Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.900
10.426
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zijn jullie ervaringen met de HBM gereedschapswagens? Ik zit te denken aan de volgende: HBM 117 cm Verrijdbare Gereedschapswagen, Werkbank met Houten werkblad

Zijn deze een beetje degelijk of is er voor ongeveer hetzelfde geld iets beters te koop? Tweedehands is er best wel wat aanbod, maar dat zijn allemaal kleinere karren en ik kan de ruimte wel gebruiken...

Ik heb zo'n hele grote zoals hieronder, maar die verrijd ik alleen 2x per jaar om erachter/onder schoon te maken enzo, Qua prijs/kwaliteit top, enige manco wat ik vind is dat de laden echt dicht gedrukt moeten worden, met een klein zetje rollen ze niet vanzelf helemaal dicht. Maar eigenlijk is er voor deze prijs verder nauwelijks iets te koop.

1641976747627.png

edit: zie wel dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn, ik heb € 700,- betaald voor bovenstaande in 2019 , die kost nu € 1000,-
dus misschien zijn er inmiddels wel alternatieven?
 
Ik heb een kleinere ladekast van dezelfde serie vermoed ik. Dat meest rechter blok zeg maar. Je hoeft ze niet dicht te duwen, dat is alleen om te voorkomen dat de boel tijdens het verplaatsen open trilt. Ik heb ze hier altijd tegen de aanslag aan dicht zitten.

Het is in ieder geval prima te gebruiken en doet wat het moet doen.
 
Ik heb deze nu een jaar of 2:


Prima kar, staat bij mij wel vast op z'n plek zonder wielen, maar de lades lopen prima, moet ze inderdaad wel echt dicht drukken.
Blij mee.
 
Nadeel is alleen dat je om de 5 minuten (edit, niet letterlijk) een nieuwe accu nodig hebt. Als je niet een goed voorraadje hebt ben je snel door je volle accu's heen. Voorderest groot voorstander van accu gereedschap, vooral voor professioneel gebruik.
Ze gaan juist verbazingwekkend lang mee......
Als je 2 accu's en een lader hebt is de lege accu sneller vol dan jij de volle accu leeggeboord hebt.
 
Ik heb zo'n hele grote zoals hieronder, maar die verrijd ik alleen 2x per jaar om erachter/onder schoon te maken enzo, Qua prijs/kwaliteit top, enige manco wat ik vind is dat de laden echt dicht gedrukt moeten worden, met een klein zetje rollen ze niet vanzelf helemaal dicht. Maar eigenlijk is er voor deze prijs verder nauwelijks iets te koop.

Bekijk bijlage 1715031

edit: zie wel dat de prijzen behoorlijk gestegen zijn, ik heb € 700,- betaald voor bovenstaande in 2019 , die kost nu € 1000,-
dus misschien zijn er inmiddels wel alternatieven?
Ik heb dezelfde in RVS, die was toen ook zo'n 700 Euro.
Voor dat geld een geweldige koop. En ja, lades bewust dichtdoen. Er zit ook geen beperking op van hoeveel lades er tegelijk open kunnen.....
 
Dan liggen er bij jullie ws veel van die benchrestjongens met grote kijkers..... Bij ons varieert het van 50m preciezie tot uitgeschoten AK's en alles er tussen in. we moeten dus altijd uitgaan van de lompe knuppel die goedkoop een partij surplus staalkern heeft kunnen kopen en die net een alie express kijker op zijn geweer heeft geknoopt.
 
Dan liggen er bij jullie ws veel van die benchrestjongens met grote kijkers..... Bij ons varieert het van 50m preciezie tot uitgeschoten AK's en alles er tussen in. we moeten dus altijd uitgaan van de lompe knuppel die goedkoop een partij surplus staalkern heeft kunnen kopen en die net een alie express kijker op zijn geweer heeft geknoopt.
Die na dertig schoten volledig aan gruzelementen ligt.
 
voor een groot aantal MF-ers is dit toch ook gewoon (werk) "gereedschap"

On topic:
Iemand een idee voor merk aangaande een goeie slagmoer sleutel (pneumatisch) voor betaalbare prijs?
De Rodac rc38nog iets is stuk....

Dit is motor-forum.nl, iemand vond het leuk om zijn motorgerelateerde gereedschap te tonen (met inmiddels de nodige uitschieters daar in, prima). Wapens horen daar m.i. niet bij.

Ik wilde een vergelijking trekken met keuken gereedschap, je messies, pannetjes, en je vet geile turbonitro 3000 sous-vide machine, maar toen bedacht ik mij dat er gewoon een culinair topic bestond. Want ook daar wil men over kunnen chatten op MF. Kan gewoon, in offtopic.

Als je ECHT denkt dat er een topic nodig is om vuurwapens (vuurgereedschap klinkt wel vreemd) te tonen/bespreken open je in, jawel, offtopic, een topic daar voor.
 
Bekijk bijlage 1714954
Zo, de 1e 30m erin gerammeld. Boormachine doet het prima maar de goedkope toolstation boortjes zijn op. Morgen even van die viertand exemplaren halen.... kijken of die wat vlotter boren en langer meegaan..... Helaas heeft de leveranzier te weinig platen geleverd dus we gaan het morgen niet allemaal afmaken.
Had je niet gewoon de platen kunnen lijmen? Met het elektrisch kitpistool zo gebeurd.
 
Dan liggen er bij jullie ws veel van die benchrestjongens met grote kijkers..... Bij ons varieert het van 50m preciezie tot uitgeschoten AK's en alles er tussen in. we moeten dus altijd uitgaan van de lompe knuppel die goedkoop een partij surplus staalkern heeft kunnen kopen en die net een alie express kijker op zijn geweer heeft geknoopt.
24x vergroting op een .22 persluchtbuks.
 
Gisteren zitten tobben met mijn ouwe Gedore ratel die niet meer ratelt.... ;(
Was nog een erfstuk van mijn vader, maar helaas niet het eeuwige leven.
Vandaag maar via de click&collect bij de Karwei een vervanger gekocht.
Is geen professioneel ding, maar voor mijn hobby gebruik prima, voelt ook goed aan.
IMG20220112170526.jpg
 
Gisteren zitten tobben met mijn ouwe Gedore ratel die niet meer ratelt.... ;(
Was nog een erfstuk van mijn vader, maar helaas niet het eeuwige leven.
Vandaag maar via de click&collect bij de Karwei een vervanger gekocht.
Is geen professioneel ding, maar voor mijn hobby gebruik prima, voelt ook goed aan.
Bekijk bijlage 1715156
Ook niet meer te repareren?

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan