Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.691
9.004
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1480170

Niet specifiek voor motor gerelateerd werk. Echter ik gebruik degene van het werk vaak genoeg thuis. Op het werk alleen de 180 mm. Waarom ik in hemelsnaam een 250 mm variant er bij hen gekocht weet ik niet. Zelfs in een industriele omgeving heb ik meestal genoeg aan de 180mm versie.

db


Als het echt vast zit gebruik je dit!
 
Ik gebruik dergelijke tang altijd bij het loshalen van remleiding nippels (van auto’s)
Zo’n kleintje heb ik toch al eentje versleten in 2-3 jaar (tandjes eraf) terwijl ik hem lang niet wekelijks gebruik.
De grote heb ik inmiddels al een stuk langer en daar is nog niks aan te zien.
 
Heb "iets" meer bestrating bij mn nieuwe pand. Was al begonnen met de oude hogedruk/vuilfrees (Was nogal een bende :( :( ) maar ging veel te langzaam. Vandaag deze gehaald, stukken krachtiger en sneller :p
Wat was je vorige? En hoe merk je het verschil? Ik heb hier thuis 1 van de Aldi, niet slecht maar met 150m^2 oprit ben ik toch een tijdje bezig met de terrasreiniger.
 
Jij ziet vast wel eens een combinatie van Jan de Rooy voorbijkomen, kleine wieltjes, rare asjes, tot en met voorwielaandrijvers aan toe. Alles om die extra auto er op te kunnen zetten.

Ja dat snap ik wel, speciale vrachtauto's om maximaal gebruik te maken van de toegestane hoogte, breedte en lengte.
Maar als ik een normale middenassen plateauwagen heb van 6m lang. Die zie ik met 2 assen en met 3 assen. Maximaal gewicht is bij beide 3,5 ton.
Tussen de diameter van de wielen zie ik weinig verschil, maar dat heb ik nooit heel goed bekeken.
Wat is dan het nut van die middelste as? Ik zal eens wat leeggewichten met elkaar vergelijken, misschien zie ik iets over het hoofd.
 
Compressor vraagje heren... ik heb zo’n el-cheapo kleine compressor.
Als die afslaat stoot ie altijd even lucht uit onder aan het mechanisme, volgens mij hoort dat?
4A7118E3-65A8-4BB5-97F6-91F983D70766.jpeg

Maar..... er blijft daar lucht uitknallen als ie niet pompt.

iemand een suggestie waar ik het beste kan beginnen met troubleshooten?
 
Dat klopt, dat hoort hij even te doen, om de pomp drukloos te maken. Anders moet hij wanneer hij weer aanslaat vanuit stilstand de zuiger tegen de druk in duwen, en dan springen je stoppen.

Als hij blijft afblazen, is de klep die daarvoor zorgt, waarschijnlijk vervuild. Ik had het een tijdje geleden ook, maar het ging bij mij vanzelf ook weer weg. Dus misschien een paar keer achter elkaar aan en uit zetten, tussendoor druk aflaten, zodat de klep een paar keer beweegt.

Anders het zwarte kastje met de rode knop eens openmaken en kijken of je hem kan repareren.

En anders zoiets kopen.
 
Links van de klokjes zit een ontlastventiel ( rood dopje, met ring) Deze willen nog weleens haperen/lekken. Even zonder druk aan de ring trekken, drupje olie op de pen, paar keer heen en weer halen zodat de olie er wat tussen loopt wil nog weleens helpen.

grtz,

Cees
 
In een ver verleden had ik ook een soortgelijke compressor. Naarmate hij ouder werd kreeg hij steeds meer problemen met opstarten en blokkeerde de pomp, met name met koud weer en de tank nog bijna op druk. Door een extra tankje in de persleiding te maken heb ik dit probleem op kunnen lossen
 
Dat klopt, dat hoort hij even te doen, om de pomp drukloos te maken. Anders moet hij wanneer hij weer aanslaat vanuit stilstand de zuiger tegen de druk in duwen, en dan springen je stoppen.

Als hij blijft afblazen, is de klep die daarvoor zorgt, waarschijnlijk vervuild. Ik had het een tijdje geleden ook, maar het ging bij mij vanzelf ook weer weg. Dus misschien een paar keer achter elkaar aan en uit zetten, tussendoor druk aflaten, zodat de klep een paar keer beweegt.

Anders het zwarte kastje met de rode knop eens openmaken en kijken of je hem kan repareren.

En anders zoiets kopen.
Graci! Morgen eens kijken.

Links van de klokjes zit een ontlastventiel ( rood dopje, met ring) Deze willen nog weleens haperen/lekken. Even zonder druk aan de ring trekken, drupje olie op de pen, paar keer heen en weer halen zodat de olie er wat tussen loopt wil nog weleens helpen.

grtz,

Cees
Yes die is het niet, die doet het gewoon netjes.

Als hij lucht af blijft blazen is waarschijnlijk de terugslagklep (waar de persleiding via een koppeling op de tank komt) vervuilt of stuk.
Morgen kijken, dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan