Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.753
10.255
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een haakse slijper van metabo van 25 jaar oud , alleen ging de aan uit knop kapot vorige week
Nu vind ik in de loop van de tijd de kwaliteit van metabo er niet op vooruit gaan
Op mijn werk een veel latere versie van metabo gebruikt die was na een jaar gaarder als mijn ouwe na 25 jaar
Het is helaas steeds meer een wegwerp maatschappij geworden, vroeger maakte ze nog machines en gereedschap dat probleemloos een leven lang meeging en als er al iets kaduuk ging dan waren dat de koolborstels of iets van die aard.. hopla ff vervangen en weer gaan met die banaan..
 
Het is helaas steeds meer een wegwerp maatschappij geworden, vroeger maakte ze nog machines en gereedschap dat probleemloos een leven lang meeging en als er al iets kaduuk ging dan waren dat de koolborstels of iets van die aard.. hopla ff vervangen en weer gaan met die banaan..
Ik had daar laatst een discussie over: Antieke werkplaats pers gaat stuk, de klant wil een vergelijkbare. Dus ik kom met een hele mooie pers voor €3000,-. Dat was.. Belachelijk, wij hebben er destijds in verhouding veel minder voor betaald! Toen ben ik eens gaan rekenen: Dat oude ding heeft 2500 (gulden) gekost in de jaren 70. Dat is (in verhouding) duurder ;) .

Het probleem is dat de goedkoopste zooi als referentie gebruikt wordt en dan telt de x4 regel. Als een bruikbaar China ding €40,- kost, dan mag de serieuze profi versie nooit duurder zijn dan +/- €160,-. Daarboven verkoopt het moeilijk. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in de basis zal een A-merk dus proberen om dat ding te maken voor max. €160,- in plaats van "zo goed mogelijk".
 
Laatst bewerkt:
Machines en toebehoren worden juist steeds beter. Neem die zaagtafel van Vroembert. Zo nauwkeurig was niet 1 machine 20 jaar geleden. Dit zelfde geldt voor de zaagbladen. Daarbij is de intensiteit van gebruik van machines veel en veel hoger. Voeg daar nog wat onkunde bij en die veel lichtere machines gaan inderdaad korter mee. Het aantal meters of gaten of zettingen is hoger waardoor de prijs per klap weer ongeveer gelijk is. Mits juist gebruikt. Je moet alleen weten (door schade en schande) wat je moet hebben
 
Machines en toebehoren worden juist steeds beter. Neem die zaagtafel van Vroembert. Zo nauwkeurig was niet 1 machine 20 jaar geleden. Dit zelfde geldt voor de zaagbladen. Daarbij is de intensiteit van gebruik van machines veel en veel hoger. Voeg daar nog wat onkunde bij en die veel lichtere machines gaan inderdaad korter mee. Het aantal meters of gaten of zettingen is hoger waardoor de prijs per klap weer ongeveer gelijk is. Mits juist gebruikt. Je moet alleen weten (door schade en schande) wat je moet hebben
Op zich klopt het dat machines korter meegaan, maar de zaagtafel ging na ongeveer 5 jaar al kapot, terwijl zijn voorganger 15 jaar lang intensief is gebruikt en werkend wegging. De machine is extreem nauwkeurig maar minder duurzaam als de oudere festools. 2 jaar terug ook al een printplaat kapot gehad. Dat er wat stukgaat prima, kan gebeuren. Echter dat reserve onderdelen traag leverbaar zijn, vind ik een slechte zaak voor een topmerk professioneel gereedschap. Mijn eerste ingeving was de oude machine na reparatie te verkopen, maar een reserve machine is ook wat waard als onderdelen levering traag is. Met de huidige drukte kan ik niet zonder zaagtafel.
 
Op zich klopt het dat machines korter meegaan, maar de zaagtafel ging na ongeveer 5 jaar al kapot, terwijl zijn voorganger 15 jaar lang intensief is gebruikt en werkend wegging. De machine is extreem nauwkeurig maar minder duurzaam als de oudere festools. 2 jaar terug ook al een printplaat kapot gehad. Dat er wat stukgaat prima, kan gebeuren. Echter dat reserve onderdelen traag leverbaar zijn, vind ik een slechte zaak voor een topmerk professioneel gereedschap. Mijn eerste ingeving was de oude machine na reparatie te verkopen, maar een reserve machine is ook wat waard als onderdelen levering traag is. Met de huidige drukte kan ik niet zonder zaagtafel.
Als je de plek hebt om hem weg te zetten zou ik inderdaad zeggen bewaar hem als reserve.

Een week niet kunnen werken kost je meer dan dat hij je tweedehands op zal leveren gok ik.
 
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in de basis zal een A-merk dus proberen om dat ding te maken voor max. €160,- in plaats van "zo goed mogelijk".
Ik heb het idee dat het houtbewerkingsgereedschap dan zo'n beetje allemaal een uitzondering is. Einhell zaag tafel € 150, Festool of Mafell, keer of 8 tot 10 keer zo duur.
 
Op zich klopt het dat machines korter meegaan, maar de zaagtafel ging na ongeveer 5 jaar al kapot, terwijl zijn voorganger 15 jaar lang intensief is gebruikt en werkend wegging. De machine is extreem nauwkeurig maar minder duurzaam als de oudere festools. 2 jaar terug ook al een printplaat kapot gehad. Dat er wat stukgaat prima, kan gebeuren. Echter dat reserve onderdelen traag leverbaar zijn, vind ik een slechte zaak voor een topmerk professioneel gereedschap. Mijn eerste ingeving was de oude machine na reparatie te verkopen, maar een reserve machine is ook wat waard als onderdelen levering traag is. Met de huidige drukte kan ik niet zonder zaagtafel.

Slecht leverbare onderdelen is niet alleen bij festool zo. De andere merken (o.a. die lichtblauwe waar ik de naam maar even niet van noem anders wordt er weer gezeurd dat ze die naam weer horen :+ ) hebben er ook last van. Zit inmiddels al 4 weken te wachten op een tandwielset, en vorige week is de leverdatum weer met 3 weken uitgesteld.
 
Slecht leverbare onderdelen is niet alleen bij festool zo. De andere merken (o.a. die lichtblauwe waar ik de naam maar even niet van noem anders wordt er weer gezeurd dat ze die naam weer horen :+ ) hebben er ook last van. Zit inmiddels al 4 weken te wachten op een tandwielset, en vorige week is de leverdatum weer met 3 weken uitgesteld.
De Ever Given ligt nog in China, QingDao, in de haven ... daarom dus :o
 
Slecht leverbare onderdelen is niet alleen bij festool zo. De andere merken (o.a. die lichtblauwe waar ik de naam maar even niet van noem anders wordt er weer gezeurd dat ze die naam weer horen :+ ) hebben er ook last van. Zit inmiddels al 4 weken te wachten op een tandwielset, en vorige week is de leverdatum weer met 3 weken uitgesteld.
Makita! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan