Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.969
10.497
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Pfff, als je met ieder willekeurig stuk gereedschap, andere fles of wat dan ook geen bier open kan maken, laat ze dan dicht. Drink dan rose vanuit fles met draaidop. Maar koop geen radio of accessoire met bieropener maar een t-shirt met bijvb "Help ik krijg nog geen bierfles open" of "Kunt u mijn biertje voor me open maken?" Het zegt het zelfde, maar ziet er eerlijker uit....
 
Pfff, als je met ieder willekeurig stuk gereedschap, andere fles of wat dan ook geen bier open kan maken, laat ze dan dicht. Drink dan rose vanuit fles met draaidop. Maar koop geen radio of accessoire met bieropener maar een t-shirt met bijvb "Help ik krijg nog geen bierfles open" of "Kunt u mijn biertje voor me open maken?" Het zegt het zelfde, maar ziet er eerlijker uit....
Je kent mij duidelijk niet
 
Gut wat ben je een ruige stoere man. Wil je nu een sticker?
Sticker of een lollie zou ik leuk vinden!

Eigenlijk hoopte ik om uitleg waarom mensen zo graag overal eem opener op willen hebben. REEF verkocht ooit teenslippers met opener aan de onderkant. Nooir begrepen, je loopt door stof, zand, wc vloeren enof (honden) stront. Daarna open je een biertje en zet je de hals aan je mond....

Verder vraag ik me dat soort dingen graag af.
Zo zie ik knee sliders bij mensen waarvan ik me afvraag: Ga je die ooit gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn (1) of ben je bang om te vallen (2)? Of optie 3 om er als grote jongen uit te zien?

Net als stuurdempers, ik ken er die ze echt nodig hebben en gebruiken, maar ook vaak optie 3.

Mag natuurlijk ook gewoon, niks mis mee maar dan vraag ik me dat oprecht af. Ik denk meer mensen.

En om on topic te blijven, ik kijk meer op tegen mensen (bijvb collega's) met oud/gebruikt en zelf gemaakt/verbouwd gereedschap, dan mensen met glimmende gereedschapkarren in nieuwstaat.... Waar opzich ook niks mis mee is.
 

Bijlagen

  • 550x309.jpg
    550x309.jpg
    24 KB · Weergaven: 21
Sticker of een lollie zou ik leuk vinden!

Eigenlijk hoopte ik om uitleg waarom mensen zo graag overal eem opener op willen hebben. REEF verkocht ooit teenslippers met opener aan de onderkant. Nooir begrepen, je loopt door stof, zand, wc vloeren enof (honden) stront. Daarna open je een biertje en zet je de hals aan je mond....

Verder vraag ik me dat soort dingen graag af.
Zo zie ik knee sliders bij mensen waarvan ik me afvraag: Ga je die ooit gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn (1) of ben je bang om te vallen (2)? Of optie 3 om er als grote jongen uit te zien?

Net als stuurdempers, ik ken er die ze echt nodig hebben en gebruiken, maar ook vaak optie 3.

Mag natuurlijk ook gewoon, niks mis mee maar dan vraag ik me dat oprecht af. Ik denk meer mensen.

En om on topic te blijven, ik kijk meer op tegen mensen (bijvb collega's) met oud/gebruikt en zelf gemaakt/verbouwd gereedschap, dan mensen met glimmende gereedschapkarren in nieuwstaat.... Waar opzich ook niks mis mee is.
Als ik een leren pak koop, zitten deze er vaak gewoon standaard op en waarom zou ik ze eraf halen dan?
Op straat raken ze de grond bij mij niet, op het circuit dan weer wel.

Verder vind ik je reactie vooral nogal zuur.
Iemand vond het leuk om een flesopener in dat ding te verzinnen en er zijn mensen die het leuk vinden dat het erop zit, nou prima toch?
En zo is het met veel dingen, als ik zou moeten benoemen wat ik allemaal onzin vindt ben ik morgen nog bezig.
 
Sticker of een lollie zou ik leuk vinden!

Eigenlijk hoopte ik om uitleg waarom mensen zo graag overal eem opener op willen hebben. REEF verkocht ooit teenslippers met opener aan de onderkant. Nooir begrepen, je loopt door stof, zand, wc vloeren enof (honden) stront. Daarna open je een biertje en zet je de hals aan je mond....

Verder vraag ik me dat soort dingen graag af.
Zo zie ik knee sliders bij mensen waarvan ik me afvraag: Ga je die ooit gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn (1) of ben je bang om te vallen (2)? Of optie 3 om er als grote jongen uit te zien?

Net als stuurdempers, ik ken er die ze echt nodig hebben en gebruiken, maar ook vaak optie 3.

Mag natuurlijk ook gewoon, niks mis mee maar dan vraag ik me dat oprecht af. Ik denk meer mensen.

En om on topic te blijven, ik kijk meer op tegen mensen (bijvb collega's) met oud/gebruikt en zelf gemaakt/verbouwd gereedschap, dan mensen met glimmende gereedschapkarren in nieuwstaat.... Waar opzich ook niks mis mee is.
1675068993775.png
 
Sticker of een lollie zou ik leuk vinden!

Eigenlijk hoopte ik om uitleg waarom mensen zo graag overal eem opener op willen hebben. REEF verkocht ooit teenslippers met opener aan de onderkant. Nooir begrepen, je loopt door stof, zand, wc vloeren enof (honden) stront. Daarna open je een biertje en zet je de hals aan je mond....

Verder vraag ik me dat soort dingen graag af.
Zo zie ik knee sliders bij mensen waarvan ik me afvraag: Ga je die ooit gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn (1) of ben je bang om te vallen (2)? Of optie 3 om er als grote jongen uit te zien?

Net als stuurdempers, ik ken er die ze echt nodig hebben en gebruiken, maar ook vaak optie 3.

Mag natuurlijk ook gewoon, niks mis mee maar dan vraag ik me dat oprecht af. Ik denk meer mensen.

En om on topic te blijven, ik kijk meer op tegen mensen (bijvb collega's) met oud/gebruikt en zelf gemaakt/verbouwd gereedschap, dan mensen met glimmende gereedschapkarren in nieuwstaat.... Waar opzich ook niks mis mee is.
Je kent mij dus duidelijk ECHT niet. Reef verkoopt die slippers nog steeds. Ik loop al 12 jaar op die Reef slippers, om de 2-3 jaar verslijt ik een paar. Niet omdat ik een opener nodig heb, maar omdat het fijne slippers zijn, en het geinig is dat er een opener onder zit.

Wat betreft de radio; ik wou een (Makita) accu radio, die ook met BT audio kan streamen vanaf m'n telefoon. Op de site zat ik een en ander te vergelijken, en kwam er eentje tegen die ook accu's kan opladen als je hem aan 230V hangt. Das handig dacht ik! In de vergelijk tool, als je 'toon alleen verschillen' aanvinkt zag ik tot mijn verbazing er ook een flesopener op zat. Totaal onnodig, en absoluut niet doorslaggevend waarom ik iets wel of niet koop (want ik krijg hem toch altijd wel open), maar wel geinig.

Nogmaals, je kent mij duidelijk niet want ik ben niet het type met een glimmende gereedschap kar of nieuwe glimmende bus
 
Het was even zoeken naar een foto, maar hij zit er echt op. Morgenvroeg even bij de lokale bouwgroothandel in bestelling zetten denk

Bekijk bijlage 1843235
Ik zou m niet kopen, waardeloos ontwerp. Je moet eerst de radio optillen voordat je de fles kan openen. Snap niet dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben... :N:P
 
Laatst bewerkt:
Heb een klusje aanstaande wat een invalzaag kan gebruiken die door 65 mm heen gaat.

De gamma handcirkelzaag die ik al een tijdje heb ging het niet doen en ik had ook graag dat het echt recht werd.

Scheppach pl75 met 2 x 1400 mm lineaal en wat klein pruttel er bij. Een extra blad had ik laatst al van ecotools laten komen. Ben zelden onder de indruk van bijgeleverde bladen.

db

IMG_20230130_162604.jpg
 
Heb een klusje aanstaande wat een invalzaag kan gebruiken die door 65 mm heen gaat.

De gamma handcirkelzaag die ik al een tijdje heb ging het niet doen en ik had ook graag dat het echt recht werd.

Scheppach pl75 met 2 x 1400 mm lineaal en wat klein pruttel er bij. Een extra blad had ik laatst al van ecotools laten komen. Ben zelden onder de indruk van bijgeleverde bladen.

db

Bekijk bijlage 1843406
ik heb zijn kleine broertje de PL55 , met een heleboel extra liniaaltjes :+ errug handig dingetje

machine ging stuk en kreeg een volledig nieuwe incl alle toebehoren :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan