Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.894
10.410
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
De volgende beelden, kunnen voor sommige gebruikers als zeer schokkend worden ervaren.
Deze machine heeft wel een waardig afscheid gehad(retour afzender) na zijn dienstbare periode van 12 uur, hier bij de opbouw van de workshops.

Bekijk bijlage 1826445
In overleg met de inkoper, toch maar voor zijn zwaardere broertje gegaan, deze houden het nu al een goede tijd vol.
dhp 453? Echt speelgoed apparaat, met een stappenboor zoals je ziet zo over de zeik.
 
als hij het goed blijft doen is het goedkoper als een Bosch blauw die elke meter alu zagen nieuwe tandwielen nodig heeft;)
maar het is idd best wel een uitgaaf.
Hhhhmmmm.... bosch blauw heeft bij mij een reputatie als onverwoestbare decoupeerzagen. Ik heb vroeger nogal wat klimwand getimmerd en daar hadden we zo'n ding. Werd aardig misbruikt, maar deed het eeuwig. Net als een HEMA boormachine van 1000W om verf te mengen _O-
 
Hhhhmmmm.... bosch blauw heeft bij mij een reputatie als onverwoestbare decoupeerzagen. Ik heb vroeger nogal wat klimwand getimmerd en daar hadden we zo'n ding. Werd aardig misbruikt, maar deed het eeuwig. Net als een HEMA boormachine van 1000W om verf te mengen _O-
met de jaren 80 Bosch decoupeerzagen nooit problemen gehad, deze werken zelfs nog prima.
net als trouwens de 1980 uitvoering van Black & Decker.
De zo goed als nieuwe Bosch blauw die ik nu heb liggen breken er tanden uit het eerste tandwiel na het anker. volgens mij is het tandwiel aan het anker veel te klein. die was trouwens niet veel goedkoper als de Festool.

voor de liefhebber heb ik nog een Bosch JS470EB Decoupeerzaag liggen voor een klein prijsje:)
met nog een reserve tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Na 5 jaar intensief doe-het-zelf gebruik van m'n Wera bitcheck kwam ik er gisteren tijdens het klussen achter dat er inmiddels wat bitjes kwijt zijn... Ik had nog 3 PZ2 bitjes, maar geen PH2 meer, blijkbaar allemaal versleten/weggegooid/kwijtgeraakt. Gelukkig de klus af kunnen maken met m'n 1/4 PH2 dop en 1/4" naar 6-kant adapter.

Net maar wat nieuwe bits besteld. Een paar losse korte bitjes om m'n bitcheck weer aan te vullen en Een nieuwe bitcheck met de meestgebruikte bits (PH2/PZ1-2/TX15-20-25) in lange uitvoering. Sinds ik een compactere schroefmachine heb kom ik er ineens achter dat soms een langer bitje beter is...

20 euro armer, hopelijk weer goed voor de komende 5 jaar. :t
M'n Wera (hand) schroevendraaiers doen het al 12 jaar en nog steeds goede pasvorm en grip. Mensen die bij de Action kopen denken dan goedkoper uit te zijn._O- Het ligt niet in de hand, de pasvorm is vanaf de fabriek al slecht, het staal is zachter dan boter en moet je elk jaar vervangen.

Dit typende bedenk ik me dat mijn wera regenboog inbusset ook al een jaar of vier oud is. Nog niks kwijt, pasvorm is nog steeds geweldig en ik krijg er verweerde inbussen mee los die ik anders gewoon rond had gedraaid.


Ben verder geen fan van Wera. :+
 
Na 5 jaar intensief doe-het-zelf gebruik van m'n Wera bitcheck kwam ik er gisteren tijdens het klussen achter dat er inmiddels wat bitjes kwijt zijn... Ik had nog 3 PZ2 bitjes, maar geen PH2 meer, blijkbaar allemaal versleten/weggegooid/kwijtgeraakt. Gelukkig de klus af kunnen maken met m'n 1/4 PH2 dop en 1/4" naar 6-kant adapter.

Net maar wat nieuwe bits besteld. Een paar losse korte bitjes om m'n bitcheck weer aan te vullen en Een nieuwe bitcheck met de meestgebruikte bits (PH2/PZ1-2/TX15-20-25) in lange uitvoering. Sinds ik een compactere schroefmachine heb kom ik er ineens achter dat soms een langer bitje beter is...

20 euro armer, hopelijk weer goed voor de komende 5 jaar. :t
M'n Wera (hand) schroevendraaiers doen het al 12 jaar en nog steeds goede pasvorm en grip. Mensen die bij de Action kopen denken dan goedkoper uit te zijn._O- Het ligt niet in de hand, de pasvorm is vanaf de fabriek al slecht, het staal is zachter dan boter en moet je elk jaar vervangen.

Dit typende bedenk ik me dat mijn wera regenboog inbusset ook al een jaar of vier oud is. Nog niks kwijt, pasvorm is nog steeds geweldig en ik krijg er verweerde inbussen mee los die ik anders gewoon rond had gedraaid.


Ben verder geen fan van Wera. :+
Mooi toch? Jij hoeft er maar tevreden mee te zijn, en er zijn vast ook mensen heel blij met action gereedschap. Maar ben het wel eens met je tactiek. Fijn (en dus helaas meestal duur) gereedschap betaald zich over de jaren zelf terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan