Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag halsoverkop een nieuwe Festool zaagtafel gekocht, de nieuwste versie van de cs50ebg presicio. Ik was druk aan het werk met mijn zaagtafel, toen hij stukging, sluiting tussen een paar lamellen van het anker. Bellen naar de festool dealer voor een nieuw anker en koolborstels. Machine is 5 jaar oud en dus uit de garantie. Verwachte levertijd van een nieuw anker is minimaal 3 weken. Dat ging hem dus niet worden, aangezien er erg veel werk in de agenda staat, waarbij de zaagtafel onmisbaar is. Dus de laatste nieuwe machine meegenomen. Hij is op diverse plaatsen uitverkocht. De schaarste aan onderdelen en machines begint vervelend te worden.

Zodra het anker binnen is, wordt de machine gerepareerd en komt er een mooie zaagtafel 2e hands beschikbaar. Bekijk bijlage 1684433
Daarom eigenlijk al je festool na 3 jaar de deur uit. Mits je netjes op je spullen bent krijg je er nog bizar veel voor terug. Genoeg particulieren die zoiets graag willen hebben, als je op 50 tot 60% van de nieuwprijs gaat zitten is je festool zo verkocht. Btw eraf en dan pak je misschien 30% afschrijving, peanuts.
Op die manier is je gereedschap altijd mooi vers, in de garantie en gratis voor diefstal verzekerd.
 
Daarom eigenlijk al je festool na 3 jaar de deur uit. Mits je netjes op je spullen bent krijg je er nog bizar veel voor terug. Genoeg particulieren die zoiets graag willen hebben, als je op 50 tot 60% van de nieuwprijs gaat zitten is je festool zo verkocht. Btw eraf en dan pak je misschien 30% afschrijving, peanuts.
Op die manier is je gereedschap altijd mooi vers, in de garantie en gratis voor diefstal verzekerd.
Zeker als de nieuwe niet meer tekoop zijn. misschien kun je de oude op een veilige hoge prijs zetten. 75% v/d prijs die je voor je nieuwe hebt betaald. Krijg je het, ben je spekkoper, verkoop je het niet, heb je alsnog je eigen backup ;)

No lose plan.

db
 
Precies.

ik gooi bv zelf elk jaar mn boortolletjes eruit, 2 stuks makita DF332. Die gebruik ik echt elke dag.
Kost nieuw 110 incl btw, verkoop de losse tol voor 6 tientjes ofzo.
Kostte me 92 ex, systainer hou ik en je krijgt een gratis accu in het laatste kwartaal.
No brainer...
 
Precies.

ik gooi bv zelf elk jaar mn boortolletjes eruit, 2 stuks makita DF332. Die gebruik ik echt elke dag.
Kost nieuw 110 incl btw, verkoop de losse tol voor 6 tientjes ofzo.
Kostte me 92 ex, systainer hou ik en je krijgt een gratis accu in het laatste kwartaal.
No brainer...
Kost 92 ex, helft betaald door de belasting (want kosten dus aftrekbaar in de hoogste schijf) en de machine levert met verkoop dus geld op 8-)
 
Kost 92 ex, helft betaald door de belasting (want kosten dus aftrekbaar in de hoogste schijf) en de machine levert met verkoop dus geld op 8-)
Machines die je gebruikt voor de uitoefening van je onderneming zijn geen kosten. Die horen bij je bedrijfsuitrusting en kan je afschrijven conform de te verwachten economische levensduur.
 
Machines die je gebruikt voor de uitoefening van je onderneming zijn geen kosten. Die horen bij je bedrijfsuitrusting en kan je afschrijven conform de te verwachten economische levensduur.
Bedoel mijn tekst letterlijk: de machine levert cash 6 tientjes op, en dus heeft dus netto geld opgeleverd in plaats dat deze geld gekost heeft.
Dat je dat officieel toch als opbrengsten geboekt moet worden maar bijna nooit gedaan wordt schaar ik onder burgerlijke ongehoorzaamheid :P (Zou ik zelf ook doen :Y )
 
Zeker als de nieuwe niet meer tekoop zijn. misschien kun je de oude op een veilige hoge prijs zetten. 75% v/d prijs die je voor je nieuwe hebt betaald. Krijg je het, ben je spekkoper, verkoop je het niet, heb je alsnog je eigen backup ;)

No lose plan.

db
Daar staan ze sowieso voor op marktplaats soms. Ben al tijden op zoek naar een mooie zaagtafel maar de Festool en Erika's zijn verdomd waardevast dat het logischer is om door te sparen en nieuw te kopen.
Maar mocht hij voor minder weg gaan en het modelletje zijn wat mij aanspreekt heb je mijn pm ;)
 
Alleen jammer, dat ik binnenkort ( over een week of 4 a 5 er twee werkend heb, terwijl ik er maar 1 kan gebruiken.

In jou werk, mits je er plaats voor hebt , zou misschien een reserve machine niet een heel slecht idee zijn.
Stilstand kost in jou geval misschien wel meer als de opbrengst van die machine verkopen.

Maar ruimte is een ding.



al zie ik net dat dat al eerder was geroeptoetert ;p
 
In jou werk, mits je er plaats voor hebt , zou misschien een reserve machine niet een heel slecht idee zijn.
Stilstand kost in jou geval misschien wel meer als de opbrengst van die machine verkopen.

Maar ruimte is een ding.



al zie ik net dat dat al eerder was geroeptoetert ;p
Ruimte is er, dus voorlopig mag de tafel blijven.
 
@DAF400 vooral de pieken die het ding aan kan zijn goud. Je kan een kleine compressor er gewoon op gebruiken. Marcel heeft zo’n ding. Hij doet houten deuren en kan z’n complete opstelling maken zonder afhankelijk te zijn van bouwstroom. Zaag en stofzuiger kunnen tegelijk gebruikt worden. En dan weegt het ding ook nog maar 16kg en neemt nauwelijks plek in.
De accu met omvormer (Victron) die wij laatst gemaakt hadden weegt het dubbele, kan max 2500W in de piek aan en is na het opladen van 10 gereedschapaccu’s al leeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan