Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hangt allemaal van de situatie af.... maar metaal bewerken op locatie werkt vaak bagger. Een as afdraaien op locatie heb ik nog niet zien gebeuren. Een houten balk inkorten daarintegen🤷‍♂️.
Maar als je fucking dure fineertje net te kort is baal je ook. Al komt dat op locatie natuurlijk niet voor
Inkorten en afdraaien zijn 2 verschillende dingen. Hout ga je net zo moeilijk afdraaien als staal op locatie. Met een slijptol, accutool, lasapparaat en een busje verf bouw je bijna alles.

Het kutste van hout is dat het leeft. Het kutte van staal is dat er leven is ingebracht en bewerken vaak niet kan zonder dat het heet word.
 
Hangt allemaal van de situatie af.... maar metaal bewerken op locatie werkt vaak bagger. Een as afdraaien op locatie heb ik nog niet zien gebeuren. Een houten balk inkorten daarintegen🤷‍♂️.
Maar als je fucking dure fineertje net te kort is baal je ook. Al komt dat op locatie natuurlijk niet voor
Metaal bewerken op lokatie wordt echt wel gedaan en nauwkeurig ook, voorbeeld van een toko waar ik ervaring mee heb:

 
Metaal bewerken op lokatie wordt echt wel gedaan en nauwkeurig ook, voorbeeld van een toko waar ik ervaring mee heb:

Dat is niet echt hetzelfde als de keukenmonteur die effe naar zijn ransporter loopt om de schaaf en zaag te halen. ;)

Eerder een gevalletje van eerst een werkvoorbereider twee keer over de vloer hebben en dan een vrachtwagen met drie man die een dag bezig zijn om een boring of een vlak perfect te krijgen en die een of meerdere dagen bezig zijn.

Lijkt mij.

db
 
Metaal bewerken op lokatie wordt echt wel gedaan en nauwkeurig ook, voorbeeld van een toko waar ik ervaring mee heb:

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik ken dat principe wel. Gebeurt ook bij grote graaf, bagger en landbouwmachines. Ik heb ook wel eens een Duits bedrijf gezien die bouwde zeecontainers om tot werkplaats. Indien gewenst compleet met CNC machines. Opladen, neerzetten en beginnen maar. Werden oa. verkocht aan het leger of grote onderhoudsbedrijven voor de industrie en offshore. Erg vet.
 
Ik heb enkel HAVO en de rest heb ik buiten geleerd. Als ik een poosje wat anders wil gaan doen, dan duik ik daar vol in. Gewoon om die kant vd wereld te zien en vooral te snappen en kunnen. Het geeft de uitdagingen die ik nodig heb. Bijkomend voordeel is dat je een paar Gulden meer kunt verdienen die ik weer kan investeren in de volgende uitdaging of idioot plan. On topic is dat ik inmiddels veel gereedschap heb verzameld en nog meer verneukt. En om op hout terug te komen. Hier ben ik daarmee het beste in:Bekijk bijlage 1717550
Als ik klaar ben met mijn huidige projectje heb ik wel wat aanmaakhout voor je.
3D367AFD-EED6-406C-B919-356C1B883F80.jpeg
 
Kost behoorlijk meer tijd als een normale vloer, vooral traditioneel gelegd. En ook meer zaagverlies. De vloer waar ik nu aan werk heeft in de rand staande friezen, die worden allemaal op maat gezaagd en het zijn er een paar duizend.
Ik vind vooral de dubbele bies mooi.
En vraag mij af, hoe het er uit zou zien als de rand ook in visgraat wordt doorgelegd.
 
Ik vind vooral de dubbele bies mooi.
En vraag mij af, hoe het er uit zou zien als de rand ook in visgraat wordt doorgelegd.
dat hadden we vroeger thuis. heb er wel eens zitten meten en de visgraat liep gewoon door.
zeg maar alsof ze naderhand die rand hadden uitgezaagd en de plank met aan elke kant een strookje daarin gelegd hadden.
die vloer was gelegd rond 1930.

ik vind het persoonlijk wel de mooiste parketvloeren, maar ook veel werk.
 
Das nou vakwerk * buigt *



En dan ben ik al happy als ik 2 5x7 balken constructief ergens recht inkrijg :)



T verschil mot d'r wezen zeg maar.
Ieder zijn ding :Y
Ik heb ook altijd zwaar respect voor loodgieters die een stukje koperwerk strak op maat buigen terwijl er 3 bochten oid in zitten.
Bij mij is het zegmaar: :} voor de knelkoppelingen :X :+ (en dan lekt t vaak ook nog de eerste keer, en denk ik: waarom ben ik er weer aan begonnen :X Maar is mn eer te na om iemand er voor te laten komen als ik weet dat ik t uiteindelijk werkend en dicht krijg :P )
 
Vandaag hadden we wat veel betonboorwerk. M’n collega wilde persee z’n eigen machine als extra machine gebruiken. Komt er na een paar uur zo’n geitenlucht voorbij en zie ik m’n collega beteuterd kijken. Sinds het jaar dat we samen werken is dit de 3e gestorven Makita 😂😂. Allemaal nog geen 2 jaar oud. De rest maar afgemaakt met m’n 2014 Hilti
Stellen, boren en schroeven. Door het vele ijzer was een 2e machine nodig om niet stil te staan
Ik hou het voorlopig wel bij die retro Panasonics en Hilltitties
 
Vandaag hadden we wat veel betonboorwerk. M’n collega wilde persee z’n eigen machine als extra machine gebruiken. Komt er na een paar uur zo’n geitenlucht voorbij en zie ik m’n collega beteuterd kijken. Sinds het jaar dat we samen werken is dit de 3e gestorven Makita 😂😂. Allemaal nog geen 2 jaar oud. De rest maar afgemaakt met m’n 2014 Hilti
Stellen, boren en schroeven. Door het vele ijzer was een 2e machine nodig om niet stil te staan
Ik hou het voorlopig wel bij die retro Panasonics en Hilltitties
Aj.... een overleden makita op dit forum _O- Uitvaart organiseren??
 
Terug
Bovenaan Onderaan