Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.769
10.276
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
een Gravely heeft differentieel en de onafhankelijke remmen zijn een optie.
ik heb er een paar gehad, die zijn een paar jaar geleden naar een Forumlid verhuisd.

Ergens ( schijf ) remmen op zetten durf ik wel te zeggen.. dat ga ik wel fixen zeg maar.

T is niet voor vandaag of morgen , maar weet nu wel ... wat er op het lijstje staat .
( redelijk bovenaan ;p )
 
Je moet inderdaad zo'n 2 wielige trekker hebben.
Tip van flip, kijk eens rond bij een bedrijf dat bermen maait. Die gebruiken vaak van die dingen, en hebben dus ook vaak slopers staan.
AEBI is een bekend merk.
Die dingen hebben een differentieel en sturen door een wiel af te remmen. Koppel genoeg, je rijd zo een talud op.

Je kunt er ook nog zoiets van maken :P
 

Bijlagen

  • AEBI_HC55.jpg
    AEBI_HC55.jpg
    185,7 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Ze zijn wel te vinden, al worden hier lokaal de Ferrari variant meer gebruikt zo lijkt het. ( tuintjes frezen )
Al zijn die wel beduidend kleiner / smaller als een Gravely .
Voor 2 wielige tractors is het hier te vlak / niet ruig genoeg in onze polders.
Waarom er achteraan lopen als je kan zitten zeg maar.


Maar eigenlijk is het vrij eenvoudig als je er even over denkt.. de snelheid verhogen doen ze heel simpel door de
grotere voorwielen te gebruiken , frame maken voor de ketting te spannen en op te zitten..

Het meeste werk / monniken werk zou de tracks maken worden.



maar goed.. terug naar de koude, harde realiteit :) ( en m'n bak koffie ) ... en gedachten... over mijn tank. :)
 
Heb er nog 2 bij gekocht _O-

Had je hier nog niet genoeg zooi vandaan :?
:+


Mocht je trouwens nog interesse hebben in dat karretje ... dat staat hier nog steeds, wordt niet meer gebruikt. Is inmiddels helaas wel in wat mindere staat. Het houtwerk is niet veel meer '(
Eigenlijk zouden we hem moeten slopen, maar ergens stuit me dat ook weer tegen de borst...
 
Een achteras van een 4x4 geen optie?
Edit: nu ik het type kan je die niet sperren en die te sperren zijn zullen geld waard zijn
Kun je dan niet makkelijker kijken naar een achteras van een Iveco / sprinter / etc bakwagen met starre achteras ?

Die dingen rijden er ook genoeg van rond en hebben misschien iets meer marge om @Stefan666 proof te zijn ?

/hmm, ik kijk even rond en de enige betaalbare varianten zijn ook degene die ze van de week uitgegraven hebben

db
 
Kun je dan niet makkelijker kijken naar een achteras van een Iveco / sprinter / etc bakwagen met starre achteras ?

Die dingen rijden er ook genoeg van rond en hebben misschien iets meer marge om @Stefan666 proof te zijn ?

/hmm, ik kijk even rond en de enige betaalbare varianten zijn ook degene die ze van de week uitgegraven hebben

db
Ja, inderdaad. Die zijn er alleen nauwelijks met een sper. Ik krijg niet beredeneerd of het noodzakelijk is of niet. Met afremmen zal het lukken om enigszins rechtdoor te rijden, maar houdt niet. En in de zooi heeft 1 kant altijd meer weerstand. Zo’n halve trekker lijkt me de beste optie. Leuk onderwerp om uit te denken en te maken
 
Ik maak geen grapje,
Serieus... ik moet dus nu zo iets hebben.

Zou zo'n grondfrees die je nog wel eens te koop ziet , een differentiël en onafhankelijke remmen hebben ?

* denkt hard na *

Een minigravertje is te duur om het van te maken, al 100x naar gekeken, die zijn onbetaalbaar.
Grasmaaier opvoeren en ombouwen ?
 
Kun je dan niet makkelijker kijken naar een achteras van een Iveco / sprinter / etc bakwagen met starre achteras ?

Die dingen rijden er ook genoeg van rond en hebben misschien iets meer marge om @Stefan666 proof te zijn ?

/hmm, ik kijk even rond en de enige betaalbare varianten zijn ook degene die ze van de week uitgegraven hebben

db


In theorie zou je gewoon elke achteras kunnen pakken van een achterwiel aangedreven auto.
Elke diff kan je ombouwen tot sper.

Máár .. assen inkorten, splines maken ,

Ik ben moedig, maar ken ook m'n beperkingen met wat ik wel en niet "kan" .

En om nou m'n machinepark te vergroten voor 1 project....
Dat zou ik wel doen, maar mag ik niet van de baas :) :)

Vervolgens een motorblok, passende / berekende versnellingsbak .. ect..
Dat is gewoon een brug te ver.


Dan pak ik liever iets wat "om te bouwen is" ( zoals een 2 wielige tractor , iets in die straal )
 
de snelheid verhogen doen ze heel simpel door de
grotere voorwielen te gebruiken
Zo simpel werkt het niet volgens mij, kost je direct trekkracht en de vraag is of je dan nog genoeg power over hebt om de hellingen op te komen, of die hogere snelheid ook daadwerkelijk te halen
(iets met tandwielverhouding aanpassen op de motor, groter tandwiel voor is is hogere snelheid, maar soms heeft de motor te weinig power om de theoretische hogere snelheid ook te halen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan