Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.102
10.665
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Uhhhm, die tophoek van die Cobaldboren wordt genoemd. 130 graden... Als het genoemd wordt wijkt het af, denk ik dan. Wat is het normaal en waarom zou het afwijken????¿¿¿¿
Rvs is gewoon een hard materiaal en best lastig te bewerken.
Maar is het eenmaal klaar heb je er bijna geen omkijken meer na.
Denk dat die snijhoek is om de hitte te beperken.
Anders versmelt je boor in het rvs.
Ik Tig veel rvs voor de hobby.
Vindt het machtig produkt.
 
Die tappies zulle vast goed zijn.. dat Alpen is geen pisbakke ijzer.. heb zelf een set van Volkel maah dit zal niet onder doen..
maah die snij olie rob. Dat moe je wel hale anders gaan ze naah de tiefus
Doet ik, ken ik die olie van jâh, die je nie meeâh in je kompressoâh durref te tiefe er nie vooâh gebrùike?
 
Rvs is gewoon een hard materiaal en best lastig te bewerken.
Maar is het eenmaal klaar heb je er bijna geen omkijken meer na.
Denk dat die snijhoek is om de hitte te beperken.
Anders versmelt je boor in het rvs.
Ik Tig veel rvs voor de hobby.
Vindt het machtig produkt.
RVS hard of taai???
 
Ik zet in op beiden. Waarbij hard verandert in kogelhard als je je boor erop laat verbranden

PS: prop zal aanmerkelijk meer ervaring in dit spul hebben. Werk opknappen van een ander bij RVS is een crime
 
Die tappies zulle vast goed zijn.. dat Alpen is geen pisbakke ijzer.. heb zelf een set van Volkel maah dit zal niet onder doen..
maah die snij olie rob. Dat moe je wel hale anders gaan ze naah de tiefus
Ik heb 1 M6 tappie bewerkt zodat doppie 5 er op kan, dat was om de keiharde lak uit de schroefdraadgaten te krijgen... met de makita natuurlijk
 
M’n voorraad schroeven, boren en zaagblaadjes weer aangevuld. Ik ben wel benieuwd hoe de zaagjes het gaan doen. Dat is ook zo’n artikel waarbij het lastig is de juiste te vinden. In hout iets kapot zagen kan al snel. Ik zoek al een poos (jaar of 10-15) naar iets goeds om de boel door te halen waar je met een slieper niet bij komt. Vaak aangelaste delen waarbij je in de lassen zaagt. Eens kijken hoe deze het doen
A560C5FC-325C-43C2-9AC7-18190F330265.jpeg
9CA2249E-F585-48DE-9027-ABF0A603E5B4.jpeg
 
Als je dat gekut vaak hebt is een potje vaseline ook handig. Die dingen gaan niet lek en het geeft geen geknoei
Of ik begrijp jou verkeerd of jij mij.
Dat frame is gestraald met boutjes in alle gatwn wn daarna zonder bouten meerlaags gespoten. 2K, ook in die gaten. Dat kan je er alleen maar uit tappen 🤷‍♂️
 
M’n voorraad schroeven, boren en zaagblaadjes weer aangevuld. Ik ben wel benieuwd hoe de zaagjes het gaan doen. Dat is ook zo’n artikel waarbij het lastig is de juiste te vinden. In hout iets kapot zagen kan al snel. Ik zoek al een poos (jaar of 10-15) naar iets goeds om de boel door te halen waar je met een slieper niet bij komt. Vaak aangelaste delen waarbij je in de lassen zaagt. Eens kijken hoe deze het doenBekijk bijlage 1809671Bekijk bijlage 1809672
helaas geen hilty;
 
Bij de Hornbach maar meteen een boel dingen die draaien gekocht. 3trapstappen en een wringijzer, die boren dus. En een boel dremel spullen met als hoofddoel het reviseren van vacuum benzinekranen. Dat blijft mislukken


Ik heb alleen geen dremel 🤷‍♂️ _O-_O-

Bekijk bijlage 1809663
De Action verkoopt een Ferm dremel met accu, ik gebruik hem voor polijstwerk aan trekker onderdelen van mijn luchtgeweren. Voor 2 tientjes een prima machientje.

2911449A-E80C-41CA-8E90-D8BA91D84190.png
 
Nog steeds. Voor op reis had ik een slijper, beton en een schroefmachine mee en 1 of 2 accu’s. Hilti is over heel de wereld te koop. Voor op de bouw in Ireland moest ik een 110V lader hebben. Die is dan zo gehaald

In totaal heb ik een machine of 6-8 van Hilti. Enkel de beton en slijper zijn nog de dagelijkse machines
 
Terug
Bovenaan Onderaan