Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.114
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Daarom wil ik geen digitale manometers meer hebben.
Bij mij hoofdzakelijk omdat ze gewoon leeg zijn als ik net wil meten, geen batterijen bij de hand, kudt...

En ik geen mechanische.
Ik zie ze veel te vaak heel veel gaan afwijken na verloop van tijd.
Maar jij meet dan ook wat vaker dan de gemiddelde motorrijder ;)
 
@Wrakhout , ook een leuk tooltje die flir om je aanhanger banden in t oog te houden.

Als je eenmaal zo'n ding hebt, zijn er 1000 toepassingen voor waar je dus eigenlijk geen reet aan hebt
maar wel heel fucking grappig is.
Maar je hebt em toch, t was niet gratis dus fuck it.. met warmtebeeld bekijken :) :)

Iedereen is nu een beetje Predator :)
 
Dat is een goeie. Thanks! Ik voel ze nu bij elke stop of bij aankomst effe na om te zien of het goed gaat. Ik ga er ook eens mee door de gangen lopen van het boxen complex
Misschien ten overvloede maar check ook eens goed de druk/specs van de band.
Kennis van mn broer had aan de lopende band klapbanden van de aanhanger. Bleek dat de leverancier ze steeds op krap 3 bar zette terwijl het banden waren die op 7-8 bar moesten. Daardoor werden ze dus tijdens het rijden veel te warm.
 
Ik heb zelf een XR versie ( ander merk, zelfde verhaal ) , kan op ruim een halve kilometer zien
wie er graag tuiniert met warmtelampen :)

Ook een leuk geintje, gewoon even in "de straat" kijken wie er laat thuis was vandaag.. je kan aan
de temperatuur van de motor zien hoe lang die auto nou stil staat.

Op een winterdag kan je zien waar het riool en de waterleidingen door de straat lopen

Lekkage's kan je er ook makkelijk mee opsporen ( water )
Als je er een kortsluiting mee kan zien van stroom heb je de camera niet nodig, dan zie je de rook ook wel :) :)
 
Misschien ten overvloede maar check ook eens goed de druk/specs van de band.
Kennis van mn broer had aan de lopende band klapbanden van de aanhanger. Bleek dat de leverancier ze steeds op krap 3 bar zette terwijl het banden waren die op 7-8 bar moesten. Daardoor werden ze dus tijdens het rijden veel te warm.
De bandies mogen op 6 en staan op 5,5. Het loopvlak in het midden slijt harder dan de zijkanten. Dit zou betekenen dat je te hard staan. Lager dan 5.5 wil ik echter niet. Met de heftruck zie je dat de achterste banden verder ingedrukt worden terwijl de kar goed in balans achter de auto hangt. De kogeldruk zal iets van 150-200kg zijn
 
Ik heb zelf een XR versie ( ander merk, zelfde verhaal ) , kan op ruim een halve kilometer zien
wie er graag tuiniert met warmtelampen :)

Ook een leuk geintje, gewoon even in "de straat" kijken wie er laat thuis was vandaag.. je kan aan
de temperatuur van de motor zien hoe lang die auto nou stil staat.

Op een winterdag kan je zien waar het riool en de waterleidingen door de straat lopen

Lekkage's kan je er ook makkelijk mee opsporen ( water )
Als je er een kortsluiting mee kan zien van stroom heb je de camera niet nodig, dan zie je de rook ook wel :) :)
Vergeet verstoppingen niet! Bij mij liep t riool in de keuken niet goed. Goed de warme kraan aan en toen de kruipruimte in.
Ik had een compleet rode buis verwacht, en daarna blauw, en dan had ik dus de verstopping te pakken. Helaas was t anders :X 6 meter allemaal kleine warme vlekjes op verschillende hoogtes. Oftewel, pijp helemaal dicht met zooi :( Pijp in meerdere stukken gezaagd, leeggeklopt in de kliko, goed schoongespoten en de troep weer in elkaar gelijmd, was een zuinig zaterdagje :X

(op een gegeven moment vaag geluid in de kruipruimte, komt er een bestuurbare auto mn kant op gejaagd. mn zoon (5) vond t allemaal reuze interessant en mocht onder t kruipluik zitten en kijken wat ik aan t doen was. Had hij zn auto gepakt en ging ff rijden in t zand :+ )
 
Een vraag: Ik kocht zo'n kistje met boren als inhoud. 2 gaatjes in een plaatje PVC en ze zijn bot.

Is er een MERK wat ik veilig kan kopen, hoofdzakelijk metaalboren? Boren van de Gamma en Hornbach heb ik tot het tegenovergestelde beweerd wordt dus ook een beetje mijn twijfels bij.
 
Die gamma/action boortjes zijn alleen "bruikbaar" als je zelf boren kan slijpen.
Dan is er wel mee te werken.

Ik heb ook de "goeiste" merkboor nog niet gevonden.
Toegegeven, ik mishandel dat spul dusdanig door gebrek aan kunde en geduld dat mijn
foto in diverse boor-fabrieken hangt als "oorlogsmisdadiger"
 
Met de LED groeilampen van tegenwoordig is dat een stuk lastiger te detecteren door een aanzienlijk lagere warmteontwikkeling.

Oh klopt, alleen doordat ze de tent ook zo isoleren zie je afzuigingen ( en de warmte ontwikkeling van de filters ;p )
vrij duidelijk aftekenen.

Het is vaak ook vrij makkelijk inschatten , " lijkt dit huis me een huis waar ze een indoor sauna hebben in de kelder of op zolder"

Of dat tuinhuis met "vreemde" warmteontwikkeling .


t is vaak een beetje 1 en 1 optellen.. de tijd van sneeuwvrije daken is al een tijdje voorbij tenzij je echt een paar
totaal prutsers treft.

En ja.. die hadden wij hier ook nog 2 jaar terug :) :) :) :) precies ook het typ volk waarvan je dacht.. ja..
die hebben zelfs een vergunning om op straat te schijten, want ze zijn te dom om hun stront op te houden.
 
Dormer voor metaalboren. Voor kunstof gebruik ik altijd van die kerstboomboren, merk maakt daar niet uit, maar metaal of houtboren happen te snel en zorgen voor ovaal gat of breken van het kunststof
 
Toevallig vanochtend een of ander YouTube Filmpje zitten kijken over metaalboren die getest werden. En een screenshot gemaakt van de winnaar om het zelf niet te vergeten.

Ik zal kijken of ik het filmpje zelf ook nog terug kan vinden
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-09-25-10-07-51-860_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2022-09-25-10-07-51-860_com.facebook.katana.jpg
    108,4 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan Onderaan