Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.230
10.827
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Toch zijn ze hun geld waard. Alles blijft heel, laag stroom verbruik en taaie accu’s. Die uit je link heb ik ook als 2e machine. Het ding is dikker dan z’n voorganger en daardoor voor 1 toepassing in m’n werk minder geschikt. Via MP heb ik nog 2 voorgangers gekocht.

Wie wil kan wel een keer een dag (betaald) mee en overal zelf mee werken. Ook als je geen ZZP-er bent. Dan heb je een sollicitatie dag en betaal ik je contant
Jammergenoeg woon ik (of jij) erg ver weg. Anders kwam ik graag in mijn weekend af en toe een dagje mee
 
Ik ben een beetje klaar met zoeken in de gereedschap setjes van de motor & mijn eigen vergaarbak naar passende haaksleutels voor schokbrekers, balhoofdmoeten etc.

Zou dus graag een setje haaksleutels bestellen in de veel voorkomende maten. Echter zie ik bij o.a. HBM ook "verstelbare" haaksleutels met een scharnierpunt voorbij komen. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt dat een beetje?

Daarnaast wellicht tips voor een goed maar betaalbaar setje? Ik had verwacht dat dit niet zo heel duur hoefde te zijn, gezien die standaard sleutels gewoon uit een vlakke plaat metaal gestanst zijn, echter kom ik toch best stevige prijzen tegen, dus als iemand de gouden tip heeft, hoor ik die graag.
 
Ik ben een beetje klaar met zoeken in de gereedschap setjes van de motor & mijn eigen vergaarbak naar passende haaksleutels voor schokbrekers, balhoofdmoeten etc.

Zou dus graag een setje haaksleutels bestellen in de veel voorkomende maten. Echter zie ik bij o.a. HBM ook "verstelbare" haaksleutels met een scharnierpunt voorbij komen. Heeft iemand hier ervaring mee? werkt dat een beetje?

Daarnaast wellicht tips voor een goed maar betaalbaar setje? Ik had verwacht dat dit niet zo heel duur hoefde te zijn, gezien die standaard sleutels gewoon uit een vlakke plaat metaal gestanst zijn, echter kom ik toch best stevige prijzen tegen, dus als iemand de gouden tip heeft, hoor ik die graag.
Die worden gebruikt bij het aan en afkoppelen van slangen en leidingen, die vind ik niet geschikt om mee aan een motor te sleutelen. Al staat het eenieder vrij om daar iets anders van te vinden ;)
 
van het weekend een duitser gevonden die houdertjes maakt voor Parkside accu's. Meteen maar 4 besteld want dan slingeren die ook niet meer over de werkbank. Moet wel weer het een en ander aanpassen om ze een plekje te geven maar ja, houd je lekker bezig.
 
Maar weer eens een compressor vraagje.....

Ik wordt gek van de herrie van mijn compressor. Er moet een stillere komen.

Ik wil een 100 liter tank, kan ik dan beter zo'n low-noise uitvoering kopen of een snaar compressor?

Is niet voor heel heftig gebruik zoals schuren of spuiten, maar wel de slagmoersleutel die regelmatig wordt gebuikt en mijn 50 liter tank te vaak aanslaat.

Budget ergens rond de €500
 
Ik ben op zoek naar hetzelfde, maar heb zo m'n twijfels bij de kwaliteit van die low noise dingen. Een paar die ik bekeken heb hadden ook een beperkte inschakelduur. Hou nu marktplaats in de gaten voor een tweedehands compressor van een degelijk merk. Heb wel eens gehoord dat de snaar aangedreven machines op krachtstroom nog weer wat stiller zijn, maar nog niet in de praktijk ervaren.
 
Maar weer eens een compressor vraagje.....

Ik wordt gek van de herrie van mijn compressor. Er moet een stillere komen.

Ik wil een 100 liter tank, kan ik dan beter zo'n low-noise uitvoering kopen of een snaar compressor?

Is niet voor heel heftig gebruik zoals schuren of spuiten, maar wel de slagmoersleutel die regelmatig wordt gebuikt en mijn 50 liter tank te vaak aanslaat.

Budget ergens rond de €500
slagmoersleutel aanschaffen die minder lucht gebruik, bijvoorbeeld van Hazet.
of een op accu.
verder kan je ook samen met de buurman een compressor van 1000 euro kopen en hem het beheer geven:+
 
Maar weer eens een compressor vraagje.....

Ik wordt gek van de herrie van mijn compressor. Er moet een stillere komen.

Ik wil een 100 liter tank, kan ik dan beter zo'n low-noise uitvoering kopen of een snaar compressor?

Is niet voor heel heftig gebruik zoals schuren of spuiten, maar wel de slagmoersleutel die regelmatig wordt gebuikt en mijn 50 liter tank te vaak aanslaat.

Budget ergens rond de €500

Het gebruik van de lucht bepaald hoeveel minuten een compressor staat te draaien.
Een 100 liter tank zorgt dat de compressor minder vaak aan slaat, maar er langer over doet voordat de tank vol is. Uiteindelijk draait hij even lang dus ook even veel herrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan