Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.686
9.002
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Zit beetje op MP voor compressors te kijken... man man man wat sommige mensen voor advertenties maken |(

Foto's terwijl de compressor nog in een donker hoekje staat. Nul gegevens over wat voor compressor het is, moeilijk...
Waar ben je naar op zoek? En waarom die specificaties? Ik ben nieuwsgierig omdat ik het een lastige materie vind. Al snel is zo’n ding te licht (of m’n verwachtingen te hoog).
 
Persoonlijk.. heb ik het liefst "vage" advertenties met een verkeerde titel .

( ALS je zelf thuis bent in wat je zoekt )

Juist met deze advertentie's zijn de juweeltjes voor een nice price te vinden.
Als ze al te lui zijn dat ding half onder de berg andere shit uit te halen , kan je hem bijna gegarandeerd
voor weinig komen ophalen.


De gasten die alles exact omschrijven , en mooi op de foto zetten hebben dat ding zelf ook al door google gegooid of weten al exact wat
ze verkopen. / willen de hoofdprijs .


( meestal hé ! )
 
Knipex tangen en wera lange inbus binnen!
Eromheen 't oude allegaartje dat vervangen mocht.

Heb hetzelfde knipex setje al een tijdje , hou ze vettig die van mij kunnen niet zo goed tegen
permanent in de werkplaats wonen ( vliegroest ) .. ( als je daar gevoelig voor bent )

Maar echt een set die ik jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren ( en jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren ) eerder had
moeten kopen en niet eerst had moeten prutsen met budget bak materiaal.
Elke euro waard .
 
Mijn Knipex zijkniptang begint na 18 jaren misbruik ook bot te worden.
Goud spul. Knipt nog steeds beter dan de goedkope merken.

Nieuwe bandenpomp gekocht van Rodac omdat ik mijn goedkoopie bandenpomp niet helemaal vertrouwde.

Blijkt dus precies dezelfde druk aan te geven. -O-


En het is absoluut te laat..
Maar dat ik tegen hetzelfde aanliep, heb ik mijn meters meegenomen naar iemand de geijkte had liggen.

Kwam er toen achter dat m'n budget bak versie's wel verdomd nauwkeurig waren en de afwijking minimaal.

En besloten het geld toen aan wat anders uit te geven.


Zie het voordeel, die flexibele slang van rodac is vele male beter als een budget bak versie , dus weggegooid geld is het zeker niet.
 
Persoonlijk.. heb ik het liefst "vage" advertenties met een verkeerde titel .

( ALS je zelf thuis bent in wat je zoekt )

Juist met deze advertentie's zijn de juweeltjes voor een nice price te vinden.
Als ze al te lui zijn dat ding half onder de berg andere shit uit te halen , kan je hem bijna gegarandeerd
voor weinig komen ophalen.


De gasten die alles exact omschrijven , en mooi op de foto zetten hebben dat ding zelf ook al door google gegooid of weten al exact wat
ze verkopen. / willen de hoofdprijs .


( meestal hé ! )
Precies.
Liefst zelfs in een verkeerde rubriek.
In de rubriek " auto onderdelen BMW" staan vaak de meest interessante advertenties voor BMW motoren bijvoorbeeld.
Daar haal je de echte koopjes.
 
Waar ben je naar op zoek? En waarom die specificaties? Ik ben nieuwsgierig omdat ik het een lastige materie vind. Al snel is zo’n ding te licht (of m’n verwachtingen te hoog).

Tot nu toe kom ik op het volgende:
Minimaal 2,5pk / 1,5kw
350l/m aanzuiglucht (rond de 175 effectief)
Tank van 100 tot 200L
Minimaal 10 bar
Met een snaar (stiller)
Max 1m50 breed (liever kleiner) en zo'n 50-60cm diep
Liefst olievrij

Ik gebruik hem vooral voor mijn bandenaparaat wat nu ook al werkt met mijn Airpess 360/50 maar die moet teveel draaien. Verder een slagmoersleutel af en toe en verder (nog) geen grote gebruikers maar wie weet wat ik me nog bedenk.

Persoonlijk.. heb ik het liefst "vage" advertenties met een verkeerde titel .

( ALS je zelf thuis bent in wat je zoekt )

Juist met deze advertentie's zijn de juweeltjes voor een nice price te vinden.
Als ze al te lui zijn dat ding half onder de berg andere shit uit te halen , kan je hem bijna gegarandeerd
voor weinig komen ophalen.


De gasten die alles exact omschrijven , en mooi op de foto zetten hebben dat ding zelf ook al door google gegooid of weten al exact wat
ze verkopen. / willen de hoofdprijs .


( meestal hé ! )

Dat klopt idd maar aan de andere kant heb ik daar wel wat geld voor over zonder tig keer iets bekijken waar ik dan uiteindelijk toch niets aan heb. Maar ik heb al een best lijstje van MP waar wel wat geschikts tussen gaat zitten.
Airpress grijs, Cleemens en ABAC (maar daar weet ik nog niet van of dat ook onder de degelijke merken valt)
 
Laatst bewerkt:
Opa van mijn vriendin is overleden.. is een metaalwerken geweest.. En niemand wou zijn oude gereedschap hebben. Ik heb alles meegenomen.geen idee wat er allemaal bij zit. Maar vond deze wel de moeite waard om weer netjes te maken. Iemand tips?
 

Bijlagen

  • 20200801_114846.jpg
    20200801_114846.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 17
  • 20200801_114848.jpg
    20200801_114848.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 19
  • 20200801_114843.jpg
    20200801_114843.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 17
Mooi spul! Doekje eroverheen, wat vet erom en gebruiken zou ik zeggen.
Tenzij je er een show dingetje van wil maken, dan helemaal uit elkaar halen en onderdeel voor onderdeel schoonmaken en lakken.
 
Opa van mijn vriendin is overleden.. is een metaalwerken geweest.. En niemand wou zijn oude gereedschap hebben. Ik heb alles meegenomen.geen idee wat er allemaal bij zit. Maar vond deze wel de moeite waard om weer netjes te maken. Iemand tips?
Voor decoratie of gebruik?

Sowieso helemaal tot het laatste schroefje loshalen en schoonpoetsen.

Voor decoratie mooi opschilderen en geen nieuwe delen erop.

Voor gebruik: alle bewegende delen checken op passing, waar nodig bramen eraf, lekker smeren, niet teveel schilderen en een paar nieuwe inserts/bekken
 
Ben bang dat HBM daar niets voor kan leveren die bekken uit de link zijn beschermbekken die met een paar magnetjes op hun plaats blijven .
Merk bestaat al lang niet meer dus maken is de oplossing .
Nu is dat niet zo probleem is geen hoogwaardig staal ofzo er zal best wel wat handelsmaat zijn die dicht genoeg in de beurt komt wat dikte en hoogte aangaat .
 
Ben bang dat HBM daar niets voor kan leveren die bekken uit de link zijn beschermbekken die met een paar magnetjes op hun plaats blijven .
Merk bestaat al lang niet meer dus maken is de oplossing .
Nu is dat niet zo probleem is geen hoogwaardig staal ofzo er zal best wel wat handelsmaat zijn die dicht genoeg in de beurt komt wat dikte en hoogte aangaat .
My bad, niet goed gekeken. Scusi!
 
Mijn 1\4" BGS ratel heeft na 15jaar de geest gegeven. Daar moest een nieuwe voor komen, maar omdat ik eigenlijk de laatste tijd veel met T-sleutels werk geen dure. Bij de huisleverancier een Mannesmann Greenline ratel besteld samen met 2 setjes steek-ring sleutels. De ratel viel me echter erg tegen, omschakelmechanisme leek meerdere standen te hebben. Terug gestuurd en geruild voor een SP motorsport (voelt goed aan en mooi schoon te maken) en meteen wat extra besteld. Vanmiddag kwam het laatste beetje binnen. De kleppentang meteen aan het werk gezet.

IMG_20200801_173318.jpg


@Mechanism bedankt!
 
Heb z
Opa van mijn vriendin is overleden.. is een metaalwerken geweest.. En niemand wou zijn oude gereedschap hebben. Ik heb alles meegenomen.geen idee wat er allemaal bij zit. Maar vond deze wel de moeite waard om weer netjes te maken. Iemand tips?

Nieuwe bekken maak je zelf,
Heb laatst ook zo'n oude acier opgeknapt.
Goeie bankschroeven, lekker solide !

Die jij nu hebt was ongeveer in de staat die ik had .. ziet er nu zo uit :

20200503_094219.jpg
 
Maar waar ik eigenlijk voor langs kwam..

vrouw riep uit keuken... waar is die snijplank nou gebleven ?? ... die groene !!!
( tijdje terug al ... )
Uiteraard had ik echt géén idee ... geen lijk .. geen zaak ...

Nou..

Stefan was z'n machine wat het verbeteren ( blijft een budget model hé )

Maar met een beetje persoonlijke aanpassingen kan je best wat fatsoenlijks van zo'n parkside maken hoor.

20200801_170309.jpg
 
Heb ook nog wel wat betere liggen ( deze zat d'r toevallig omheen wegens.. ja.. ik moest écht eens iets met hout doen :) )


De basis van die parkside ( lidl ) machine's is echt niet slecht, met een beetje liefde is d'r best wat van te maken.
 
JA helaas wel, Maatje van me werkte in Engeland op een fabriek waar top scharen gemaakt werden en nog die zag de band die op de parksite zat en zij gooi die maar weg de lijm overlap moet aan de binnen kant zitten en aan de kant waar je schuurt .
Betaalbaar gevonden bij Ali en na ontvangst uitgebreid getest op RVS bus en ze gaven geen krimp en bot werden ze ook niet snel althans veel minder dan die bij de parksite zaten

op die foto kan je zien dat je een stukje geen korrel hebt bij de lijmnaad
Die foto uit de link zie je dat daar die overlap aan de binnen kant zit dus daar waar de rollen zitten zo is er minder kans op breuk ook nog eens minder .
Vergist je niet vrijwel de meeste schuurbanden komen uit China
 
Heb z


Nieuwe bekken maak je zelf,
Heb laatst ook zo'n oude acier opgeknapt.
Goeie bankschroeven, lekker solide !

Die jij nu hebt was ongeveer in de staat die ik had .. ziet er nu zo uit :

Bekijk bijlage 1528937
Heb de mijne van aluminium gemaakt dik en breed, bevalt super, zo kun je alles inklemmen zonder te beschadigen. Kan de oude zo terugzetten maar nog geen behoefte aan gehad. Heb ook van die magneetbekken met fiber maar als jeiets bovenin wil klemmen springen ze eruit.
Bankschroefbekken.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan