Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Net via een veiling een compressortje gescoord. Voor 2 tientjes wil ik best wat proberen. Met een hele doos koppelingen en slangen erbij.
Een Hoover (bekend van de stofzuigers) met een schattig 20 liter tankje. Uit 1970. Op de wieltjes na helemaal compleet.
Ik ben benieuwd wat voor bak ellende ik me nu weer op de hals gehaald heb.

Het electromotortje is van Hoover, de rest is Duits. Erg degelijk, heel stil, draait mooi rustig, heeft binnen een paar minuutjes de tank op 8 bar en slaat dan keurig af, start weer op als er druk uit is en lekt niet. Met 2 wieltjes die ik nog had liggen heb ik een prachtig handzaam dingetje. De tank kwam een klein beetje water uit, vettig, geen roest.
Helemaal blij mee.

1606945219815.png
 
Het electromotortje is van Hoover, de rest is Duits. Erg degelijk, heel stil, draait mooi rustig, heeft binnen een paar minuutjes de tank op 8 bar en slaat dan keurig af, start weer op als er druk uit is en lekt niet. Met 2 wieltjes die ik nog had liggen heb ik een prachtig handzaam dingetje. De tank kwam een klein beetje water uit, vettig, geen roest.
Helemaal blij mee.

Bekijk bijlage 1570534
In de kleur hamerslag, vaak een teken van kwaliteit.
 
even een vraagje tussendoor.
Ik heb een uponor waterleiding in de tuin gelegd.
Nu wil ik daar een T-koppeling op persen.
Op zich allemaal niet ingewikkeld, of spannend.
Maar, is hier iemand in de regio woudenberg, amersfoort, met een perstang die dat voor mij wil doen?
Of heeft iemand een adres in de buurt waar ik er een kan huren?
Ze zijn wat te prijzig om er een voor aan te schaffen......
 
OF1010 :) mooie machine en echt heel nauwkeurig.
Ben er ook erg blij mee.

Ik heb een gebruikte van marktplaats gekocht en heb daar op zich redelijk mazzel mee gehad:

ondanks dat de machine al wat ouder is, is deze zo goed als nieuw: de verkoper heeft hem 3 dagen gebruikt om zijn eigen keukenkastdeurtjes aan te pakken en daarna weggezet.

Tevens zat bij deze machine ook nog een extra systainer met wat freesjes, dus de freesjes die ik al had kan ik nu mooi in 1 koffer bij elkaar houden ipv in al die losse doosjes.

Ik heb even een stukje gefreesd om hem te testen, maar in de kerstvakantie zal ik hem eens wat beter aan de tand voelen..
 
even een vraagje tussendoor.
Ik heb een uponor waterleiding in de tuin gelegd.
Nu wil ik daar een T-koppeling op persen.
Op zich allemaal niet ingewikkeld, of spannend.
Maar, is hier iemand in de regio woudenberg, amersfoort, met een perstang die dat voor mij wil doen?
Of heeft iemand een adres in de buurt waar ik er een kan huren?
Ze zijn wat te prijzig om er een voor aan te schaffen......
Je had waarschijnlijk goedkoper af geweest als je tyleen had gebruikt ;)
 
Achteraf is mooi wonen ;)

Ik heb zo’n tang maar buiten dat ik niet echt in de buurt woon heb ik deze op dit moment voor langere tijd aan iemand uitgeleend, anders had ik je er wel mee kunnen helpen.
 
Ben er ook erg blij mee.

Ik heb een gebruikte van marktplaats gekocht en heb daar op zich redelijk mazzel mee gehad:

ondanks dat de machine al wat ouder is, is deze zo goed als nieuw: de verkoper heeft hem 3 dagen gebruikt om zijn eigen keukenkastdeurtjes aan te pakken en daarna weggezet.

Tevens zat bij deze machine ook nog een extra systainer met wat freesjes, dus de freesjes die ik al had kan ik nu mooi in 1 koffer bij elkaar houden ipv in al die losse doosjes.

Ik heb even een stukje gefreesd om hem te testen, maar in de kerstvakantie zal ik hem eens wat beter aan de tand voelen..

Dan heb je zeker een goede deal gehad. Dat had ik met mijn fein multimaster. Was nagelnieuw.
 
even een vraagje tussendoor.
Ik heb een uponor waterleiding in de tuin gelegd.
Nu wil ik daar een T-koppeling op persen.
Op zich allemaal niet ingewikkeld, of spannend.
Maar, is hier iemand in de regio woudenberg, amersfoort, met een perstang die dat voor mij wil doen?
Of heeft iemand een adres in de buurt waar ik er een kan huren?
Ze zijn wat te prijzig om er een voor aan te schaffen......
Je kan ook zogenaamde NL koppelingen gebruiken,deze draai je gewoon op een knel t stuk
Dan hoef je niks te persen
 
De Italiaanse slopen en de tank parallel aan je Duitse zetten, Heb je meer inhoud. Het op druk krijgen duurt wel langer.
Ik heb nog een ander drukvat staan, compleet met terugslagklep dus mocht ik meer luchtvoorraad nodig hebben dan kan ik die er altijd aanhangen. !k heb gisteravond de italiaan als opknapper op marktplaats gezet en hij wordt morgen opgehaald voor meer dan ik voor de Duitser heb betaald. Voor mijn gevoel maak ik winst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Net via een veiling een compressortje gescoord. Voor 2 tientjes wil ik best wat proberen. Met een hele doos koppelingen en slangen erbij.
Een Hoover (bekend van de stofzuigers) met een schattig 20 liter tankje. Uit 1970. Op de wieltjes na helemaal compleet.
Ik ben benieuwd wat voor bak ellende ik me nu weer op de hals gehaald heb.
Op wat voor een veiling scoort je zulks mooi gereedschap?
 
Deze kwam via BVA maar ik scoor ook regelmatig leuk spul op epic-auctions. Vooral voor de handel bij de laatste. Zo heb ik een hele palletkist vol hydrauliek spul gekocht, allemaal nieuw, topstang cilinders, slangen op rol, koppelingen in dozen. Wel alles door elkaar en het was er echt in geflikkerd dus heel veel uitzoek werk. 5 tientjes voor de hele kist.
Ik ben dan een avondje bezig met inventariseren wat ik eigenlijk in huis gehaald heb en stap vervolgens met m'n lijst naar het landbouw mechanisatie bedrijf een dorp verderop waar ik de gehele handel aan overdraag voor €200. Ik heb twee keer een avond lol gehad (1 keer bieden=spannend en een avond uitzoeken), hij heeft een goede deal, ik heb een goed contact voor toekomstige projecten en ik heb weer biergeld voor een week.
 
Deze kwam via BVA maar ik scoor ook regelmatig leuk spul op epic-auctions. Vooral voor de handel bij de laatste. Zo heb ik een hele palletkist vol hydrauliek spul gekocht, allemaal nieuw, topstang cilinders, slangen op rol, koppelingen in dozen. Wel alles door elkaar en het was er echt in geflikkerd dus heel veel uitzoek werk. 5 tientjes voor de hele kist.
Ik ben dan een avondje bezig met inventariseren wat ik eigenlijk in huis gehaald heb en stap vervolgens met m'n lijst naar het landbouw mechanisatie bedrijf een dorp verderop waar ik de gehele handel aan overdraag voor €200. Ik heb twee keer een avond lol gehad (1 keer bieden=spannend en een avond uitzoeken), hij heeft een goede deal, ik heb een goed contact voor toekomstige projecten en ik heb weer biergeld voor een week.
Dat klinkt wel als een leuk tijdverdrijf ja :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan