Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.798
10.290
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag was ik even in oud schooltje/naar een soort van kringloop omgetoverd gebeuren aan het neuzen. Niet van een overheidsinstelling, of ander geldverslindende instantie, maar gewoon particulier.
En ik zag hem vanuit de deuropening al staan 😍

Bekijk bijlage 1700586

Wat €100.-???!! Veel te duur! €50 komt eerder?

"Nee, dat gaat echt niet"

Nou, €60 dan?

"Ik dacht aan €75"

Vooruit, ik geef €65, maar dan wil ik de bierpul en de stenen klomp er bij hebben




😅


Een 16, zowat niet aan te komen voor een nice price ,
mooie vangst !
 
Bizar geweld zo’n knipper. Echt fantastisch als je de ballen hebt om je kraan die kleuren te geven
Kende je deze al :? Grootste autolaadkraan van Europa (misschien inmiddels niet meer, maar toen hij afgeleverd is wel.
Website wordt niet echt bijgehouden, anders ff op linkedin op facebook opzoeken, regelmatig mooie foto's :Y

 
Kende je deze al :? Grootste autolaadkraan van Europa (misschien inmiddels niet meer, maar toen hij afgeleverd is wel.
Website wordt niet echt bijgehouden, anders ff op linkedin op facebook opzoeken, regelmatig mooie foto's :Y

ah, daar hebben mijn buren nog de hand in gehad, extra asje erbij.
 
Bekijk bijlage 1700644
ik heb ook zo'n wagen staan, nadeel is dat alle lades gelijk open kunnen en dan valt de wagen om.
ik heb hem dus vast onder de werkbank gemonteerd.
 
ik heb ook zo'n wagen staan, nadeel is dat alle lades gelijk open kunnen en dan valt de wagen om.
ik heb hem dus vast onder de werkbank gemonteerd.

Ik bij mij juist dat systeem onklaar gemaakt dat er maar 1 lade tegelijk open kan. Ik vind het irritant werken dat de lade helemaal dicht moet voordat de volgende open kan.
En ik kan echt wel nadenken dat 3 lades wel tegelijk open kunnen en de vierde niet.
Waarom zou je alle lades tegelijk open willen? Omdat het kan?
 
Ik bij mij juist dat systeem onklaar gemaakt dat er maar 1 lade tegelijk open kan. Ik vind het irritant werken dat de lade helemaal dicht moet voordat de volgende open kan.
En ik kan echt wel nadenken dat 3 lades wel tegelijk open kunnen en de vierde niet.
Waarom zou je alle lades tegelijk open willen? Omdat het kan?

Ze kunnen openschuiven tijdens het verrijden.
En ja, je kunt de boel ook afsluiten, maar zou jij dat elke keer doen?
 
ik heb ook zo'n wagen staan, nadeel is dat alle lades gelijk open kunnen en dan valt de wagen om.
ik heb hem dus vast onder de werkbank gemonteerd.
De Facom karren die ik op mijn werk gebruik, hebben een blokkering.
Tenminste, dat werkte ooit :')

Het is idd onhandig bij een bepaalde bocht. En op mijn werk moet ik een paar keer per dag de kar verplaatsen.

Bij mij thuis is het verplaatsen minimaal. En zolang de lades niet vanzelf opengaan, ga ik het er mee redden :Y
 
Ik heb deze ook nog besteld
Bekijk bijlage 1701249

De opzetkist gaat op de andere kar.
Deze kar krijgt onderin alle gereedschappen dat in een koffertje zit, en bovenop een stevig blad met een bankschroef. Mobiel werkbankje :Y
En als eerste ga ik meteen maar eens kijken naar de wieltjes... :X
Desnoods extra bodemplaat onderop, met iets grotere en betere wielen.

Daarna lekker een week kloten met foam, waarin ik alles op maat ga snijden of smelten.
 
Welk karretje, en hoedan, smelten en snijden

Ben wel benieuwd
Ik ben ook benieuwd :')
Heb al wat YT gekeken. Veel is te snijden, soms kun je met een soort soldeerbout en een draad mooie vormen maken. Bij Datona verkopen ze nu een speciale soldeerbout met foam snij dingussen. Maar dat vind ik het geld niet waard.

De gewone gereedschappen geloof ik wel. Ik ben alleen benieuwd hoe ik mooie rondjes ga krijgen voor de doppen :?
 
Ik ben ook benieuwd :')
Heb al wat YT gekeken. Veel is te snijden, soms kun je met een soort soldeerbout en een draad mooie vormen maken. Bij Datona verkopen ze nu een speciale soldeerbout met foam snij dingussen. Maar dat vind ik het geld niet waard.

De gewone gereedschappen geloof ik wel. Ik ben alleen benieuwd hoe ik mooie rondjes ga krijgen voor de doppen :?
Elke dop ff heetstoken met de brander en dan stevig in het foam drukken :+ :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan