Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.751
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Dragen jullie valbeveiliging of een positioneringsgordel? De laatste voorkomt namelijk dat je uberhaupt uit de bak kan vallen. Met een valbeveiliging kan je nog steeds eruit vallen, is de hoogwerker daar wel tegen bestand? En welke lengte valbeveiliging gebruik je dan? Best lullig als je een lijn van 3 meter hebt met een rem van 3 meter en je maar op 4 meter aan het werk bent ;)
 
Dragen jullie valbeveiliging of een positioneringsgordel? De laatste voorkomt namelijk dat je uberhaupt uit de bak kan vallen. Met een valbeveiliging kan je nog steeds eruit vallen, is de hoogwerker daar wel tegen bestand? En welke lengte valbeveiliging gebruik je dan? Best lullig als je een lijn van 3 meter hebt met een rem van 3 meter en je maar op 4 meter aan het werk bent ;)

Lang leve valstopblokken. Je hebt vrijheid om te werken en je ding te doen, zodra het fout gaat slaat hij vast.
 
Dragen jullie valbeveiliging of een positioneringsgordel? De laatste voorkomt namelijk dat je uberhaupt uit de bak kan vallen. Met een valbeveiliging kan je nog steeds eruit vallen, is de hoogwerker daar wel tegen bestand? En welke lengte valbeveiliging gebruik je dan? Best lullig als je een lijn van 3 meter hebt met een rem van 3 meter en je maar op 4 meter aan het werk bent ;)
Geen of één met een “touw” van 1,5m zonder klappenvanger. Bij de laatste zit hij wel aan de railing ivm lopen in de bak
 
Hij bedoelt zoiets:

591_313.jpg
ja, dat zit ertussen, maar ook nog die valbreker.

1611681083689.png


Dus dit, dat rolding, maar daarbij ook nog dat zwarte blok, dat is een stuk valrem, zigzag geperste gordel, als je kukelt wordt dat uitelkaargetrokken. Dat tuigie heb ik dan in oranje, één van de haken zit dan aan dat oranje rugstuk en de andere aan het oog op het voorstuk, ook in de hoogwerker.
 
Hij bedoelt zoiets:

591_313.jpg
Kut dingen... hang ook regelmatig aan zo'n ding maar dan kom ik van de tank af bij een bedrijf moet je in je tuigje en als je dan ietsje te snel van de ladder afdaalt slaat dat ding al vast.
(Ja ik weet dat het zijn nut heeft ;))
ja, dat zit ertussen, maar ook nog die valbreker.

Bekijk bijlage 1589190

Dus dit, dat rolding, maar daarbij ook nog dat zwarte blok, dat is een stuk valrem, zigzag geperste gordel, als je kukelt wordt dat uitelkaargetrokken. Dat tuigie heb ik dan in oranje, één van de haken zit dan aan dat oranje rugstuk en de andere aan het oog op het voorstuk, ook in de hoogwerker.
Wat voegt dat zwarte nog toe als je al een val vertraging hebt? Of is dat blauwe ding gelijk aan de gordel in je auto? Los of vast dus.
Eigenlijk overal waar ik kom heb ik dus dat links tuigje aan en dan hang ik aan een val begrenzer dus 1 die me langzaam richtig grond laat zakken zodat er weer bloed naar belangrijke delen kan komen :X
 
Ja dat ding werkt als een autogordel. Een afdaling vanaf een hoogwerker van bijvoorbeeld 20 meter zit niet in zo'n GriGri ding, dan hang je halverwege. En als je boven een gevaarlijk object, noem maar een schredder of spanningsvoerend deel staat te werken wil je daar niet hèèèl langzaam naar afdalen
 
Je moet er alleen niet te lang in blijven hangen na een val. Anders krijg je bloedproppen en ga je alsnog dood als ze je loshalen
Je doet iets verkeerd als je gaat oefenen in de praktijk.
Je oefent vantevoren hoe je tuigie zit, niet op het moment dat het fout gaat er achter komen dat het nit lekker zit.
je zit ook in het tuigje, wat over je schouders hangt is om rechtop te blijven zitten. Ik heb veel geleerd van die blauwe valbeveiliging waar ik een plaatje van postte
Nou zit ik liever achter me buro dan dat ik in dat harnas hang
 
Ik werk ook al jaren met die val gordels/ harnassen/ honderiemen veiligheid touwen etc.
Vroeger werkten we nog met false-cars, een soort houten bouwlift aan een klim-takel.
Leuk geintje was dat als je naar beneden ging, de haak van de gewone takel bij je collega aan z’n harnas te haken... :+
Het moment dat ie het door had stond het “zaakie “ al strak en hij op z’n tenen _O-
 
Je moet er alleen niet te lang in blijven hangen na een val. Anders krijg je bloedproppen en ga je alsnog dood als ze je loshalen

Als je boven de 100 kg bent wordt het werken op plekken met valgevaar en gordel ook afgeraden.

Kans dat hart van de aorta afscheurt tijdens een val is groot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan