Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.141
10.705
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Laserzaag :+


Jammer dat er geen lineaal bij zit. Dan had ik mijn HBM er wel voor weggedaan. Ik heb pas twee soldeerstationnetjes van Parkside gekocht... twee :? Dat waren dus soldeerbout 11 en 12. Als je die eerlijk nog niet hebt en je bent geinteresseerd mag nummer 12 voor mul euro de jouwe worden. Als je dat parkside uut wil breidren, @lastrafo
Dank voor het aanbod ook die heb al de inval zaag parksite gebruik ik met langs geleider ook van parksite die klemt over de plank heen
de Hbm HBM 165 mm groot met de 3 railsen zijn ook in bezit
 
Volgens mij heb ik ook nog bijna een liter van dat spul staan waar ik niks meer mee doe

Moet je dat zo vaak vervangen dan?
Dat heb ik nog nooit gedaan. Hij draait nu 10 jaar.
Dat was ook waar ik vanuit ben gegaan, compressor is nu nieuw en zal over 10 jaar misschien 25 uur gedraaid hebben
 
Het kwam er bij mij na 7 jaar behoorlijk grijs en vies eruit.. onderin wel wat drab.. je hebt toch constant een warm-koud cyclus en de olie verouderd erdoor.. idd qua draaiuren is het bijzonder weinig
 
Bekijk bijlage 1808989

Dat smaakt naar meer rood spul!!!
Deze is bij mij in de aanbieding. Het ding is groter en zwaarder dan verwacht en daarmee voor mij geen aanvulling. Het is een fucking sterke machine die menig 18V eruit slaat. Er is een boutje of 10 mee aangedraaid. En de betaling mag in kratten bier of stort de nieuwprijs naar Kika og. Ik heb er ~€130 ex voor betaald
56AF7193-3CB6-4DAC-8135-8D2792F34241.png
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan makkelijk. De vermogens lopen hard op. M’n 3-4 jaar oude Panasonic doet iets van 300 op 18V. En die van vorig jaar 450. Dit ding peurt 339 uit 12V. Dat vind ik nog onvoorstelbaar veel en ben er van onder de indruk. De behuizingen worden echt onacceptabel bol. Waardoor ik het kut dingen ga vinden
 
Klein en compact om daarna met verlengstukken te gaan werken…. Laat ze gewoon normale ranke machines maken. Het worden nu café-machines om aan de bar te roepen hoeveel Nm je hebt

Met een supersport van 160kg en met 300pk kan toch ook geen hond overweg? Ja, met zijwielen, boswandeling mapping en gas 1/4 open. Dat ziet toch niemand als je aan de bar zit
 
Klein en compact om daarna met verlengstukken te gaan werken…. Laat ze gewoon normale ranke machines maken. Het worden nu café-machines om aan de bar te roepen hoeveel Nm je hebt

Met een supersport van 160kg en met 300pk kan toch ook geen hond overweg? Ja, met zijwielen, boswandeling mapping en gas 1/4 open. Dat ziet toch niemand als je aan de bar zit
Spreek voor jezelf! O-)
 
Klein en compact om daarna met verlengstukken te gaan werken…. Laat ze gewoon normale ranke machines maken. Het worden nu café-machines om aan de bar te roepen hoeveel Nm je hebt

Met een supersport van 160kg en met 300pk kan toch ook geen hond overweg? Ja, met zijwielen, boswandeling mapping en gas 1/4 open. Dat ziet toch niemand als je aan de bar zit
Ik denk dat dat ranke niet gaat.
Je peurt nu eenmaal geen 300pk uit een 125 cc 2takt.
Dan zit je vast aan een dikke viercilinder en die zijn stuk breder. 8-)

Heb de slagmoersleutel gekocht.
Omdat ik met m.n gebroken schouder toch onder m.n auto wilde sleutelen.
Je kan al zowat geen kracht zetten als je onder een auto ligt te sleutelen.
Ding heeft me toen veel geholpen.
En ja nu neem ik hem mee naar de kroeg om te laten zien hoe zwaar ik geschapen ben.
 
Hahahaha, heerlijk! Maak je indruk?

Het gaat om de toepassing. Met dat ding van jou worden M8 boutjes aangehorkt. Zie dat maar weer los te krijgen. Ik had verwacht dat een 12V een fijn gebouwd machientje was. Hij blijkt grover dan een 18V van een paar jaar terug. Dàt is wat me stoort
 
Tis voor mij alleen los rammelen ik zet bijna alles vast met momentsleutel.
Voor jou is het waarschijnlijk werk.
Voor mij hobby.
Dus past het niet dan werk ik wel met verlengstukje.
En ik heb de tijd.

Tis wel een brok ter vergelijk een 14.4 boormachine erbij
 

Bijlagen

  • IMG_20221001_140944_3.jpg
    IMG_20221001_140944_3.jpg
    158,7 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20221001_140959_7.jpg
    IMG_20221001_140959_7.jpg
    277,2 KB · Weergaven: 23
Hahahaha, heerlijk! Maak je indruk?

Het gaat om de toepassing. Met dat ding van jou worden M8 boutjes aangehorkt. Zie dat maar weer los te krijgen. Ik had verwacht dat een 12V een fijn gebouwd machientje was. Hij blijkt grover dan een 18V van een paar jaar terug. Dàt is wat me stoort
Koop een makita 10.8 volt. Lekker klein en max 110 nm
 
Hebben die een vierkant 3/8” opname? 110 is een beetje m’n ondergrens. Een verloop van 1/4 naar 3/8” is daarom geen optie
jazeker, heb ik in mn auto liggen omdat alles daar 3/8e is en ik geen zin heb in een lompe sleutel met een verloop.
De cxt versie is echt heel erg compact, net een boortolletje.


Niet de tw140 kopen, die is zwakker en met koolborstels en net zo groot.

deze is 160nm, heb je nog mooi wat reserve
 
Terug
Bovenaan Onderaan