Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.141
10.705
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Anders kijk je even iets langer dan je neus lang is…

 
Einhell is ook prima spul voor thuis of recreatief gebruik. Je zou achterlijk zijn om dan zoveel uit te geven. Sta je er dagelijks mee in je handen, dan wordt het een ander verhaal. Als ik 5% sneller ben, heb ik ook 5% meer inkomen
Ik heb m’n 20 haar oude en nog nooit geslepen set Nooitgedacht beitels aan een MF-er verkocht of gegeven (geen idee meer). Hij kan er echt wat mee en ik merk geen verschil met een scherpe schroevendraaier
En ze zijn weer vlijmscherp en gebruik ze regelmatig :Y Ik ben er erg blij mee idd.
16429262109346652054579103414175.jpg
16429262365844472739614406556411.jpg

Tijd geleden dit plankje mee opgehangen (Naja, de ruimte uitgebeitelt voor het onzichtbaar ophangen en een strikje ingelegd on te voorkomen dat de scheur verder gaat).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer eens out of the comfort zone gewerkt. 5 inritten en 3 uitritten waar een constructie overheen komt waar lichtkranten aan komen. Tekenen, lassen en monteren en daardoor best spannend. Vandaag de ankers en consoles geplaatst. De beton blokken zijn net te kort om de voet vd kolom kwijt te kunnen. Morgen de laatste ankers lijmen
Bekijk bijlage 1719028Bekijk bijlage 1719029Bekijk bijlage 1719031Bekijk bijlage 1719036
Ah grappig. TMA op de ruijgoordweg? :). Daar werk ik regelmatig op dat terrein
 
Elk merk heeft zijn sterke en zwakkere producten, ik heb ook al een Makita Rotex in een paar haar tijd versleten, terwijl de Festool die hem opvolgde 8 jaar zware marteling doorstond.
Even daar op inhaken:

Ik ben nu bezig met het schuren van een eiken boomstamblad (nadat ik deze opnieuw aan elkaar heb moeten maken omdat ik deze uit mijn poten liet pleuren B| !) en doe dat met mijn knakenschuurmachine van black & decker.

Iedere keer als ik weer eens wat te schuren heb baal ik van dat ding en denk ik: een fatsoenlijke schuurmachine zou dit toch veel sneller en makkelijker moeten kunnen doen?

Ik heb al een beetje zitten rondkijken en vooral de festool rotex (de 125 of 150mm versie dan) heeft mijn aandacht.
Deze machines zijn echter aardig aan de prijs (ook als je deze 2e hands gaat zoeken) maar ik vraag me af of deze misschien wat overkill is voor waar ik hem voor nodig heb ?

Aan de andere kant moet je in het achterhoofd houden dat we hier in het gereedschaptopic zitten en dat ik het niet erg vind om te investeren in (goed) gereedschap.
Ik kocht ongeveer 1,5 jaar geleden een festool bovenfrees en heb deze nu een keer of 6 maar gebruikt, maar de keren dat ik ermee gewerkt heb was dat wel erg prettig werken en ben ik blij dat ik deze gekocht heb en geen goedkopere. :Y
 
Ik heb de makita 6030 150 excenter schuurmachine gekocht tijdje terug, bij gebruik op een tafelblad vond ik het een fijn ding, echter het schuurpapier moet online besteld worden. Dat is een beetje een nadeel, bij de hornbach was wel het schuurpapier voor een Borsch gewoon in het schap te koop per stuk.
Het gatenpatroon voor de afzuiging klopt dan dus net niet, hoewel de grote gaten dan wel op dezelfde plek zitten.

Eenvoudige bereikbaarheid van het schuurpapier is dus ook een factor om aan te denken misschien.

db
 
Ik heb de makita 6030 150 excenter schuurmachine gekocht tijdje terug, bij gebruik op een tafelblad vond ik het een fijn ding, echter het schuurpapier moet online besteld worden. Dat is een beetje een nadeel, bij de hornbach was wel het schuurpapier voor een Borsch gewoon in het schap te koop per stuk.
Het gatenpatroon voor de afzuiging klopt dan dus net niet, hoewel de grote gaten dan wel op dezelfde plek zitten.

Eenvoudige bereikbaarheid van het schuurpapier is dus ook een factor om aan te denken misschien.

db
Koop het schuurpapier van Ecotools, veel beter, gaat langer mee en is betaalbaar. Voor de prijs van 10 stuks makita papier heb je er 50
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Even daar op inhaken:

Ik ben nu bezig met het schuren van een eiken boomstamblad (nadat ik deze opnieuw aan elkaar heb moeten maken omdat ik deze uit mijn poten liet pleuren B| !) en doe dat met mijn knakenschuurmachine van black & decker.

Iedere keer als ik weer eens wat te schuren heb baal ik van dat ding en denk ik: een fatsoenlijke schuurmachine zou dit toch veel sneller en makkelijker moeten kunnen doen?

Ik heb al een beetje zitten rondkijken en vooral de festool rotex (de 125 of 150mm versie dan) heeft mijn aandacht.
Deze machines zijn echter aardig aan de prijs (ook als je deze 2e hands gaat zoeken) maar ik vraag me af of deze misschien wat overkill is voor waar ik hem voor nodig heb ?

Aan de andere kant moet je in het achterhoofd houden dat we hier in het gereedschaptopic zitten en dat ik het niet erg vind om te investeren in (goed) gereedschap.
Ik kocht ongeveer 1,5 jaar geleden een festool bovenfrees en heb deze nu een keer of 6 maar gebruikt, maar de keren dat ik ermee gewerkt heb was dat wel erg prettig werken en ben ik blij dat ik deze gekocht heb en geen goedkopere. :Y
koop de metabo 5.0 , heerlijke machine , gemaakt door het duurdere mirka , koop hem bij kroon en je hebt hem voor een mooie prijs
 
Ben ik wel eens geweest om wat autoruiten te vervangen. Auto's rijden alleen op eigen terrein en hebben geeneens een kenteken oid. Moet dus wel mobiel gebeuren.

De Rotex 125/150 krijg je geen spijt van, kan ik je nu al zeggen. Ik heb een 2 jaar geleden een tafelblad verlijmd dat zeker 1.5mm dunner geschuurd moest worden voor het vlak was. Met de rotex in een uurtje klaar tot korrel 400.
Heerlijke machine. Die van mij gaat binnenkort weer in de verkoop denk ik. Als ze drie jaar oud zijn koop ik gewoon weer een nieuwe, ondanks dat ik ze niet heel erg veel gebruik. Combinatie van hoge restwaarde, drie jaar garantie en verzekerd en zakelijk afschrijven.
 
Mn cxt boortolletje (df332) verkoop ik zelfs elk jaar. In drie jaar tijd kost dat ongeveer de nieuwwaarde, maar dan heb ik wel elk jaar een mooie schone verse. Ik hou ervan als mn gereedschap netjes is, en omdat ik ook een hoop in dure auto's zit om aan de binnenkant dingen te monteren kan ik niet met een smeerboel aan komen zetten.
Wel jammer dat de gratis accu actie er dit jaar niet meer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan