze gemaakt hebben, en dat is natuurlijk NIET zo;)
Ik denk dat "het beste" accugereedschap niet bestaat in die zin. Al die top merken leveren super machines, maar keizen voor één systeem is wel de way to go. En waar je eigen voorkeur ligt wat betreft merk hangt een klein beetje af van budget en voorkeur voor bepaalde eigenschappen. Ene merk levert wat meer koppel, ander wat meer toeren, of lichtere machine... dat soort zaken.

En wat (accu)gereedschap betreft is het toch meestal zo dat je het duurste gereedschap dat je je kan of wil veroorloven moet nemen.... Even goed in absolute zin voor de helft van het geld geloof ik niet in.

Later,

Loek
 
Makita heeft echt bizar veel doordachte machines voor een goeie prijs. Ik ben een jaar of 15-20 overgestapt op Panasonic ivm de klote accu’s die Makita toen had. Als ik nu moet starten zal het waarschijnlijk ook Makita worden al denk ik dat Panasonic een stuk sterker is. Dat vertel ik mezelf in ieder geval

Ik zag van de week op een bouw een cirkelzaag tafel met dubbele accu. Gaaf ding. Was volgens mij van Makita
 
Ja dat moet je jezelf ook vertellen, anders zou je de verkeerde keuze gemaakt hebben, en dat is natuurlijk NIET zo;)
Ik denk dat "het beste" accugereedschap niet bestaat in die zin. Al die top merken leveren super machines, maar keizen voor één systeem is wel de way to go. En waar je eigen voorkeur ligt wat betreft merk hangt een klein beetje af van budget en voorkeur voor bepaalde eigenschappen. Ene merk levert wat meer koppel, ander wat meer toeren, of lichtere machine... dat soort zaken.

En wat (accu)gereedschap betreft is het toch meestal zo dat je het duurste gereedschap dat je je kan of wil veroorloven moet nemen.... Even goed in absolute zin voor de helft van het geld geloof ik niet in.

Later,

Loek
Het lompere accu spul heb ik van Hilti. Slijper, beton en 2 schroefmachines. De 22V (24 effectief) serie is echt geweldig. Met m’n buitenland werk had ik die set altijd mee. Hilti is super goed en overal te krijgen
foto’s 5 jaar oud


F5335F66-D4C0-4A1C-97C1-A9982986D0E5.jpeg
59EE63EA-B57F-42F0-A69D-F557CD306D62.jpeg
 
Mooi gemaakt, ziet er uit alsof je er ook nog een koe aan kunt hangen
Koker 20-20-2 had ook goed geweest, maar dat had ik niet liggen. Het moet ook wel een tikkie monkey proof zijn. Een halogeen lamp kost geen fuck en hooguit verspeel je een lampje. Deze is wat duurder en de omgeving blijft het zelfde. Met wat geluk gaat hij over 250.000km mee naar m’n volgende bus
 
Laatst bewerkt:
voor de gene die nog een "startsetje" zoekt.

https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/55082/239094/milwaukee-m18-fuel-powerpack-6-delig.html

Ik vind het altijd wel mooi zo'n hele set, maar ik vraag me af hoeveel mensen in 1x alles kopen. Meestal gaat het bij mij stuk voor stuk verspreid over een paar jaar.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je alles echt nodig hebt
Zie ook veel nieuw te koop op marktplaats, waarschijnlijk uit zo’n set 😁
Vind de m12 serie trouwens voor thuis zeker zo leuk
 
Mooi spul :)
Maar absoluut boven budget..
150,- , iets in die richting.. zo iets ( eyy, als ik er meer aan kon uitgeven deed ik het ;p ) .. maar
T kan maar 1x , nietwaar ;p

Zat eerder te kijken naar zo iets :
https://www.gereedschapcentrum.nl/h...wh18dgl-combiset-2x-1-5ah-accu-in-koffer.html
Zo iets in Milwaukee gaat t niet worden * rammelt met spaarpot ;p *

( ja , ok.. die 12V zou kunnen ) ..

Nog maar wat rond kijken


Toegegeven, koop je in 1x zo'n king-size set.. heb je wel meteen alles / nieuw.
Als je een beetje klust.. en een keer denkt "wil t allemaal vers hebben en universeel" , kan me
heel goed voorstellen dat je zo'n set besteld.
 
Hitachi set 18V 1.5Amp is goed. Zeker om thuis mee te klussen. Je moet wat vaker laden. Leer jezelf aan om te laden als je een bakkie gaat doen of eten en je kunt heel de dag vooruit. Als het goed is past een 3-4-5Amp accu gewoon en kun je die later altijd bijkopen. Upgrade van 12V naar 18V betekent alles vernieuwen. 18V is gewoon goed en echt sterk
 
Kijk vooral naar Hitachi omdat de -oude- zo goed beviel..
Heb het ding op gesleten , had het zelf al veel eerder opgegeven als dat ding ;p

En ja.. ben echt een beun / thuis klusser .. Heb gelukkig niet de ( accu ) capaciteit nodig van een bouwvakker die de hele
dag ergens schroeven in moet rammen in hoog tempo.


Ga uiteraard nog even verder kijken naar de eerder vertelde tips
 
Ik heb nu zo’n hikokidoki schroefmachine en slijpmachine op accu 18 V 5ah .
Schroefmachine is qua werking oké maar maakt een bak herrie.
De slijptol is leuk voor hier en daar wat te slijpen maar zodra je er echt wat van vraagt zakt het toerental behoorlijk in elkaar.
 
Ik ben blij met mijn 18 volt makita speelgoed met 5.0 accu's vor mijn gehobby. Alleen de haakse slijper gaat vlotter door de accu heen dan ik kan laden. Heb de lichtste 1/2" slagmoersleutel. De DDF482 schroefboormachientje en de goedkopere 125mm haakse slijper. 3 accu's en de ventilerende enkele acculader. Ik heb alles gekocht met de actie van vorig jaar met de gratis accu actie.

db
 
Omdat ik regelmatig gewoon wat bedenk...

Zijn er accu schroefmachines/ratels/slagmoersleutels die op Nm in te stellen zijn? (Edit: Zonder echt honderden euro's uit te moeten geven) Ik vind op race dagen het wel makkelijk snel mijn wielen te kunnen wisselen en ik zou daar 100nm voor nodig hebben op een 3/8 aansluiting. Maar wat meer is ook wel handig, kan ik het voor tandwiel eventueel ook nog doen.
 
Omdat ik regelmatig gewoon wat bedenk...

Zijn er accu schroefmachines/ratels/slagmoersleutels die op Nm in te stellen zijn? (Edit: Zonder echt honderden euro's uit te moeten geven) Ik vind op race dagen het wel makkelijk snel mijn wielen te kunnen wisselen en ik zou daar 100nm voor nodig hebben op een 3/8 aansluiting. Maar wat meer is ook wel handig, kan ik het voor tandwiel eventueel ook nog doen.

Milwaukee heeft de m12 met 4 standen , er zit een stand op die stopt als het vast zit
De nm van de andere standen weet ik zo uit mijn hoofd niet
Max is 335nm
 
@Roy "R"acing
Die zijn er niet en zullen er ook niet komen. De volts van elke machine zijn variabel. Ofwel de ingaande krachten naar het tandwielhuis variëren. Dit is bij een accu (vol-half-bijna leeg en temperaturen) en ook uit het stopcontact (220-240v en op een bouw/generator soms 180v). De slipkoppeling (kracht/Nm’s) ligt hierdoor elke keer op een iets ander punt. Daarbij gaat er ook kracht verloren in de dop met of zonder verlengstuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan