Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.748
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er helemaal lijp van worden om de zaag onder de tafel vandaan te halen wanneer ik hem los nodig heb en hem weer onder de tafel te monteren wanneer ik de zaagtafel nodig heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik heb dit jaar de beurt van de motor uitbesteed omdat ik niet het juiste gereedschap heb.
Om die reden heb ik nu mijn zinnen hierop gezet:

 
Ik heb dit jaar de beurt van de motor uitbesteed omdat ik niet het juiste gereedschap heb.
Om die reden heb ik nu mijn zinnen hierop gezet:

Je komt met een setje inch inbussleutels en drie ringsteek sleutels ook heel ver
Kijk schroevendraaiers en tangen enz zijn hetzelfde net zoals torx
Ik zou gewoon een goed setje inbus doppen kopen en op marktplaats een setje snapon inch die zijn een stuk goedkoper dan metrisch
 
De inbus sleutels heb ik gekocht, mooi setje voor weinig en al veel plezier van gehad.
Maar nog geen inbus doppen.

Ik zal waarschijnlijk iets fout doen, maar ik heb moeite met het vinden van losse sleutels in inch maten.
Zo ook met lossen doppen in inch maat.
En dan ben ik het na een dag zoeken zat en besluit ik een complete kar te kopen.
 
Okee, het idee is er... Ik heb jaren mijn decoupeerzaag ondersteboven onder eeb tafeltje gebruikt. het is om printjes en kunststof te zagen. De tafel uit get voorbeeld is wel inspiratief maar veel en veel te groot

50 cm tafeltje

;)

db
 
Jazeker! Ik heb er alleen een vakantie voor nodig. Nu werkt het seizoen en het werk niet mee waardoor het erger is. Veel demontage waardoor je zooi beet hebt wat 20 jaar stof en smeermiddel heeft verzameld
A4EA922B-784A-4F65-A557-A284BCFF0D87.jpeg
7213DE19-0182-4D5F-9351-C42306A35C7E.jpeg
 
M’n hoogwerker moest een steekproef 3 weken na de keuring. Een knakker van BMWT kwam naar het werk om een steekproef uit te voeren. De monteur die onderhoud en keuring kwam doen gaf aan dat de anti-slip op de vloer aan vervanging toe was. We moesten nog 3 weken vette scherpe zooi demonteren en ik gaf aan dat de boel ontvetten, plakken en verder demonteren onzin was. Ook de kit in de tüter was er netjes uit en terug erin na de keuring.
BMWT-er vroeg of ik dat gedaan had en of ik het bewust gedaan had. Ja, na de keuring heb ik er bewust weer kit in gespoten. Ook nog een discussie met de man over het dragen van een harnas met testen/steekproef. Dat hoeft niet. Jawel, want we zijn te gast en de klant eist het. Mijne uitgeleend, want hij had er geen.
Resultaat: monteur en z’n bedrijf hebben een negatieve aantekening. De machine had nooit goed gekeurd mogen worden met de weinige anti-slip en de kit in de tüter. Nare man
 
M’n hoogwerker moest een steekproef 3 weken na de keuring. Een knakker van BMWT kwam naar het werk om een steekproef uit te voeren. De monteur die onderhoud en keuring kwam doen gaf aan dat de anti-slip op de vloer aan vervanging toe was. We moesten nog 3 weken vette scherpe zooi demonteren en ik gaf aan dat de boel ontvetten, plakken en verder demonteren onzin was. Ook de kit in de tüter was er netjes uit en terug erin na de keuring.
BMWT-er vroeg of ik dat gedaan had en of ik het bewust gedaan had. Ja, na de keuring heb ik er bewust weer kit in gespoten. Ook nog een discussie met de man over het dragen van een harnas met testen/steekproef. Dat hoeft niet. Jawel, want we zijn te gast en de klant eist het. Mijne uitgeleend, want hij had er geen.
Resultaat: monteur en z’n bedrijf hebben een negatieve aantekening. De machine had nooit goed gekeurd mogen worden met de weinige anti-slip en de kit in de tüter. Nare man
Keuringen zijn altijd een momentopname...dus hem treft geen blaam.

Anti slip zal een aanbeveling geweest zijn.
 
Ik kreeg wel een reactie van het bedrijf. Die waren er niet gelukkig mee. Vooral voor de monteur vond ik het lullig

Met demonteren van de deuren gooi je de veren op de vloer. Beneden trek je ze over de vloer om ze op een karretje te droppen. Dit 68 keer dus dat wil wel z’n sporen nalaten. Gewoon waardeloos van die man dat hij er zo in staat. Het ding had al thuis moeten staan. Omdat ze aankondigde wanneer ze kwamen heb ik hem op het werk laten staan zodat hij z’n steekproef kon doen en ik er geen vrij voor hoefde te nemen
FCE78376-6590-437D-863D-C5355CBAAC4D.jpeg
B9AEA003-45F9-4BBD-8471-B39D3FDA8462.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan