Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Met dank aan guzzigek voor het opsturen van de boorsleutel, en stefan666 voor de uitgebreide fotoserie, heb ik de kop en boor los gekregen! :t :t
Nu even het oude vet eruit, een en ander schoonmaken en opnieuw smeren/vetten :)
Hou MP al in de gaten voor een boorklem, komt genoeg voorbij. Is de afstand tussen de bevestigingspunten voor elke klem hetzelfde, m.a.w. past elke klem op dit tafeltje? Ziet er op het eerste gezicht universeel uit..

bFmry0G.jpg
 
Met dank aan guzzigek voor het opsturen van de boorsleutel, en stefan666 voor de uitgebreide fotoserie, heb ik de kop en boor los gekregen! :t :t
Nu even het oude vet eruit, een en ander schoonmaken en opnieuw smeren/vetten :)
Hou MP al in de gaten voor een boorklem, komt genoeg voorbij. Is de afstand tussen de bevestigingspunten voor elke klem hetzelfde, m.a.w. past elke klem op dit tafeltje? Ziet er op het eerste gezicht universeel uit..

bFmry0G.jpg
Er zit wel verschil in.
 
Er zit wel verschil in.


Klopt, * als aanvulling *
vaak is er op de passing wel wat te verzinnen ( je wilt hem ook kunnen verplaatsen over de tafel naar "hoe nodig" )

Als je koopt, ga zo groot/zwaar mogelijk zeg maar , iets kleins span je makkelijk in , in een grote machineklem..
Andersom is het vaak lastiger.

Zelf heb ik die grote klem niet vast op de kolom , die is zo zwaar, die blijft vanzelf wel staan.
 
Denk dat ik zelf maar ff knutsel, maar ik kan de ronde magneetjes nergens vinden , zullen wel ergens aan vast zitten

Zoiets?


Ik heb nog wel van deze magneetjes liggen als ik me niet vergis, alleen weet ik niet precies in welke maat.
Mocht je aan dit model iets hebben geef je maar een gil, dan zoek ik ze even op om ze op te meten en als je er wat aan hebt kan ik ze wel opsturen :t
 
Zoiets?


Ik heb nog wel van deze magneetjes liggen als ik me niet vergis, alleen weet ik niet precies in welke maat.
Mocht je aan dit model iets hebben geef je maar een gil, dan zoek ik ze even op om ze op te meten en als je er wat aan hebt kan ik ze wel opsturen :t
Ik heb ze gevonden , ze hingen aan een dop 12 in de gereedschapskar 😁
 
Iemand bekend met het merk Mammoet stahl?

Ik krijg een kar aangeboden, maar kan niets over ervaringen mbt de kwaliteit vinden.
Nee maar heet het mammoet? Vind de combinatie nederlands / duits wat vreemd namelijk
ja dus. Maar er staat wel bijzonder weinig op de website van de “fabrikant”.

 
Laatst bewerkt:
Iemand bekend met het merk Mammoet stahl?

Ik krijg een kar aangeboden, maar kan niets over ervaringen mbt de kwaliteit vinden.

Zegt dat niet al genoeg ?

Als ik hun website bekijk, dan geeft mij dat niet veel vertrouwen Life Time Guarantee Op de lagere school maken ze die website binnen 10 minuten.
De hele website bestaat uit maar liefst 3 pagina's '( |(

Erg summiere site en zelfs de opmerking "Het is voor ons onmogelijk om het sterk wisselende assortiment helemaal op internet te zetten. Hieronder ziet u een selectie van onze meest verkochte producten. " maar wel de hoofdprijs vragen ?
 
Hier een plaatje gejat van tweedehands.be, maar op een kar van 4 rooitjes word slechts 325 euro voor geboden (lol) maar waarom dat plaatje. nou;

er zit (zeggen ze) een CE keurmerk op, maar het is toch Duitse kwaliteit zooi, wrom zit er dan geen TÜV op ?
en van het woord mammoet ontbreekt elke letter..
 

Bijlagen

  • 0F53739F-718F-4BF8-A59C-96EA84163177.jpeg
    0F53739F-718F-4BF8-A59C-96EA84163177.jpeg
    133,5 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan