Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.099
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Misschien weet iemand hier het wel:

Ik heb een kamersteiger (Altrex, type onbekend)

Nou wil ik de steiger een stuk verhogen dmv een opzetstuk maar daar zit meteen het probleem:

Ik vind opzetstukken voor steigers van 75,90,110,150 breed en ik ging ervanuit dat mijn steiger 75 cm breed was.
Bij nameten kom ik op 72 cm als ik van de ene buitenkant van de steigerbuis naar de andere kant meet :?

-Meet ik op de verkeerde plek?
-Heb ik gewoon weer pech en een afwijkende maat steiger?
-Is deze maat "gewoon" 75 cm en is het net zoals bijvoorbeeld een 5x7 balk die die maat ook net niet haalt?
Meet je hoh (hart op hart) of vanaf de zijkant?
Je moet hoh meten
 
Lief !!! gaaf zo'n mini draaibankje , .. .zelfs als het alleen maar is voor "de heb"

Wat het ook is met zo'n machine, eigenlijk staat ie 99.7% van de tijd in de weg in je werkplaats als hobbyist / beun.

Maar die 0,3% keer dat ie je uit de brand hebt geholpen door net dat onderdeel te kunnen repareren maakt het al de moeite waard.
Een van de redenen waarom ik een 3D printer heb is om te protypen maar ook om dingen te printen wanneer ik geen zin heb om naar de winkel te rijden of als ze gesloten zijn en ik wil verder.
 
Kleine update over gereedschapcentrum.nl , en de wederom niet arriverende bestelde gereedschap.

Vandaag hebben ze contact met me opgezocht, en dat ging gewoon heel fatsoenlijk.
( van allebei de kanten )

Blijkbaar was mijn ... review toch wat opgevallen .

Nah, ze gaan het opnieuw versturen, heb de beloofde -bonus- afgeslagen
( ik wil gewoon m'n gereedschap, ben niet van de afdeling.. uitzuigen en narren om wat gratis te scoren )

Dus ben oprecht benieuwd , ik ga er stiekem van uit dat het goed gaat komen.
Tot op heden is het bij gereedschapcentrum.nl erg stil, zojuist contact gehad met de chat en 15 min later de verzendb binnen voor het 1ste deel van mijn bestelling. Volgensmij is het bij veel online gereedschap winkels erg druk of heeft de bevoorrading problemen?! Nu wachten wanneer deel 2 binnen komt :)
 
Tot op heden is het bij gereedschapcentrum.nl erg stil, zojuist contact gehad met de chat en 15 min later de verzendb binnen voor het 1ste deel van mijn bestelling. Volgensmij is het bij veel online gereedschap winkels erg druk of heeft de bevoorrading problemen?! Nu wachten wanneer deel 2 binnen komt :)

Ik ben benieuwd, mij was beloofd dat het meteen geregeld ging worden, maar nog geen verzend bericht ontvangen.
( al belde ze me wel in de avond .. dus ik ga uit van t goeie en dat ze t morgen/maandag doen )
 
Misschien weet iemand hier het wel:

Ik heb een kamersteiger (Altrex, type onbekend)

Nou wil ik de steiger een stuk verhogen dmv een opzetstuk maar daar zit meteen het probleem:

Ik vind opzetstukken voor steigers van 75,90,110,150 breed en ik ging ervanuit dat mijn steiger 75 cm breed was.
Bij nameten kom ik op 72 cm als ik van de ene buitenkant van de steigerbuis naar de andere kant meet :?

-Meet ik op de verkeerde plek?
-Heb ik gewoon weer pech en een afwijkende maat steiger?
-Is deze maat "gewoon" 75 cm en is het net zoals bijvoorbeeld een 5x7 balk die die maat ook net niet haalt?

Zal morgen even kijken voor je. Ik heb er nog 2 staan. Zal het voor je opmeten.

Je hebt de RS5200 serie die is volgens mij 75cm buitenwerks.
 
Nou je kunt veel van snap on zeggen maar dat bijv de steek ring sleutels en doppendozen lomp zijn dat is onzin
Bij de tangen klopt het wel , heb ik gehad , geprobeerd en weer door verkocht
Het grote voordeel is dat je het gelijk weer kwijt bent voor een goeie prijs , probeer dat maar eens bij een ander merk
Dingen als accu gereedschap neem ik milwaukee, stuk goedkoper en een stuk beter
Milwaukee accu gereedschap goedkoop?
Ik ben in de markt voor een compacte 3/8'' slagmoersleutel om aan mijn motor te sleutelen en Milwaukee lijkt daarin duidelijk het beste aanbod te hebben alleen ik schrik nogal van de prijzen.
De M18 FIW2F38 lijkt aan al mijn eisen te voldoen alleen ze vragen rustig bijna 300 euro voor alleen de body.
milwaukee-m18-fiw2f38-0x-fuel-3-8-compacte-slagmoersleutel-met-wrijvingsring-klium.jpg
 
Nou je kunt veel van snap on zeggen maar dat bijv de steek ring sleutels en doppendozen lomp zijn dat is onzin
Bij de tangen klopt het wel , heb ik gehad , geprobeerd en weer door verkocht
Het grote voordeel is dat je het gelijk weer kwijt bent voor een goeie prijs , probeer dat maar eens bij een ander merk
Dingen als accu gereedschap neem ik milwaukee, stuk goedkoper en een stuk beter
Ik heb er stiekem best veel van en alles is gewoon een slordige 30% groter dan de andere merken
 
Gaaf als je ermee overweg kunt. Naast tiggen is dat ook zoiets wat ik zou willen leren
Ik kan helemaal niet lassen...
Zou daar nog weleens een cursus voor willen volgen.

Gewoon eigen lasapparaat mee zodat je ook echt met je eigen spul kan werken.
Ik hoef geen perfecte las te kunnen leggen maar beetje meer uitleg over hoe en wat.
 
Ik kan helemaal niet lassen...
Zou daar nog weleens een cursus voor willen volgen.

Gewoon eigen lasapparaat mee zodat je ook echt met je eigen spul kan werken.
Ik hoef geen perfecte las te kunnen leggen maar beetje meer uitleg over hoe en wat.
Gooi het ding achterin je auto en kijk of we wat kunnen plannen
 
Zal morgen even kijken voor je. Ik heb er nog 2 staan. Zal het voor je opmeten.

Je hebt de RS5200 serie die is volgens mij 75cm buitenwerks.

Even mezelf quoten.

Heb even gemeten buitenwerks is het opbouwframe inderdaad 73cm. Nooit nagemeten. Platform is 61cm breed.
Het gekke is dat ze als maatvoering 75 opgeven.

Maakt in principe niet uit. Bijna alle altrex frames horen op elkaar te passen behalve de goedkopere steiger die ze bij de bouwmarkt verkopen (dat is de 3400 serie volgens mij).
 
Juist! Dit is de betere keuze voor sleutelen aan de motor. Kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Er is nog niks dat ik niet heb losgekregen.... Ook van die nare moeren waar je eigenlijk je koppeling voor moet vastzetten, gewoon dopje 30 erop, rammelen zonder blokkeren en hoppa.
Als je begint te sleutelen aan de motor met een volle 4,0Ah accu krijg je die niet leeg in een dag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan