Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.909
10.435
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien we met z'n alle toch nog even aan het na-taal-nazi'en zijn:
Ik heb nog nooit een Nederlander het woord clignoteur horen zeggen. Dat relais heet in Nederland een knipperlichtrelais.

Ik wel :Y

Mijn vader (inmiddels 88) noemt een richtingaanwijzer nog steeds clignoteur :+
(En nee, hij komt niet uit Limburg, nooit gewoond ook)
 
Ik wel :Y

Mijn vader (inmiddels 88) noemt een richtingaanwijzer nog steeds clignoteur :+
(En nee, hij komt niet uit Limburg, nooit gewoond ook)
M, het was toch oorspronkelijk een richtingaanwijzer. Dat ti later ging knipperen, maak niets uit dat het nog steeds als richtingaanwijzer
20210731_101027.jpg
word erkend. Dus. Oorsprong richtingaanwijzer, richtingaanwijzer knipperdoosje (relais).
 
Dat hoop ik toch niet.
Beter als een Nederlander
betekent echt iets anders dan
Beter dan een Nederlander
.
Maar dit is geloof ik meer iets voor het taalnazitopic...:$

Nu brek me de klomp.. :+

- (Hij zou het) beter (doen) als (hij) een Nederlander (zou zijn)
- (Hij doet het) beter dan een Nederlander (het zou doen)

Zo duidelijk :?

'Hij' staat in dit geval voor alle on/geslachten, en is puur willekeurig vanwege leesbaarheid gekozen.
:+
 
Nee het mag niet . Klinkklare onzin.
Ja ik weet het , het was een tijdje geleden in het nieuws , maar na net even op Google te hebben gekeken bleek het onzin
Komt wel meer voor , toen ronaldo het flesje cola op zij schoof zouden daardoor de aandelen van coca cola te zijn gedaald
Was onzin want ze waren op die dag ex dividend te zijn gegaan
Toch bleven kranten en tv programma’s dat zelfs na een week dat onzin bericht herhalen
Zo is dat ook met als en dan dat heb ik een paar keer gehoord op de radio en is blijven hangen , sorry sorry sorry mea culpa 😂😂😂😂😂😂😢😢😢
 
Aloha :W

Had het idee het achterwiel van mijn scooter af te halen, maar de moer vond van niet. Waarschijnlijk met de luchttol vastgezet en dat ga ik niet los krijgen methode ratelsleutel. :N

Nu zat ik al eerder er aan te denken om een slagmoersleutel te fixen, maar nu zijn er aardig wat versies en diverse aantal nm’s (190, 230, 280, 440). Wat zou voor dit soort klussen sterk genoeg zijn?
 
280nm is volgens mij best een goeie. De mijne doet 285nm. Nieuwe versie inmiddels 300nm. Heb ik het over 18v en een 1/2" aansluiting.

Maar heb je al geprobeerd om je ratel te verlengen? Bijvoorbeeld met een stuk cv pijp of iets dergelijks?

Heb zelfs een moer losgekregen door een steeksleutel te verlengen door een ringsleutel aan het einde er aan te haken (trucje geleerd van Ton als laatste optie).
 
Aloha :W

Had het idee het achterwiel van mijn scooter af te halen, maar de moer vond van niet. Waarschijnlijk met de luchttol vastgezet en dat ga ik niet los krijgen methode ratelsleutel. :N

Nu zat ik al eerder er aan te denken om een slagmoersleutel te fixen, maar nu zijn er aardig wat versies en diverse aantal nm’s (190, 230, 280, 440). Wat zou voor dit soort klussen sterk genoeg zijn?

Accu of lucht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan