Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.773
10.277
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag trouwens dat makita nu ook met X-lock slijpmachines komt, wat denken jullie is het de moeite waard om hier alvast naar te gaan kijken of duurt het nog wel even voor de x-lock schijfjes in alle soorten (afbraam, staalborstel ed) te krijgen zijn?
 
Ik zag trouwens dat makita nu ook met X-lock slijpmachines komt, wat denken jullie is het de moeite waard om hier alvast naar te gaan kijken of duurt het nog wel even voor de x-lock schijfjes in alle soorten (afbraam, staalborstel ed) te krijgen zijn?
Ik zou gaan gereedschap kopen waarbij je speciale verbruiksartikelen moet kopen.
Zo zorg je voor 100 verschillende "standaarden" en zitten we weer aan 10 soorten opladers per (smartphone) merk.
Net zoals het "ecosysteem" van Apple is het niet bedoelt om betere kwaliteit /service te bieden aan de klant maar op ze aan hun merk te binden.
Daarom dat elke fabrikant hun eigen "accustandaard" heeft, zodat de klant niet zomaar naar de concurrent overstappen want ze hebben al 3 of meer toestellen van dat ene merk.
 
Ik zag trouwens dat makita nu ook met X-lock slijpmachines komt, wat denken jullie is het de moeite waard om hier alvast naar te gaan kijken of duurt het nog wel even voor de x-lock schijfjes in alle soorten (afbraam, staalborstel ed) te krijgen zijn?
Ik heb onlangs bewust voor een normale accu slijper gekozen omdat die schijven veel goedkoper zijn, en ik het voordeel er van ook niet zie.
 
Ik zag trouwens dat makita nu ook met X-lock slijpmachines komt, wat denken jullie is het de moeite waard om hier alvast naar te gaan kijken of duurt het nog wel even voor de x-lock schijfjes in alle soorten (afbraam, staalborstel ed) te krijgen zijn?

Ik zou gewoon voor een normale slijptol gaan en er een click moer van bosch op zetten. Kan je de gewone schijven gebruiken en je kan met de click moer ook gewoon met de hand losdraaien. Ben je misschien iets langer bezig met wisselen maar de schijven zijn een stuk goedkoper.
 
De dikte van de moer beperkt heel snel de hoek waaronder je kan slijpen. Met de hand een koker op 45 graden slijpen vraagt al snel een nieuwe schijf. Met de standaard moer heb je er veel minder last vab

Oh dat bedoel je. Daar heb ik dan weinig last van. Slijp voornamelijk kleine dingen. En als ik dan wat groter moet slijpen pak ik wel een nieuwe schijf die ik later weer voor kleinere dingen kan gebruiken. (Is voor mij toch voor de hobby).
 
Ik heb het pas ook al gepost, maar ik gebruik nooit een sleutel om schijven te wisselen en zie dus echt het nut niet van een duurdere, dikkere moer. Je kunt gewoon met de hand een schijf vast zetten en weer lossen, zonder enig probleem.
En een waterpomptang gebruiken als je een fuckup hebt. Sleutels gaan bij mij ook ongebruikt de bak in
 
Terug
Bovenaan Onderaan