Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.104
10.667
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
:^

Ik weet dat de pro's hier eindeloos over festool kunnen dromen, maar voor thuis gebruik is het gewoon overkill. Dus tenzij je van plan bent er je hobby van te maken zou ik gewoon een goedkope machine aanschaffen.
 
:^

Ik weet dat de pro's hier eindeloos over festool kunnen dromen, maar voor thuis gebruik is het gewoon overkill. Dus tenzij je van plan bent er je hobby van te maken zou ik gewoon een goedkope machine aanschaffen.
Heb nu een goedkope die dus niet bevalt, niet sterk genoeg/langzaam/trilt irritant. Wou dus niet voor het allergoedkoopste gaan.
 
Je moet ook niet gelijk een black en decker nemen.. maar ik zou kijken bij makita, metabo, bosch.. wellicht ook dewalt? Al denk ik dat die laatste meteen weer in het dure segment zit.
 
Heb nu een goedkope die dus niet bevalt, niet sterk genoeg/langzaam/trilt irritant. Wou dus niet voor het allergoedkoopste gaan.

Ik heb verschillende machines gehad voor schuurwerk. Ik ben begonnen met een Black+Decker multischuurmachine KA280K-QS 220W, deze had mijn vader en deze heeft de geest gegeven tijdens de verbouwing van mijn eigen huis. De plastic aandrijf as is gesmolten tijdens het schuren.(iets met leeftijd en intensiteit van gebruik)
Toen heb ik deze vervangen door een: BOSCH Multischuurmachine PSM 200 AES. Omdat we toch nog een roterende schuurmachine wouden om veel verf te kunnen verwijderen we deze niet zo vaak gebruiken, is er een parkside machine van de lidl bij gekomen. De eerste heeft het 1 uur vol gehouden, toen wou hij niet meer, hier zijn we mee terug geweest en kregen zonder gedoe een nieuwe mee.

Aangezien er nog veel ander schuurwerk aankomt, heb ik een jong gebruikte Festool
DTSC 400 gekocht voor een gunstige prijs. Dit is een delta schuurmachine op accu omdat ik er achter kwam dat dit je toch wat meer flexibel maakt ten opzichte van een snoer machine. Ja een Festool machine is duur, maar verdiep je ook even in de voordelen die het je bied de eerste 3 jaar na aanschaf qua garantie onderhoud en dat soort zaken. Je merkt tussen de machines gewoon wel verschillen qua vermogen en trilling.

De Festool is vrijwel trilingsarm net zoals de de Bosch PSM. Als je met de Parkside hebt gewerkt en je stapt weer over naar de Bosch machine dan snap je niet waarom je nog werkt met een van Parkside. Je moet ook even kijken naar het gewicht van verschillende machines, want als je een machine veel/lang vast hebt heb je liever een wat lichtere machine. Tevens zit er ook wel veel verschil in stof afzuiging bij de Bosch en Festool werkt dit uitstekend, de Parkside is hierin gewoon minder, maar deze is daarbij ook veel goedkoper. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

Als ik een lijstje zou maken zou dat er als volgt uitzien:
- Festool
- Bosch
- Black & Decker
- Parkside
 
Ik heb verschillende machines gehad voor schuurwerk. Ik ben begonnen met een Black+Decker multischuurmachine KA280K-QS 220W, deze had mijn vader en deze heeft de geest gegeven tijdens de verbouwing van mijn eigen huis. De plastic aandrijf as is gesmolten tijdens het schuren.(iets met leeftijd en intensiteit van gebruik)
Toen heb ik deze vervangen door een: BOSCH Multischuurmachine PSM 200 AES. Omdat we toch nog een roterende schuurmachine wouden om veel verf te kunnen verwijderen we deze niet zo vaak gebruiken, is er een parkside machine van de lidl bij gekomen. De eerste heeft het 1 uur vol gehouden, toen wou hij niet meer, hier zijn we mee terug geweest en kregen zonder gedoe een nieuwe mee.

Aangezien er nog veel ander schuurwerk aankomt, heb ik een jong gebruikte Festool
DTSC 400 gekocht voor een gunstige prijs. Dit is een delta schuurmachine op accu omdat ik er achter kwam dat dit je toch wat meer flexibel maakt ten opzichte van een snoer machine. Ja een Festool machine is duur, maar verdiep je ook even in de voordelen die het je bied de eerste 3 jaar na aanschaf qua garantie onderhoud en dat soort zaken. Je merkt tussen de machines gewoon wel verschillen qua vermogen en trilling.

De Festool is vrijwel trilingsarm net zoals de de Bosch PSM. Als je met de Parkside hebt gewerkt en je stapt weer over naar de Bosch machine dan snap je niet waarom je nog werkt met een van Parkside. Je moet ook even kijken naar het gewicht van verschillende machines, want als je een machine veel/lang vast hebt heb je liever een wat lichtere machine. Tevens zit er ook wel veel verschil in stof afzuiging bij de Bosch en Festool werkt dit uitstekend, de Parkside is hierin gewoon minder, maar deze is daarbij ook veel goedkoper. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

Als ik een lijstje zou maken zou dat er als volgt uitzien:
- Festool
- Bosch
- Black & Decker
- Parkside
Thx, kwam ook Rupes tegen. Lijkt wel een Festool kopie.
 
Ik heb verschillende machines gehad voor schuurwerk. Ik ben begonnen met een Black+Decker multischuurmachine KA280K-QS 220W, deze had mijn vader en deze heeft de geest gegeven tijdens de verbouwing van mijn eigen huis. De plastic aandrijf as is gesmolten tijdens het schuren.(iets met leeftijd en intensiteit van gebruik)
Toen heb ik deze vervangen door een: BOSCH Multischuurmachine PSM 200 AES. Omdat we toch nog een roterende schuurmachine wouden om veel verf te kunnen verwijderen we deze niet zo vaak gebruiken, is er een parkside machine van de lidl bij gekomen. De eerste heeft het 1 uur vol gehouden, toen wou hij niet meer, hier zijn we mee terug geweest en kregen zonder gedoe een nieuwe mee.

Aangezien er nog veel ander schuurwerk aankomt, heb ik een jong gebruikte Festool
DTSC 400 gekocht voor een gunstige prijs. Dit is een delta schuurmachine op accu omdat ik er achter kwam dat dit je toch wat meer flexibel maakt ten opzichte van een snoer machine. Ja een Festool machine is duur, maar verdiep je ook even in de voordelen die het je bied de eerste 3 jaar na aanschaf qua garantie onderhoud en dat soort zaken. Je merkt tussen de machines gewoon wel verschillen qua vermogen en trilling.

De Festool is vrijwel trilingsarm net zoals de de Bosch PSM. Als je met de Parkside hebt gewerkt en je stapt weer over naar de Bosch machine dan snap je niet waarom je nog werkt met een van Parkside. Je moet ook even kijken naar het gewicht van verschillende machines, want als je een machine veel/lang vast hebt heb je liever een wat lichtere machine. Tevens zit er ook wel veel verschil in stof afzuiging bij de Bosch en Festool werkt dit uitstekend, de Parkside is hierin gewoon minder, maar deze is daarbij ook veel goedkoper. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

Als ik een lijstje zou maken zou dat er als volgt uitzien:
- Festool
- Bosch
- Black & Decker
- Parkside

Ik heb een paar jaar geleden een festool rotex gekocht. Voorheen had ik eentje van parkside. Wat een wereld van verschil. Zeker de extra investering waard! Ik kwam een jong tweedehands tegen destijds.
 
Is de afweging schuurmachine met of zonder klittenband pads nog te moeite om te maken? Zonder kun je zelf gewoon papier inklemmen en is dus qua verbruik goedkoper, maar dan heb je alleen vierkant vlak en niet de voordelen van n deltamachine..
 
Heb dit jaar veel schuurwerk thuis, alle kozijnen/deuren binnen en een gedeelte van schilderwerk buitenom.
Tijd om knap gereedschap te kopen, zat ik naar onderstaande festool te kijken.
Bekijk bijlage 1493228
Schuurmachine van bijv makita kost rond de 100, zal vast wat kwalitietsverschil inzitten. Maar kan dus 3 makita’s verstoken voor 1 festool. Iemand goede argumenten om toch voor de festool te gaan?Bekijk bijlage 1493228
Heb ik ook 😁 gebruik het ook niet zo dikwijls , maar het is zo’n verschil met goedkoper exemplaren die ik ooit gehad/ gebruikt heb
 
Mijn ervaring met die klitteband dingen is dat ze minder goed blijven zitten dan die met een klem..
Vooral bij mn delta wil ik het puntje graag gebruiken om in hoekjes te komen.. en hoe vaak dat papiertje dan wel niet is weggelopen...
heb ook nog een vlakschuur, die heeft klemmen en dat bevalt echt beter... gebruik eigenlijk altijd schuurpapier van bosch omdat ze daar tig soorten korrel van hebben bij de hornbach..
 
Mijn ervaring met die klitteband dingen is dat ze minder goed blijven zitten dan die met een klem..
Vooral bij mn delta wil ik het puntje graag gebruiken om in hoekjes te komen.. en hoe vaak dat papiertje dan wel niet is weggelopen...
heb ook nog een vlakschuur, die heeft klemmen en dat bevalt echt beter... gebruik eigenlijk altijd schuurpapier van bosch omdat ze daar tig soorten korrel van hebben bij de hornbach..
Bij mijn festool nog nooit los gekomen
 
Ik heb verschillende machines gehad voor schuurwerk. Ik ben begonnen met een Black+Decker multischuurmachine KA280K-QS 220W, deze had mijn vader en deze heeft de geest gegeven tijdens de verbouwing van mijn eigen huis. De plastic aandrijf as is gesmolten tijdens het schuren.(iets met leeftijd en intensiteit van gebruik)
Toen heb ik deze vervangen door een: BOSCH Multischuurmachine PSM 200 AES. Omdat we toch nog een roterende schuurmachine wouden om veel verf te kunnen verwijderen we deze niet zo vaak gebruiken, is er een parkside machine van de lidl bij gekomen. De eerste heeft het 1 uur vol gehouden, toen wou hij niet meer, hier zijn we mee terug geweest en kregen zonder gedoe een nieuwe mee.

Aangezien er nog veel ander schuurwerk aankomt, heb ik een jong gebruikte Festool
DTSC 400 gekocht voor een gunstige prijs. Dit is een delta schuurmachine op accu omdat ik er achter kwam dat dit je toch wat meer flexibel maakt ten opzichte van een snoer machine. Ja een Festool machine is duur, maar verdiep je ook even in de voordelen die het je bied de eerste 3 jaar na aanschaf qua garantie onderhoud en dat soort zaken. Je merkt tussen de machines gewoon wel verschillen qua vermogen en trilling.

De Festool is vrijwel trilingsarm net zoals de de Bosch PSM. Als je met de Parkside hebt gewerkt en je stapt weer over naar de Bosch machine dan snap je niet waarom je nog werkt met een van Parkside. Je moet ook even kijken naar het gewicht van verschillende machines, want als je een machine veel/lang vast hebt heb je liever een wat lichtere machine. Tevens zit er ook wel veel verschil in stof afzuiging bij de Bosch en Festool werkt dit uitstekend, de Parkside is hierin gewoon minder, maar deze is daarbij ook veel goedkoper. Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

Als ik een lijstje zou maken zou dat er als volgt uitzien:
- Festool
- Bosch
- Black & Decker
- Parkside

Deel je mening. Ook ik heb verschillende merken geprobeerd om uiteindelijk bij Festool uit te komen. Een bijkomend voordeel is dat ze gebruikt (dus na je klus) redelijk waardevast blijken te zijn. Er is een levendige handel op marktplaats.
Mijn advies zou zijn koop een gebruikte machine en na je klus weer verkopen. Neem wel het originele schuurpapier, ook dit werkt super.

succes, Marcel
 
Heb zelf een machientje van Makita (o.a.) maar deze heeft zowel klemmen als klitteband. Ik kan dus beiden erop gooien. Het is wel een kleine vierkante voet, maar dit blijkt prima voor kozijnen e.d. In ieder geval heb ik geleerd dat ik over het algemeen een kleine voet prima voldoet in en om het huis. Ik heb inmiddels nog wat andere machines gekocht maar pak hem toch nog regelmatig. Ik merk wel veel verschil met origineel makita klitteband schuurpapier en gewoon een rol op maat snijden. De stofafzuiging is met de originele veel beter omdat daar de gaten in zitten voor de afzuiging (oftewel, bij klemmen gebeurd er niets met het stof afzuigen) en daardoor loopt het schuurpapier veel minder snel vol en gaat langer mee.
Dus je kan even kijken of het echt zoveel goedkoper is om schuurpapier te klemmen. Ik heb voor de excentrische schuurpapier gekocht op ecotools en dat werkt meer dan prima, ook klitteband en niet zo duur als de echte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan