Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Rob is echt een speciaal portret, die keren dat ik m kan volgen lig ik dubbel maar vaker schiet mijn intellect tekort, en kan ik er geen touw aan vastknopen:}.
Meestal ga ik dan geen uitleg vragen (bloedgleuf?) want dat slaat echt de humor dood, maar deze:?🧐?
Je baas is je vrouw? En je bent zelfstandige dus omdat je de Proxxon set niks vond heb je daarvoor Facom gekocht?
Heb zelf een Nanoset op het werk en da's echt het einde, maar thuis ook Proxxon en die is prima, behalve het rateltje die schakelde niet goed om, maar toch doe ik het er al 25 jaar mee😅
 
Gaat weer goed met de gereedschap aankopen. Bij de huisleverancier maar een set E Torx doppen besteld, BMW heeft daar een aantal bouten van op de GS gezet.
 
Rob is echt een speciaal portret, die keren dat ik m kan volgen lig ik dubbel maar vaker schiet mijn intellect tekort, en kan ik er geen touw aan vastknopen:}.
Meestal ga ik dan geen uitleg vragen (bloedgleuf?) want dat slaat echt de humor dood, maar deze:?🧐?
Je baas is je vrouw? En je bent zelfstandige dus omdat je de Proxxon set niks vond heb je daarvoor Facom gekocht?
Heb zelf een Nanoset op het werk en da's echt het einde, maar thuis ook Proxxon en die is prima, behalve het rateltje die schakelde niet goed om, maar toch doe ik het er al 25 jaar mee😅
Nee, werk gewoon voor 2 bedrijven, in loondienst. Niks eigen baas. Maar echt. Ik wilde een klein doppendoosje hebben om patchkasten aan en van de muur te schroeven, alwaar nodig. Toen hadden ze dat proxxon setje op de zaak staan en dat heb ik meegekregen. Eenmaal thuis was dat setje, waar ook schroevedraaierattributen en dergelijke luxe dingen inzitten, al heel gauw binnengewend. Tsja, toen er weer een serie patchkastjes aankwam moest ik toch wat anders. Heb ik om een nieuw klein doppendoosje gevraagd en toen zeiden ze "zoek maar wat uit bij Sanders" Het Facom setje is heel handzaam en duur, dus heb ik die uitgekozen.

Ter verduidelijking: Ik ben héél goed voor het bedrijf waar ik werk, dat vind ik terug in opgebouwd krediet, en daarvoor krijg ik heel veel terug
 
M’n 1/4” Beta doosje was het eerste wat m’n koffer in ging met werken in het buitenland. Dop 4 tm 14, imbus 3 tm 8, Stahlwille torx (maten vergeten), plat en kruis 3 + 3, 2 verlengers en 2 Snap-On rateltjes kort en lang. Ik ben er super zuinig op. Dit soort doosjes maken je werk prettig en redden je met regelmaat
 
Kom lekker weer om te prutsen... olie van de compressor vervangen en ff schoonmaken en nakijken.
6C2269AD-9610-402F-BF77-00430B07F5C1.jpeg
35ABEF78-C425-42F5-A698-1366BBDDCE3F.jpeg


Overal staat dat deze 0,8L olie nodig heeft...
Zit nu 200ml in |(
F7D05EAA-AC91-467C-B074-B7A521CA1196.jpeg


En bij de “nieuwe” zelfde verhaal, boekje zegt 1,25L heb er 0,8 inzitten
978E9400-B529-4452-877E-B7D42352A50E.jpeg

8B5F802D-628F-4B4D-A7AD-FB2DC2AB7A75.jpeg

Heb nu nog 2 bussen olie over 🤦🏻‍♂️
 
Laatst bewerkt:
Rob is echt een speciaal portret, die keren dat ik m kan volgen lig ik dubbel maar vaker schiet mijn intellect tekort, en kan ik er geen touw aan vastknopen:}.
Meestal ga ik dan geen uitleg vragen (bloedgleuf?) want dat slaat echt de humor dood, maar deze:?🧐?
Je baas is je vrouw? En je bent zelfstandige dus omdat je de Proxxon set niks vond heb je daarvoor Facom gekocht?
Heb zelf een Nanoset op het werk en da's echt het einde, maar thuis ook Proxxon en die is prima, behalve het rateltje die schakelde niet goed om, maar toch doe ik het er al 25 jaar mee😅

Die Nano setjes van Facom zijn echt geweldig ( heb er eentje op het werk ) maar vond ik voor thuis net te duur.
Heb vanmiddag voor het eerst gesleuteld met de Proxxon set aan de kart van mijn jongste en ik denk dat ik hier lang plezier van ga hebben.
( neem voor je Rob z'n berichten leest eerst een borrel o.i.d. Dat helpt ! 🙂)
 
Ben van dit type ratel wel minder van als van het oude type met de sleufknop, De oude proxxon setjes al 20 jaar en niks versleten of speling, Van het type met deze knop van de week binnen 4maanden de 2x de garantieaanvraag in moeten dienen omdat de ratel in ineens uit het niets doordraait, De eerste keer met de 3/8ste op een m6 boutje van max 30nm, de tweede keer met een 1/2 ratel op een m8 bout rond de 40nm. Had ik niet verwacht van proxxon helaas.
 
Laatst bewerkt:
Dit is idd het type ratel waar ik van proxxon al 20 jaar gelukkig van ben. mocht er nog iemand zo eentje over hebben en willen verkopen of ruilen tegen een nieuw type hou ik me in ieder geval aanbevolen.
<edit> typfouten verbeterd
En ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het een beetje een prutmerk was dus dat die ratel daardoor soms niet omschakeld.
Ik zal m eens uit elkaar halen.
 
Iemand hier die me kan vertellen welke diameter (siliconen?) slang handig is om te bestellen om remmen te ontluchten?
Heb ooit een setje gekocht met ventiel er in maar dat werkt toch minder goed dan gewoon ouderwets pompen en draaien.

De slang in dat setje is dan weer net te kort en inmiddels goed verpieterd.

Dus, wat voor diameter is de standaard?
Alvast bedankt!
 
Iemand hier die me kan vertellen welke diameter (siliconen?) slang handig is om te bestellen om remmen te ontluchten?
Heb ooit een setje gekocht met ventiel er in maar dat werkt toch minder goed dan gewoon ouderwets pompen en draaien.

De slang in dat setje is dan weer net te kort en inmiddels goed verpieterd.

Dus, wat voor diameter is de standaard?
Alvast bedankt!
Geen motor bij de hand om ff een schuifmaat op te zetten?
Ik ben onderweg dus kan ook niet meten maar heb een ontluchter op de compressor 😍
 
Thnx, ik zie in de webshop waar ik ga bestellen voor het onderhoud binnenkort dat ze doorzichtige slang hebben, dan wel 6mm. Zal ook wel goed gaan, de nippel is 7 á 8mm dus hij zal wel strak zitten, en zo niet heb ik nog slangklemmetjes liggen.
Had gisteren bij mij een slangetje van 6 inwendig en dat paste precies.

Even iets heel anders, voor de houtbewerkers onder ons. Ik ben op zoek naar een andere zaagtafel voor hout. Een Elektra Beckum pk 250 of nog liever een Mafell Monika (met een gave telescopische slede) lijken me wat ik zoek; compact maar wel de mogelijkheid om af en toe een paneeltje haaks te zagen. Helaas zijn dit al oudere modellen en vooral de Mafell is bijna niet meer te vinden.
Kent iemand vergelijkbare modellen, of heeft toevallig iemand zoiets te koop?
 
Had gisteren bij mij een slangetje van 6 inwendig en dat paste precies.

Even iets heel anders, voor de houtbewerkers onder ons. Ik ben op zoek naar een andere zaagtafel voor hout. Een Elektra Beckum pk 250 of nog liever een Mafell Monika (met een gave telescopische slede) lijken me wat ik zoek; compact maar wel de mogelijkheid om af en toe een paneeltje haaks te zagen. Helaas zijn dit al oudere modellen en vooral de Mafell is bijna niet meer te vinden.
Kent iemand vergelijkbare modellen, of heeft toevallig iemand zoiets te koop?
Staat er een op eBay kleinanzeigen



Kwam het tegen toen ik wilde kijken wat een Monika voor ding us
 
Je zou eens maar Scheppach kunnen kijken.

grtz,

Cees
Natuurlijk kun je een scheppach bekijken, voor het zagen van een plankje waarschijnlijk niks mis mee. Maar @Erik109 noemt maffel en elktra beckum. Dat is compleet de andere kant van het spectrum volgens mij... Alsof je dacia en Rolls Royce met elkaar vergelijk in termen van autos. Ze brengen je beide van A naar B zeg maar.
Maar misschien zit ik er naast wat betreft de scheppach, de andere twee merken zijn wel uit de buitencategorie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan