Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
In het kader van de sterke (domme!) verhalen:
Vroeger ooit eens wat gemonteerd maar kon er slecht bij. 2 hoogwerkers op 13mtr hoogte bij elkaar, ene been op de ene railing, andere been op de andere railing, geen valbeveiliging oid :X. Achteraf kijk je weleens terug naar dingen die je gedaan hebt en denk je echt, gast, hoe kon je zo dom zijn...
Dat is toch juist 2x zo veilig? Als er 1 hoogwerker omvalt kun je je altijd nog vasthouden aan die andere :P
 
eens gesoliciteerd bij firma die hoogwerkers deden. hun hoogste ging 118m dacht ik ...
als test even eentje van 40m buiten gezet en omhoog. deed het niet in mijn broek maar fijn vond ik het toch ook niet. terug beneden was het rap gedaan met soliciteren, niks voor mij :N
 
eens gesoliciteerd bij firma die hoogwerkers deden. hun hoogste ging 118m dacht ik ...
als test even eentje van 40m buiten gezet en omhoog. deed het niet in mijn broek maar fijn vond ik het toch ook niet. terug beneden was het rap gedaan met soliciteren, niks voor mij :N
Ik ben nooit met zo'n ding omhoog geweest maar het lijkt me een kwestie van wennen? Twee jaar geleden nog eens bovenop mijn huis gezeten, was in het begin wat onwennig 😬en toen de klus klaar was nog even op mijn gemak rond zitten kijken.
 
Wij verhuren ze zelf tot 58,5 meter. Blij dat ik op een andere afdeling werk :+
Hahahaha, mooi he. Ik vind van 10 naar 16 al een hele stap. We hebben het hier over 40, 60 en >100m. Die laatste is volgens mij een volwaardige 5-assige vrachtwagen. En wil je nog gekker dan zit je in het werkgebied van een MF-er. Je kan hem herkennen aan die enorme stalen ballen
 
Hahahaha, mooi he. Ik vind van 10 naar 16 al een hele stap. We hebben het hier over 40, 60 en >100m. Die laatste is volgens mij een volwaardige 5-assige vrachtwagen. En wil je nog gekker dan zit je in het werkgebied van een MF-er. Je kan hem herkennen aan die enorme stalen ballen

Schaarliften en eenmansliften heb ik wel in gewerkt in het verleden. Nooit hoger dan een meter of 8 overigens. Was even wennen maar na een tijdje wen je aan de beweging die in zo'n ding zit...


Ook nog een tijdje in de logistiek op zo'n ding gezeten, ging zo'n 11 meter hoog en 10km/h door de gang. Die had geleiding met inductie zodat hij altijd recht door een gangpad bleef gaan. (je had maar 20cm aan elke kant over, dus kun je zelf nooit sturen). De eerste keer dat ik op volle vaart op 10 meter hoogte met een pallet van 1250kg in de noodrem ging omdat hij z'n geleiding kwijt was (dat gebeurde wel eens..) had ik toch zelf ook een paar remsporen gezet...

1611639965768.png
 
Ik ben nooit met zo'n ding omhoog geweest maar het lijkt me een kwestie van wennen? Twee jaar geleden nog eens bovenop mijn huis gezeten, was in het begin wat onwennig 😬en toen de klus klaar was nog even op mijn gemak rond zitten kijken.
een huis is iets anders : 10m ? hoog en bijna altijd iets "vasts" ergens in je ooghoek tov 40m hoog waar je niets "vasts" ziet als je niet naar beneden kijkt en je lijkt te zweven.
was wel verbazend stabiel : eens springen en dat platform bewoog amper. op mijn vorig werk (verhuurcentra) hadden we een hoogwerker met 2 armen van 15m : zette je die 1 arm omhoog en de andere maximaal opzij en je sprong eens was dat bakje 1 minuut later nog steeds met je aan het dansen :+
 
een huis is iets anders : 10m ? hoog en bijna altijd iets "vasts" ergens in je ooghoek tov 40m hoog waar je niets "vasts" ziet als je niet naar beneden kijkt en je lijkt te zweven.
was wel verbazend stabiel : eens springen en dat platform bewoog amper. op mijn vorig werk (verhuurcentra) hadden we een hoogwerker met 2 armen van 15m : zette je die 1 arm omhoog en de andere maximaal opzij en je sprong eens was dat bakje 1 minuut later nog steeds met je aan het dansen :+
Nou is het toch wel zo dat je over het algemeen na een dag hoogwerkreren doodop ben van het twisten, het opvangen van de beweging van zo'n hoogwerker. Dat ze dan lekker stabiel zijn is wel een pluschpunt
 
Hahahaha, mooi he. Ik vind van 10 naar 16 al een hele stap. We hebben het hier over 40, 60 en >100m. Die laatste is volgens mij een volwaardige 5-assige vrachtwagen. En wil je nog gekker dan zit je in het werkgebied van een MF-er. Je kan hem herkennen aan die enorme stalen ballen
Hoogwerker voor de brandweer in enschede was een 3 assige vrachtwagen:
1611659295101.png

1611659320437.png


Super gaaf ding trouwens wel, zat vanalles op en aan om het werk makkelijker te maken. 360 graden camera zodat je overal naast de auto kan kijken, 230 volt aansluitingen, volgens mij nog iets van 5 a 10 extra dingen om de communicatie compleet te maken, systemen zodat ze stoplichten op groen kunnen laten gaan als ze komen aanrijden en luchtvering met een syteem (wat wij dus gedaan hebben) die automatisch meehelpt om ruimte te maken zodat je de pootjes makkelijk kan uitklappen.

Heb zelf ook mee mogen rijden door de binnenstad voor praktijktesten, toen moesten we eerst nog over de snelweg daarheen, en TOEN baalde ik er even van dat ik geen vrachtwagen rijbewijs heb.
 
Nou ik zou het best durven “want het is er voor gemaakt” maar zal ff duren voor ik op mijn gemak ben 😂

Ik sta regelmatig boven op de vrachtwagen op een loopbordes van zo’n 30cm breed en daar loop ik zo overheen. Ooit een chauffeur op proef mee, kerel ging op handen en knieën over de tank 😂 dat werd hem niet.
 
Ach, leuke dingen toch? :+
Werk wel liever op deze dingen dan die schaar hoogwerkers. En de valbeveiliging dragen is verplicht en dat geeft een heel prettig gevoel. Je kunt je alsnog lelijk bezeren maar het scheelt dat je geen 30m te pletter valt.
50877634591_c81252f5f3_h.jpg

50877744522_488a0c2fee_h.jpg

50876934363_2278174716_h.jpg
 
Ach, leuke dingen toch? :+
Werk wel liever op deze dingen dan die schaar hoogwerkers. En de valbeveiliging dragen is verplicht en dat geeft een heel prettig gevoel. Je kunt je alsnog lelijk bezeren maar het scheelt dat je geen 30m te pletter valt.
Nee hoor, alleen als het er op staat, en het huisreglement je ertoe verplicht. Maar standaard is hij niet verplicht in een hoogwerker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan