Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.691
9.003
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1604256

Voor het hele lichte schoefwerk een test exemplaar in gebruik genomen.

Ik moet er wel even aan wennen maar ik heb inmiddels meer handgereedschap zien verdwijnen op plekken waarvan ik zij dat een dure machine nooit rendabel zou worden t.o.v. handgereedschap.
Ziet er leuk uit. Twijfel een beetje aan de twee knopjes voor linksom rechtsom.

db
 
Moet toch eens in die adapters voor batterijen duiken. DeWalt heeft een mooie 18v multitool voor een normale prijs. Die van.makita is een stuk duurder. Schiet alleen niet op als je ook weer een lader en accu moet kopen
 
Moet toch eens in die adapters voor batterijen duiken. DeWalt heeft een mooie 18v multitool voor een normale prijs. Die van.makita is een stuk duurder. Schiet alleen niet op als je ook weer een lader en accu moet kopen

Dat vind ik ook een beetje een probleem.
Accugereedschap is gewoon fijn werken.
Maar eigenlijk moet je vanaf het begin voor 1 merk kiezen, dankzij die tering dure accu's.

Als je drie verschillende gereedschappen van 3 merken hebt..... dan kost het je de kop aan accu's |(
 
Als in, als je zeker weet wat het echt is, kan je altijd nog het netjes oplossen.
( vandaar het idee om er , om te proberen, een ring *ofzo* tussen te zetten ) , en te kijken of je daarmee al in de buurt van
het gewenste resultaat komt. )
" Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing"

@Wrakhout : voor op je volgende collectie werkshirts
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik ook een beetje een probleem.
Accugereedschap is gewoon fijn werken.
Maar eigenlijk moet je vanaf het begin voor 1 merk kiezen, dankzij die tering dure accu's.

Als je drie verschillende gereedschappen van 3 merken hebt..... dan kost het je de kop aan accu's |(

Op de radio was er een of andere reclame van een accu producent die uitwisselbare accu's maakt.
Dus dat je DeWalt accu op een Makita werkt.
( en andersom )

Maar als accu's uitwisselbaar zijn net als laders voor gsm's zou dat voor vele leuke oplossingen brengen.
 
Ik heb wel wat reacties opgebracht over de compressors, ik zal er een paar uit pakken:
Wat al gezegd is. Voor het werk wat je zegt.......prima.

Maar mocht je er iets anders op willen gebruiken dan schiet deze echt tekort. Dan kan je beter kijken naar een compressor die minimaal 240liter per minuut haalt.
Minimaal 240 liter per minuut kan ik niet zo snel vinden onder de 300 piek. Ook tweedehands gaat het dan die kant op.
Eigenlijk, is compressors als met veel ander gereedschap.

Je *moet* eigenlijk 1 maatje zwaarder aanschaffen als je denkt nodig te hebben.

Tot nu toe werkt dat voor mij bijna altijd goed.



Ik heb één van de vroege 360's , en heb alleen wat euveltjes gehad met de vocht-aflaat-ventiel-ding ,
verder heeft ie er al heel wat uurtjes opzitten en ben ik oprecht tevreden.

Als ie nu zou ontploffen , bestel ik vanavond nog een zelfde model.



Remmen ontluchten doe ik trouwens met een vacuum pomp , ook voor t koekblik.
Hoef je niet te klootzakken met die luchtslang
Dit is eigenlijk het punt ook een beetje waar ik zelf op blijf hangen, want wat heb je daadwerkelijk nodig? Ik denk dat zelfs nog een maatje kleiner ook zou voldoen. Ja, het zou lekker zijn om een enorme tank te hebben staan met een supersnelle superstille pomp, maar het is voor mij wel echt de vraag of ik het nodig heb. Ander gereedschap zie ik mezelf er nog niet aan hangen.

Het hele idee om een compressor aan te schaffen is eigenlijk ook vooral aangewakkerd vanwege het feit dat het tankstation hier op de hoek 2 euro vraagt voor de bandenspanning. Gemiddeld 3 motoren en 1 auto die je elke maand even wil checken is buiten het geklooi om nog 8 euro per maand, doe dat een jaartje en je zit al in de markt voor een instap compressor, maar een paar maten groter ook weer net niet.
 
Naar herrie kijk ik niet, de buurman is doof en ik ben goed in negeren :)
Kan me wel voorstellen als je wat meer tussen de mensen woont je geld over hebt ( meergeld ) voor een stillere variant.

Ikzelf wil er luchtgereedschap op laten draaien ( slagsleutel, schuurmachine ect .. ) dat zijn luchtzuigers .

Heb jaren gedaan met een 25l uit de bouwmarkt, ook dat werkt gewoon.
Máár .. ik stel gewoon andere eisen aan de compressor als jij.
Net zoals iemand die semi-proffesioneel bezig is weer veel te kort heeft aan wat ik heb staan.
En is misschien die airpress van mij, weer overkill voor jou.
 
Het hele idee om een compressor aan te schaffen is eigenlijk ook vooral aangewakkerd vanwege het feit dat het tankstation hier op de hoek 2 euro vraagt voor de bandenspanning. Gemiddeld 3 motoren en 1 auto die je elke maand even wil checken is buiten het geklooi om nog 8 euro per maand, doe dat een jaartje en je zit al in de markt voor een instap compressor, maar een paar maten groter ook weer net niet.
Met die gedachten hebben wij ook een compressortje gekocht, bandjes pompen, wat altijd klootviolen is en geld kost bij de pomp, effe wat schoonblazen, meer niet. En daar zal het 25 liter dingetje ook niet voor geschikt zijn, voor meer.
 
Met verwondering neem ik ook kennis van de slagsleutel gekte ineens. Als mongolen rennen ze achter groter, beter, dikker, Ah's en inches aan.
Dat wat we hebben is een kado geweest voor mijn zoon, en die weet niet waar die is. Alsof iedereen ineens fulltime vrachtwagenwielen aan het vervangen is. 🤷‍♂️. Alles gaat los, ook zonder slagsleutel.
 
Naar herrie kijk ik niet, de buurman is doof en ik ben goed in negeren :)
Kan me wel voorstellen als je wat meer tussen de mensen woont je geld over hebt ( meergeld ) voor een stillere variant.

Ikzelf wil er luchtgereedschap op laten draaien ( slagsleutel, schuurmachine ect .. ) dat zijn luchtzuigers .

Heb jaren gedaan met een 25l uit de bouwmarkt, ook dat werkt gewoon.
Máár .. ik stel gewoon andere eisen aan de compressor als jij.
Net zoals iemand die semi-proffesioneel bezig is weer veel te kort heeft aan wat ik heb staan.
En is misschien die airpress van mij, weer overkill voor jou.
Kinderen van de buren krijsen ook als ik rustig buiten zit te eten. Als ze gaan klagen over de herrie die die compressor soms maakt moeten ze maar ergens anders gaan wonen.

Met die gedachten hebben wij ook een compressortje gekocht, bandjes pompen, wat altijd klootviolen is en geld kost bij de pomp, effe wat schoonblazen, meer niet. En daar zal het 25 liter dingetje ook niet voor geschikt zijn, voor meer.
Dat haal ik tot nog toe ook uit de andere reacties, neig zelf ook richting gewoon bestellen.
 
Met verwondering neem ik ook kennis van de slagsleutel gekte ineens. Als mongolen rennen ze achter groter, beter, dikker, Ah's en inches aan.
Dat wat we hebben is een kado geweest voor mijn zoon, en die weet niet waar die is. Alsof iedereen ineens fulltime vrachtwagenwielen aan het vervangen is. 🤷‍♂️. Alles gaat los, ook zonder slagsleutel.
Als je een handige (kleine lichte) hebt gebruik je hem al snel als vervanger voor een ratel
 
Als je een handige (kleine lichte) hebt gebruik je hem al snel als vervanger voor een ratel
Ja dat geloof ik. ik wil ook niks tegenspreken, ieder zijn ding. Maar als ik een carterdeksel eraf moet schroeven, ik weet niet hoor, om voor de paar m6 inbusjeseen slagsleutel te pakken?
Blok splitsen, okee, 20 bouten. Tik los en dan met alleen het verlengstuk die 20 gangen losdraaien. 5 minuten werk, slagsleutel erbijpakken, accu leeg, tuurlijk enz enz... 20 jaar later moet dat blok voor het eerst heel misschien weer open. En we zijn toch hobbyisten en geen gepushte gejaagde profesionals met stress, tijdsdruk en targets? Kijk dat plaatje van gisteren een keer, je bent toch met een hobby bezig, een rustpuntje, een ZEN moment...

1615110314865.png


Misschien ben ik wel de koekwâhs dat bij mijn vaste uitrusting een tuinhaard keukenbijl en een BBQ hoort ipv een slagsleutel, maar ik heb geen stress en het well naar mijn zin, alles dat vandaag niet af is komt morgen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel wat reacties opgebracht over de compressors, ik zal er een paar uit pakken:

Minimaal 240 liter per minuut kan ik niet zo snel vinden onder de 300 piek. Ook tweedehands gaat het dan die kant op.

Dit is eigenlijk het punt ook een beetje waar ik zelf op blijf hangen, want wat heb je daadwerkelijk nodig? Ik denk dat zelfs nog een maatje kleiner ook zou voldoen. Ja, het zou lekker zijn om een enorme tank te hebben staan met een supersnelle superstille pomp, maar het is voor mij wel echt de vraag of ik het nodig heb. Ander gereedschap zie ik mezelf er nog niet aan hangen.

Het hele idee om een compressor aan te schaffen is eigenlijk ook vooral aangewakkerd vanwege het feit dat het tankstation hier op de hoek 2 euro vraagt voor de bandenspanning. Gemiddeld 3 motoren en 1 auto die je elke maand even wil checken is buiten het geklooi om nog 8 euro per maand, doe dat een jaartje en je zit al in de markt voor een instap compressor, maar een paar maten groter ook weer net niet.
Weet niet hoe oud je bent maar volgens mij sta je wel op een keerpunt in je leven.
Net je eerste K75 gekocht en nu je eerste compressor:+
Ik (toen 30 en net begonnen) heb veetweecilinder elektra Beckum en daar heb ik hobbymatig nooit tekort aan gehad. Buy once cry once. Ben al twintig jaar geleden vergeten wat ie kostte.
 
Ja dat geloof ik. ik wil ook niks tegenspreken, ieder zijn ding. Maar als ik een carterdeksel eraf moet schroeven, ik weet niet hoor, om voor de paar m6 inbusjeseen slagsleutel te pakken?
Blok splitsen, okee, 20 bouten. Tik los en dan met alleen het verlengstuk die 20 gangen losdraaien. 5 minuten werk, slagsleutel erbijpakken, accu leeg, tuurlijk enz enz... 20 jaar later moet dat blok weer open. En we zijn toch hobbyisten en geen gepushte gejaagde profesionals met stress, tijdsdruk en targets? Kijk dat plaatje van gisteren een keer, je bent toch met een hobby bezig, een rustpuntje, een ZEN moment...

Bekijk bijlage 1604445

Misschien ben ik wel de koekwâhs dat bij mijn vaste uitrusting een tuinhaard keukenbijl en een BBQ hoort ipv een slagsleutel, maar ik heb geen stress en het well naar mijn zin, alles dat vandaag niet af is komt morgen
Onderschat mijn luiheid niet. Meestal sleutel ik ook met een muziekje, een biertje en de bbq om de hoek, maar als ik weet dat er een lange bout aan komt, dan pak ik het tolletje hoor.
 
Weet niet hoe oud je bent maar volgens mij sta je wel op een keerpunt in je leven.
Net je eerste K75 gekocht en nu je eerste compressor:+
Ik (toen 30 en net begonnen) heb veetweecilinder elektra Beckum en daar heb ik hobbymatig nooit tekort aan gehad. Buy once cry once. Ben al twintig jaar geleden vergeten wat ie kostte.
Ik ben pas 28 :)

Maar ehm, ik heb geen K75 maar een K100. En die heb ik nou niet echt gekocht. Gekregen van pappie.
 
Voor mij is de keuze van een slagsleutel eenvoudig, ik ben niet zo sterkt in m'n polsjes.
( te lang getrouwd.. ik weet het, geen fap training meer )

En je kan zeker niet altijd eindeloos verlengen door ruimte gebrek om Archimedes te spelen.
Dus kies ik voor kracht-vermeerderend-gereedschap waar mogelijk



En ik ben lui
 
Voor mij is de keuze van een slagsleutel eenvoudig, ik ben niet zo sterkt in m'n polsjes.
( te lang getrouwd.. ik weet het, geen fap training meer )

En je kan zeker niet altijd eindeloos verlengen door ruimte gebrek om Archimedes te spelen.
Dus kies ik voor kracht-vermeerderend-gereedschap waar mogelijk



En ik ben lui
Ik moet zeggen, archimedes is mijn trouwe kamaraad. Ik heb zo'n wringijzer en een steigerpijp. 1x heb ik gehad dat ik een bout niet los kreeg en een slagmoersleutel nodig had. En ook daarmee duurde het even voordat het los kwam.
1615111632890.png

Oei 28 en dan al zo verpest met een dijk van een motor.
Compressor doe je goed aan, ga je veel plezier aan hebben. Hoop dat ik mijn K75 ook eens aan mijn kinderen kan overdoen.
Ik zou ook nooit zo'n motor zelf gekozen hebben. En ergens heb ik nog wel een stukje liefde voor jankende 600cc 4 cilinder blokken, maar de ouwe lul in mij zegt dat dit zo lekker praktisch en comfortabel is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan