Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.781
9.127
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Je bent inderdaad aardig geindoctrineerd...
Ik denk het niet. Ik sta in de realiteit, ik erken en herken verantwoordelijkheden en je wil als werknemer op de werkvloer eigenlijk liever niet werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt.
En laat ik ondanks mijn post toch ook redelijk kritisch zijn voor de verstikkende werking van regelneverij.
Maar welke idioot doet zijn mensen werken zonder opleiding met materiaal waarvan de wetgeving vereist dat er een opleiding verplicht is ?
Je stuurt toch ook geen mensen de baan op met een vrachtwagen of auto als ze niet het geschikte rijbewijs hebben? Ook al weet je dat sommigen best wel al kunnen rijden ( Max Verstappen ooit).
Ik heb helaas in mijn werktijd weet van een dodelijke ongeval met een schaarlift. En dat is verschrikkelijk, maar dan is op z'n minst de werknemer in de schaarlift die er in dat geval echt niets kon aan doen, een stuk beschermd dat hij opgeleid was en niet zomaar in dat ding rondreed en kan de werkgever aantonen dat hij de verplichte stappen heeft gezet.
Vergelijk het met een auto ongeval : Je wil naar verantwoordelijkheden toe echt geen ongeval veroorzaken, waar jij een auto bestuurde zonder geldig rijbewijs.
Nee ik ben niet onder de indruk van je statement dat ik geindoctrineerd ben. Zoiets heet gewoon verantwoordelijkheden nemen, naar je medewerkers, hun gezin,jezelf, je gezin. Dat is ook de reden dat ik gedegouteerd ben als ik las dat een officieel erkend opleidingsbedrijf zo lichtzinnig omgaat met een opleiding voor een veiligheidsfunctie
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het niet. Ik sta in de realiteit, ik erken en herken verantwoordelijkheden en je wil als werknemer op de werkvloer eigenlijk liever niet werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt.
En laat ik ondanks mijn post toch ook redelijk kritisch zijn voor de verstikkende werking van regelneverij.
Maar welke idioot doet zijn mensen werken zonder opleiding met materiaal waarvan de wetgeving vereist dat er een opleiding verplicht is ?
Je stuurt toch ook geen mensen de baan op met een vrachtwagen of auto als ze niet het geschikte rijbewijs hebben? Ook al weet je dat sommigen best wel al kunnen rijden ( Max Verstappen ooit).
Ik heb helaas in mijn werktijd weet van een dodelijke ongeval met een schaarlift. En dat is verschrikkelijk, maar dan is op z'n minst de werknemer in de schaarlift die er in dat geval echt niets kon aan doen, een stuk beschermd dat hij opgeleid was en niet zomaar in dat ding rondreed en kan de werkgever aantonen dat hij de verplichte stappen heeft gezet.
Vergelijk het met een auto ongeval : Je wil naar verantwoordelijkheden toe echt geen ongeval veroorzaken, waar jij een auto bestuurde zonder geldig rijbewijs.
Nee ik ben niet onder de indruk van je statement dat ik geindoctrineerd ben. Zoiets heet gewoon verantwoordelijkheden nemen, naar je medewerkers, hun gezin,jezelf, je gezin. Dat is ook de reden dat ik gedegouteerd ben als ik las dat een officieel erkend opleidingsbedrijf zo lichtzinnig omgaat met een opleiding voor een veiligheidsfunctie

Ik wil juist wel werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt, omdat ik denk dat ik het zelf goed in kan schatten.
En anders dan een autorijbewijs moet ik voor de heftruck elke 5 jaar op herhaling. Er wordt mij daar niks nieuws geleerd, het is zinloze tijd voor mij. Gelukkig wel betaald.
En dan nog (bij ons) het grijze gebied van de heftruck opzich.
Werkplaatstakel (zo'n grote aan het plafond) mag iedereen gebruiken.
Pompwagen of elektrische stapelaar mag iedereen gebruiken.
Dan hebben we sinds een paar jaar een elektrische stapelaar met een plank vanachter waar je op moet staan die mag ook iedereen gebruiken.
Als er een stoel op zit en een echt stuur dan mag het ineens niet meer en dien je een certificaat te hebben.
Dan hebben wij nog verschillende tractoren staan met aanbouwwerktuigen. Persen, maaiers, hakselaars. Allemaal machines waar je snel de dood in kunt vinden. Mag ik allemaal zonder certificaat of wat dan ook gebruiken.
Aan een tractor mag ik dan ook nog een hefmast maken, dan is het in feite een heftruck. Mag zonder certificaat gebruikt worden.
Het lijkt of ze maar wat verzinnen bij de arbo. Logisch vind ik het niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Ok.

Maar een certificaat voorkomt dus niet een dodelijk ongeval?
Nee en een rijbewijs voorkomt duidelijk ook geen dodelijk ongeval. toch
Maar het gaat niet om het papier. Het gaat erom dat iemand toch minstens een minimale opleiding heeft gekregen voordat hij een wettelijk erkende veiligheidsfunctie uitvoert.
En je moet echt geen Einstein zijn om voor die opleiding te slagen hoor. Je kan ze volgen of laten volgen in alle mogelijke Europese talen. Je moet alleen aantonen dat je het toestel deftig kan bedienen en dat je de gevaren voor de omgeving kent. Is dat dan zo abnormaal
 
Ik wil juist wel werken in een bedrijf dat het niet zo nauw neemt, omdat ik denk dat ik het zelf goed in kan schatten.
En anders dan een autorijbewijs moet ik voor de heftruck elke 5 jaar op herhaling. Er wordt mij daar niks nieuws geleerd, het is zinloze tijd voor mij. Gelukkig wel betaald.
En dan nog (bij ons) het grijze gebied van de heftruck opzich.
Werkplaatstakel (zo'n grote aan het plafond) mag iedereen gebruiken.
Pompwagen of elektrische stapelaar mag iedereen gebruiken.
Dan hebben we sinds een paar jaar een elektrische stapelaar met een plank vanachter waar je op moet staan die mag ook iedereen gebruiken.
Als er een stoel op zit en een echt stuur dan mag het ineens niet meer en dien je een certificaat te hebben.
Dan hebben wij nog verschillende tractoren staan met aanbouwwerktuigen. Persen, maaiers, hakselaars. Allemaal machines waar je snel de dood in kunt vinden. Mag ik allemaal zonder certificaat of wat dan ook gebruiken.
Aan een tractor mag ik dan ook nog een hefmast maken, dan is het in feite een heftruck. Mag zonder certificaat gebruikt worden.
Het lijkt of ze maar wat verzinnen bij de arbo. Logisch vind ik het niet zo.
OK, Jij vindt dat jij dat zelf goed kan inschatten.... ( ik trek het alvast niet in twijfel en dat meen ik eerlijk). Maar vind jij ook dat alle anderen rond jou die hiermee rondrijden dat ook allemaal zo goed inschatten, zodat iedereen in de buurt even in de heftruck of hoogtewerker hopt ? Ik hoor hier andere signalen.
Een bedrijf stelt ook geen wetten op . Ik vind ook sommige opleidingen bij het haar getrokken. Maar als er een wetgeving bestaat, dan wil je echt wel werken voor een bedrijf die zich aan die wetgeving houdt, voordat je zelf in de stront geraakt.
Wil jij die kerel zijn die, ondanks dat hij echt goed met de heftruck kan rijden, het niet nodig vond om de herhaling te volgen, op het moment dat het verschrikkelijke zich voordoet. Alleen maar omdat jouw werkgever het te duur vond en niet nodig.
 
OK, Jij vindt dat jij dat zelf goed kan inschatten.... ( ik trek het alvast niet in twijfel en dat meen ik eerlijk). Maar vind jij ook dat alle anderen rond jou die hiermee rondrijden dat ook allemaal zo goed inschatten, zodat iedereen in de buurt even in de heftruck of hoogtewerker hopt ? Ik hoor hier andere signalen.
Een bedrijf stelt ook geen wetten op . Ik vind ook sommige opleidingen bij het haar getrokken. Maar als er een wetgeving bestaat, dan wil je echt wel werken voor een bedrijf die zich aan die wetgeving houdt, voordat je zelf in de stront geraakt.
Wil jij die kerel zijn die, ondanks dat hij echt goed met de heftruck kan rijden, het niet nodig vond om de herhaling te volgen, op het moment dat het verschrikkelijke zich voordoet. Alleen maar omdat jouw werkgever het te duur vond en niet nodig.

Wel jammer dat je de rest in mijn post negeert ..
 
De volgende beelden, kunnen voor sommige gebruikers als zeer schokkend worden ervaren.
Deze machine heeft wel een waardig afscheid gehad(retour afzender) na zijn dienstbare periode van 12 uur, hier bij de opbouw van de workshops.


In overleg met de inkoper, toch maar voor zijn zwaardere broertje gegaan, deze houden het nu al een goede tijd vol.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-11-28 at 10.30.42.jpeg
    WhatsApp Image 2022-11-28 at 10.30.42.jpeg
    241,2 KB · Weergaven: 22
Met al mijn misbruik heb ik nog nooit een Makita opgerookt (bijv dozenboor in 14,4v accurol..).Ik vraag me dan ook wel oprecht af wat je er wel niet mee uitspookt om dit voor elkaar te krijgen.
Deze werden gebruikt hier door de lokalen op de bouw hier in de Filipijnen, ik was er op het moment zelf niet bij. Maar ik vermoed ventilatiegaten afgedicht, hard drukken en de goedkoopste variant van de Makita boormachines op 18V.
 
De volgende beelden, kunnen voor sommige gebruikers als zeer schokkend worden ervaren.
Deze machine heeft wel een waardig afscheid gehad(retour afzender) na zijn dienstbare periode van 12 uur, hier bij de opbouw van de workshops.

Bekijk bijlage 1826445
In overleg met de inkoper, toch maar voor zijn zwaardere broertje gegaan, deze houden het nu al een goede tijd vol.

Die ddf486 is echt een flinke machine. Maar die slopen ze hier ook aan de lopende band. Dozenboor van 127mm er in en op stand 2 gaan!!!!!! En dan stopt het kreng er ineens mee...........veld en elektronica kapot.

Maar gewoon voor het zwaardere werk in stand 1 zetten, dan moet het goedkomen.
 
Deze werden gebruikt hier door de lokalen op de bouw hier in de Filipijnen, ik was er op het moment zelf niet bij. Maar ik vermoed ventilatiegaten afgedicht, hard drukken en de goedkoopste variant van de Makita boormachines op 18V.

Ja......is een ddf453 is eigenlijk een oude 6280 met een nieuw type accu.... die kunnen niet heel veel hebben vergeleken met een ddf484, 486, 487.
 
Deze werden gebruikt hier door de lokalen op de bouw hier in de Filipijnen, ik was er op het moment zelf niet bij. Maar ik vermoed ventilatiegaten afgedicht, hard drukken en de goedkoopste variant van de Makita boormachines op 18V.
Toen ik in Manilla werkte werden de locals altijd monkeys genoemd, en die zou ik zoiets ook wel zien doen. En ja, dan krijg je alles kapot. Er zijn tegenwoordig ook zat modellen waarbij aan de achterkant geen koeling gaten meer zitten....
 
Met al mijn misbruik heb ik nog nooit een Makita opgerookt (bijv dozenboor in 14,4v accurol..).Ik vraag me dan ook wel oprecht af wat je er wel niet mee uitspookt om dit voor elkaar te krijgen.
Die van mij heeft wel eens gerookt, maar toen het ding was afgekoeld nog steeds even goed te gebruiken. Moet wel zeggen dat ik toen ook erg lomp bezig was met het ding.
 
De volgende beelden, kunnen voor sommige gebruikers als zeer schokkend worden ervaren.
Deze machine heeft wel een waardig afscheid gehad(retour afzender) na zijn dienstbare periode van 12 uur, hier bij de opbouw van de workshops.

Bekijk bijlage 1826445
In overleg met de inkoper, toch maar voor zijn zwaardere broertje gegaan, deze houden het nu al een goede tijd vol.
Ik kon het niet goed lezen. Welk merk is dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan