Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Een tankdifferentieel is ook wel te maken, het verschil tussen de YPR en de Leopard, de Leopard werkt met een Tankdiff, het kroonwiel is geblokkeerd en wordt in bochten linksom of rechtsom aangedreven waardoor de ene track sneller gaat draaien dan de ander, het stuurt veel zuiverder. Een goeie YPER chauffeur was dan ook goud waard
 
Zo simpel werkt het niet volgens mij, kost je direct trekkracht en de vraag is of je dan nog genoeg power over hebt om de hellingen op te komen, of die hogere snelheid ook daadwerkelijk te halen
(iets met tandwielverhouding aanpassen op de motor, groter tandwiel voor is is hogere snelheid, maar soms heeft de motor te weinig power om de theoretische hogere snelheid ook te halen)

Klopt, die 2 wiel trekkers hebben meestal een Hydrostaat of een paar versnellingen.

Heb je al eens aan een rolmops gedacht?

Duur, en niet vaak te koop.
Dan zou ik nog liever een oude schranklader (Bobcat) gebruiken.
 
De T4 is van zichzelf al een tank, beste wat VW ooit gebouwd heeft.
Het is een photoshop van mijn eigen T4.

Op enig moment was dit stuk gereedschap, want dat is zo'n bus, uitgefaseerd en kreeg ik mijn éérste T5, een leasebus. Deze was koop.
Na 4 maanden belde de directeur van het bedrijf op: Rob wat heb je met die gele bus gedaan??? Ik zeg: Daar rij ik nog mee, die leasebus staat thuis...

Ik mis 'm nog, het roffeltje van die 2,5 liter 5-pitter, tikkie van de vacuumpomp... Had ik m nog maar... 😍
2006-03-16@1801 2642.jpg
😍
 
Het is een photoshop van mijn eigen T4.

Op enig moment was dit stuk gereedschap, want dat is zo'n bus, uitgefaseerd en kreeg ik mijn éérste T5, een leasebus. Deze was koop.
Na 4 maanden belde de directeur van het bedrijf op: Rob wat heb je met die gele bus gedaan??? Ik zeg: Daar rij ik nog mee, die leasebus staat thuis...

Ik mis 'm nog, het roffeltje van die 2,5 liter 5-pitter, tikkie van de vacuumpomp... Had ik m nog maar... 😍Bekijk bijlage 1685699😍

Ik rijd een Crafter met 2.5 5 pitter, blijft een lekker geluid inderdaad:9

Had je die fotoshop ook naar je werkgever gestuurd? _O-
 
Ik heb nog een goedlopende Combo 1.7 D met een onverwoestbaar ISUZU blok die ik er wel aan op wil offeren.
Die Combo zit nog in de twijfelfase repareren-keuren of slopen...


Heel lief, maar ik hou het even voorlopig bij een iets wat eenvoudigere aanpak :) :)

Gewoon repareren en opzij zetten, als de EMP af gaat kan je gewoon nog rijden met zo'n ouwe D :)

en de rest.. die moet lopen ( ik niet, ik rij ook rond op m'n ouwe XL500S :) :) )
 
Een tankdifferentieel is ook wel te maken, het verschil tussen de YPR en de Leopard, de Leopard werkt met een Tankdiff, het kroonwiel is geblokkeerd en wordt in bochten linksom of rechtsom aangedreven waardoor de ene track sneller gaat draaien dan de ander, het stuurt veel zuiverder. Een goeie YPER chauffeur was dan ook goud waard
je zegt, dat de ene track sneller gaat draaien dan de ander.......... Ik neem aan, dat je bedoelt, dat 1 track langzamer gaat draaien?
Hoe kun je anders op volle snelheid een bocht maken, dan kun je niet nog es versnellen.
Ik werkte met sticks nog en remde 1 track af
 
je zegt, dat de ene track sneller gaat draaien dan de ander.......... Ik neem aan, dat je bedoelt, dat 1 track langzamer gaat draaien?
Hoe kun je anders op volle snelheid een bocht maken, dan kun je niet nog es versnellen.
Ik werkte met sticks nog en remde 1 track af
Als je een standaard huistuinenkeuken diff gebruikt en je remt 1 kant af gaat de andere kant harder draaien.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan